Predecessor Skrevet 31. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2002 Quote: Den 2002-07-31 06:25, cyclo skrev:1) Sjekk hver eneste mail du får for å se om det er en unsubscribe option nederst. Disse fungerer faktisk mye oftere enn jeg hadde gjettet på. Vil du ikke ved å svare på unsubscribe bekrefte at din e-post adresse faktisk er i drift? Hva er "Opt-out" som du skriver i ditt punkt 2? Forøvrig har jeg aldri besvart junkmail eller spam for den saks skyld med min e-postadresse. Til det bruker jeg en Hotmailadresse. Har lastet ned BSM18.Zip og prøvekjørt noen mail til meg selv. Det ser jo veldig bra ut da må jeg si. Helt overbevisende. Et siste spørsmål: Kopierer du ut teksten i mailen og "paster" denne inn i feltet under Spammer`s entire original osv. osv.? Takker for info cyclo! Lenke til kommentar
Freeload Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Har en grei måte å kvitte meg med spam på. Kjøp deg et domene, og hver gang du skal oppgi mail-adressen skriver du bare inn <websted som skal ha adressen>@dittdomene.net. Får du spam kan du se hvilken adr. de har sendt til (dvs. avslører nettstedet), og du kan bare blokkere for mail til den adressen, evt. redirecte den til en fake adr. (eller tilbake til [email protected] , så får de smake sin egen medisin) [ Denne Melding var redigert av: Freeload på 2002-07-31 09:05 ] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Det trikset brukte jeg mens NameZero var gratis... :smile: Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Til veslemøy: Det stemmer det at det å svare på unsubscribe eller å gå inn på en unsubscribe side så kan det resultere i at du bekrefter at mail adressen din eksisterer. Heldigvis virker det som om det er svært få som gjør dette. De fleste spam mail jeg mottar kommer fra usa hvor det fins lovverk for slike ting som spam. De fleste har i tillegg til en Opt-out option også kontaktinformasjon til det firmaet som selger adressen din videre. Dersom en unsubscribe sak ikke fungerer betyr det at en av kundene som kjøper adresser bryter loven og spam firma som opererer innenfor usa vil bryte samarbeidet med kundene som gjør dette. Jeg vil derfor si at det er trygt å bruke disse unsubscribe sakene. Dersom den ikke fungerer kan du jo bare sende et falskt svar på neste mail du mottar. Quote: Et siste spørsmål: Kopierer du ut teksten i mailen og "paster" denne inn i feltet under Spammer`s entire original osv. osv.? Stemmer. Du bør passe på at du får med hele header informasjonen. Jeg vet ikke hvilket mail program du bruker, men i Eudora er det i hvertfall en knapp det står blah blah på som viser hele headeren :wink: Opt-out og opt-in er faguttrykk som brukes i forbindelse med mailinglister. Kan oversettes med noe sånn som: Opt-out: Legge i liste som ikke skal motta mail Opt-in: Legge i liste som skal motta mail. Opt-out brukes svært ofte om hverandre med unsubscribe :smile: Til Freeload: Det var jo kjempesmart. Må prøve å huske det der :smile: Lenke til kommentar
lwtvh Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Sjekk denne linken http://www.osopinion.com/perl/story/18783.html En som heller ikke er helt glad i spam, og virkelig gjør noe med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå