Gå til innhold

AMD XP1800+

Anbefalte innlegg

Jeg sitter på en maskin med et hovedkort av type:

MSI K7T-PRO2 Hovedkort for Socket A

VIAKT133, ATA/66...og har en AMD XP1800+ prossessor. Jeg spurte stedet hvor jeg kjøpte prossessoren,om den ville virke på mitt hovedkort, og fikk til svar at det skulle gå an.

Jeg vil gjerne vite hvordan jeg skal få best mulig ytelse ut av denne prossessoren på dette hovedkortet.

Idag så viser maskinen kun at den har en 1.15GHz prossessor, og det skal da kunne gå an å få bedre utnyttelse av denne prossessoren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

herregud da, han må bare sette opp multiplieren i BIOS`en!! den står mest sansynlig på 10x 133mhz tror jeg, eller 100 mhz (husker ikke helt.) UANSETT, INSTILLINGENE skal være:

11,5x 133Mhz FSB.

:smile: hadde samma problem da jeg kjøpte pcen!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-30 00:54, ~Dj.Diablo~ skrev:

Du må oppdatere bios for at hovedkortet ditt skal støtte alle XP hastigheter, """Det du har nå støtter vel bare SDRAM. DDR=Konge""""

JOH???

ellers ville jeg ha anbefalt et nytt hovedkort.

whatta?

det hk`et støtter ddr. bios oppdatering, nei!?

ikke si noe du ikke har en dritt peil på! :razz:

Lenke til kommentar

Hei Klokkeren, velkommen til forumet,

Quote:

Den 2002-07-30 00:44, Klokkeren skrev:

Jeg sitter på en maskin med et hovedkort av type:

MSI K7T-PRO2 Hovedkort for Socket A

VIAKT133, ATA/66...og har en AMD XP1800+ prossessor.

Jeg må nok skuffe deg her! MSI K7T-PRO2 hovedkortet er som du beskriver basert på KT133 brikkesettet. Dette brikkesettet støtter ikke 133MHz FSB uansett hva du prøver på (FSB=Front Side Bus). Av denne grunn støtter heller ikke hovedkortet XP prosessoren, da alle disse er basert på 133MHz bus hastighet.

Quote:

Jeg spurte stedet hvor jeg kjøpte prossessoren,om den ville virke på mitt hovedkort, og fikk til svar at det skulle gå an.

De i butikken har sikkert gjort samme taben som mangen andre har gjort før dem. MSI har ikke vært særlig flinke til døpe de forskjellige kortene med navn som er lettet til å skille. KT7266-PRO2 er et kort som er basert på KT266 brikkesettet, og har full støtte for XP prosessoren. Det er sikkert dette kortet butikken blander med.

Jeg ville tatt turen tilbake til butikken og snakket med dem, det er tross alt de som har solgt deg feil prosessore. Dersom du ikke har skadet denne på noen måte, burde det være mulig å få byttet denne inn i en annen prosessor.

Den raskeste prosessoren som passer på din maskin er Tbird 1400MHz prosessor med DDR200 bushastighet (100MHz FSB). Denne prosessoren er vanskelig å få tak i, og trekker fryktelig mye støm, så du kan risikere at du må bytte strømforsyningen også. Den beste oppgraderingen du kan finne, vil jeg da anta å være en rask Duron prosessor, alle disse kjører på 100MHz FSB. 1.3GHz utgaven av duromprosessoren, korster bare litt over kr500,- og vil fungere bra på ditt hovedkort. (Uansett hva du gjør, husk å bruke en god kjøleribbe, og vær varsom når du monterer/demonterer denne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...