pgdx Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei. Sitter på en WinXP-maskin, og jeg lastet ned en fil med Azureus (en GNU/Linux-distro som jeg skulle installere). Etter en stund, avbrøt jeg nedlastingen, slettet torrent-filen, men iso-filen ligger der ennå. Først ville jeg flytte den, men da fikk jeg beskjed om at et annet program brukte filen. Deretter ville jeg rename eller slette den, men fikk samme feilmelding, med beskjed om at jeg måtte stenge programmene som brukte filen. Etter hva jeg vet, er det ingen programmer som bruker den filen, og jeg har, i god Windows-stil, rebootet flere ganger til ingen nytte. Jeg har startet i safe mode (for en crap feature) og jeg har killet alle programmene som var mulig å kille, eneste igjen var explorer og de andre Windows-sakene. Hadde jeg kjørt GNU/Linux, kunne jeg kjørt lsof (list open files) for å finne ut hvilke program som brukte filen. Hvordan gjør jeg det i windows? Jeg har aldri vært borti et slikt problem i GNU/Linux, hvordan oppstår slike problem? Jeg kunne bootet GNU/Linux og slettet den selv, hadde det ikke vært for at den lå på en NTFS-partisjon. All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Høyreklikk på explorer og avslutt prosesstre! Da vil det meste bli avsluttet (som ikke trengs) og da kan du muligens slette den Lenke til kommentar
Authority Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Flere muligheter: 1. Gå i safe-mode og prøv å slette den derifra 2. I safe-mode avslutt explorer prosessen, start et cmd vindu og prøv å delete den derifra 3. Kjør anti-virus og anti-spyware programvare på maskinen din 4. Logg inn som administrator eller en administratorkonto, rediger rettighetene til filen slik at du blir eier og eneste som har tillatelse til å bruke filen, og forsøk å slette den Og dersom alt annet ikke fungerer 5. Last ned Dr. Delete herfra http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm og bruk dette gratis programmet til å slette den. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Det funket... Måtte kjøre CMD og bruke erase. Men hva heter programmet som lar meg se hvilke filer som er i bruk av hvilke programmer? Det er litt greit å ha når slike ting skjer... Lenke til kommentar
Authority Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Desverre ikke like lett i Windows som i andre systemer. Det finnes et par programmer som hjelper deg et stykke på vei: Process Explorer fra sysinternals.com og WinTasks pro. Lykke til. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg fikk det til, men det var visst ikke så viktig. Jeg installerte Ubuntu over... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå