pleiadene Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hei!hvilket Digi.speilreflex vil være best egnet(best)for mye nattfotografering og astrofotografering,koblet til teleskop,og hvilke linser vil være best egnet! og hvilket stativ bør jeg velge?har hørt at det er bra med et tungt stativ Endret 15. juli 2005 av pleiadene Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Et speilrefleks med lite støy på lang lukkertid. Jeg tror Canon er best på dette for øyeblikket, men sjekk tester. Objektiv for astrofoto vet jeg ikke noe om. Jeg vil gjette på at en kraftig speiltele er tingen. Men selv om de er billig i forhold til brennvidde, så er de ikke spesielt fleksible. Tungt stativ gir generelt mer stabilitet. Her finnes det også spesialstativ med motor o.l som er beregnet på å følge stjernenes bevegelser. Du kan også koble et speilrefleks på mange teleskop. Det hele avhenger i stor grad av hva du vil, og hvor mye du vil bruke på det. Lenke til kommentar
capy Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hva med Canon EOS 20Da. Det er i alle fall laget for formålet, så regner med det er noe av det beste til astro-fotografering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå