Gå til innhold

Hvilken Pink Floyd skive er best?

haarod

Hvilken Pink Floyd skive er best?  

138 stemmer

1. 1. Hvilken Pink Floyd skive er best?

• 1967 - Piper at the gates of dawn
      6
    • 1968 - A Saucer Full of Secrets
      1
    • 1969 - More
      0
    • 1969 - Ummagumma
      2
    • 1970 - Atom Heart Mother
      2
    • 1971 - Meddle
      11
    • 1971 - Relics
      1
    • 1972 - Obscured By Clouds
      0
    • 1973 - Dark Side of the Moon
      41
    • 1975 - Wish You Were here
      14
    • 1977 - Animals
      10
    • 1979 - The Wall
      31
    • 1983 - The Final Cut
      3
    • 1987 - A Momentary Lapse of Reason
      3
    • 1988 - Delicate sound of thunder
      1
    • 1994 - Division Bell
      8
    • 1995 - Pulse
      4
    • 2000 - The Wall 2000 Version 2 new tracks
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest member-101642

Er hardbarka Pink Floyd-fan og må seie at dey vert vanskeleg å velje akkurat eit album. A Saucerful er vel kanskje favoritten

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

I og med at neitakk sin tråd er nedlagt var dette det beste alternativet til ein tråd å poste Pink Floyd-nyhende.

Det gjekk ein dokumentar om Pink Floyd på BBC1 for eit par dagar sidan, den kan skaffast på Pink Floyd-bootlegsida Yeeshkul. Eg skal til å sjå dokumentaren no og kan difor ikkje seie noko om den enno, men den skal visstnok vere god (det er jo BBC og Pink Floyd, kva anna kan resultatet bli?) med somme sjeldne videoklipp frå The Division Bell- og The Wall-turneen.

Animals er forresten den beste plata.

Endret av noodles
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Pink Floyd er mitt favorittband, så blir vanskelig å velge, men må man velge så må man.

1. The Wall Er så mange geniale låter der.

2. Dark Side of the Moon Got to love it :love:

3. Wish You Were Here Alle låtene eier, men Shine On You Crazy Diamond tar kaka.

4. Division Bell Sier bare High Hopes jeg.

5. Meddle Echoes ;)

Endret av Mr. Fiskum
Lenke til kommentar

på ein måte er pulse eit jævla bra album, men føler det blir feil å stemme på eit live album.

eg valgte til slutt å stemme på atom heart mother, men eg har egentlig ingen sjangs til å avgjere ka for ein plate som er best. eg godtar at dark side of the moon garantert kommer til å vinne :)

Lenke til kommentar

Dark Side of the Moon er en soleklar 1-er, av mange grunner. For det første er det en rekke fantastiske låter. For det andre er det en sammenheng i låtene, de kommer alle på riktig plass og gir en helt unik totalopplevelse. For det tredje får du en følelse av at det ikke er noe unødvendig på hele albumet; hver eneste tone og hver eneste lyd har sin plass.

Allikevel vil jeg slå et slag for det albumet som kanskje har skuffet flest, nemlig The Final Cut som var oppfølgeren til The Wall og det siste med Roger Waters som sjef. Det var i stor grad hans album (som The Wall) og det spriker i mange retninger. Albumet fikk en svært lunken mottakelse både blant kritikere og ihuga fans. Det var tydelig at bandet var i full oppløsning og det tok ikke lang tid før det var full åpen krig.

Jeg har gjenoppdaget The Final Cut nå de siste dagene etter å ha blitt minnet på den gjennom denne tråden og det er noen låter der som er utrolig bra, for eksempel The Gunners Dream og Two Suns in the Sunset. Det er et album som kan virke "lett" ved første og andre gjennomhøring men som vokser over tid. Herved min anbefaling! :)

Endret av kjeklulf
Lenke til kommentar

The Final Cut er fantastisk! Ikkje la det vere noko tvil om det. At det er ei soloplate av Roger Waters (i booklet-et står det "Written by Roger Waters, performed by Pink Floyd") er det ingen tvil om, men det skulle då ikkje vere noko problem med tanke på at Waters er eit geni. Tekstane på plata er igjen eit meisterverk frå Waters og kanskje noko av det beste han har skrive. Det er vanskeleg å finne noko utdrag frå tekstane på plata for å syne meisterverket, for alt er bortimot perfekt. Kvifor er ikkje denne plata ein del av engelsk-undervisinga på skulen? Men avslutninga på The Fletcher Memorial Home summerer opp songen, albumet og alt perfekt. Eg trur aldri nokon har sagt like mykje med like få ord.

"is everyone in?

are you having a nice time?

now the final solution can be applied"

Eg får frysningar fleire gonger på denne plata. Lyden er bortimot perfekt. Kortfilmen laga i samband med plata er også anbefalt. Det er vanskeleg å finne noko negativt med plata i det heile tatt, i så fall må det vere Not Now John som eg har litt problem med å like sidan den skil seg sånn ut frå dei andre songane og bryt med stemninga som er på resten av plata. Men kanskje det er difor den også er ganske god. Det er i alle fall ei atypisk Pink Floyd-plate, men (på tross av det) fantastisk på alle område.

Lenke til kommentar
Ser at 22 personer har stemt The Wall og 2 personer Animals...

Hva er i veien med verden spør jeg meg...? :roll:

The Wall eier da, men jeg tror at de fleste stemmene til The Wall kommer fra at det er et av de mest kjente albumene deres.

Men når du har hørt The Wall en del ganger så hører du hvor mange enorm fæite sanger den inneholder.

F.eks Comfortably Numb. Hey You, In the Flesh, Mother, Goodbye blue sky, Another Brick In The Wall (part III er best!), Nobody Home og Run Like Hell..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...