foudre Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, Jeg skal oppgradere minne i noens PC, en Dell Dimension 8250 med 533MHz FSB. PC'en har 2x128MB RDRAM installert fra før, og jeg vil gjerne oppgradere med 2x512MB (altså alle fire memory slots i bruk, 1280MB minne totalt). Hva slags minne kan jeg kjøpe? (Ønsker noen konkrete eksempler, altså ikke "du kan kjøpe RDRAM, men ikke SDRAM"...) Takker for alle hurtige svar! -foudre Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 du burde kanskje komme med litt info om åssen ram hk støtter.. står i manualen som følger med(gjorde hvertfall det i dimension8200 sin håndbok) Lenke til kommentar
foudre Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 du burde kanskje komme med litt info om åssen ram hk støtter.. står i manualen som følger med(gjorde hvertfall det i dimension8200 sin håndbok) Hmm..du har vel at aldri så lite poeng. Var nok bare sommerlatskap blandet med et ubegrunnet håp om at noen hadde denne kunnskapen innabords (for no apparent reason) som gjorde at jeg ikke gikk på leting etter manualen med en gang Anyway, dette er hva det står: Type: PC800 or PC1066 RDRAM (non-ECC) Memory connectors: four Memory capacities: 64-, 128-, 256-, and 512-MB non-ECC Minimum memory: 128 MB Maximum memory: 2 GB for PC800, 1.5 GB for PC1066 BIOS address: F800h System chip set: Intel 850E Bare si i fra om det trengs mer info. -foudre Lenke til kommentar
frodeaa Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jeg har akkurat samme PC'n selv, og har tidligere vurdert å oppgradere RAM. Det slo jeg fort fra meg da jeg fant ut hva det kostet... Tilgjengeligheten på RDRAM er i tillegg meget dårlig nå, siden de vel har sluttet og produsere det for en evighet siden om jeg ikke tar feil. 512mb brikker i PC1066 skal du lete lenge etter tror jeg. Her er en link i prisguiden for hva du leter etter: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= De eneste brikkene som er tilgjengelig på lager hos webshopper er 256mb brikkene, og de koster ca. 1000kr stk. Husk at du MÅ ha to, så sjekk om butikken selger parvis eller ikke (noen gjør det, andre ikke). Er usikker på om du kan sette i PC800 brikker. Regner med at det går greit, men systemet vil nok klokkes ned da. Disse finnes dog i 512mb versjoner i webshopper rundt omkring. Jeg ville likevel forhørt meg litt før jeg hadde gått til innkjøp av disse. Link til prisguiden for PC800: https://prisguiden.no/fritekst_sok....emin=&pricemax= Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Jepp, oppgradere ram på Dimension 8200 og 8250 er helt latterlig. Koster 3x av hva det ville koste å kjøpe vanlig og nyere DDR ram. Har sett etter RD ram for en god stund, og har gitt opp. Kjøpte 2x256 over Qxl, men da jeg fikk de så det ut som noen hadde hakka på de med en skrutrekker el. Fikk pengene tilbake, men det er uansett irriterende å kaste bort tid slik. Uansett, Heldigvis var jeg så heldig at min mor har en pc som er temmelig identisk med min, bortsett fra at den bruker pc2700 ddr. Så driver å ordner en byttehandel nå, siden hun aldri kommer til å oppgradere uansett. Så snart blir det vel 2k+ med ram på meg Helt latterlig hva dell tar for oppgraderinger generelt, koster det dobbelte av hva det koster for komponentene hos en hvilkensomhelts webshop. Mulig at de har bra tilbud her og der, men med mindre man ikke har snøring eller hyssing på pc, og dermed aldri ville finne på å oppgradere selv, så ville jeg styrt unna. Lenke til kommentar
foudre Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 Hmm, ja, ser dårlig ut med RAM-oppgradering da. Får se om eierne går med på 2x128 MB til rundt 500,- stykket. Hjelper i hvert fall litt, å komme seg fra 256 til 512 totalt. Takk for hjelpen til dere alle. -foudre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå