-Tori- Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Er det et faktum at stemmen blir lysere når man kastreres? Har hørt at korgutter ble kastrerte i "gamledager" for å beholde den lyse stemmen. Fleip eller fakta? Er det bare det at stemmebåndet ikke utvikler seg? F.eks. om en mann med mørk stemme blir kastrert, får han lys stemme? Ble mange spørsmål det . Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 *ringe Mythbusters* AU! Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Mener at stemmen ikke utvikler seg, og derfor er den helt lik som den dagen det skjedde. Det med at korgutter kastrerte seg er fakta. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 De kastrerer seg ikke nålenger, siste sånnen kordude daua i 1922.. Du får ikke lysere stemme av kastrering hvis du allerede er over puberteten, men hvis de kastrerer deg når du f.eks er 9år så får du aldri mørk stemme. Så faktisk en dokumentar om dette for noen uker siden. De som ble kastrerte ble feite og manglet/hadde lite hår rundt på kroppen når de ble voksne. Lenke til kommentar
zokra Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) De må kastreres før puberteten og stemmeskifte får å få en lysere stemme EDIT: litt sen der ja Endret 15. juli 2005 av zokra Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Om man blir kasteret i stemmeskifte, får man alltid sånne stygge skjærende lyder iblant? Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 I gamle dager gjorde man dette med gutter som hadde talent innen synging/opera/teater osv. så de alltid skulle beholde den "pene" og lyse stemmen. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Korguttene ble kasterert i "gamledager" pga. man kommer ikke i stemmeskiftet hvis man er kasterert. Lenke til kommentar
Mira Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Det høres jo litt rart ut da, jeg trodde det var hypofysen i hjernen som sendte ut signaler om å lage hormonene som setter i gang puberteten. Og disse hormonene blir vel ikke produsert i "ballalaika". Eller? Lenke til kommentar
Peri Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) disse hormonene blir vel ikke produsert i "ballalaika". Eller? testosteron blir jo produsert i testiklene Endret 15. juli 2005 av Peri Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Evnukkene (stavet riktig?) fikk sine edlere deler fjernet før de kom i puberteten. Som vi vet er det der det produseres testosteron. Evnukkene hadde ikke skjeggvekst, hadde lite muskler og hadde lys stemme. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hadde vært lite skuffa om muttern hadde kastrert meg som 5åring vet jeg! Da hadde det nok blitt testosprøyter året rundt resten av livet Tenk så kjipt a, null testosteron som flyter rundt, aldri horny/lyst på mus. for ett liv! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Evnukkene hadde ikke skjeggvekst, hadde lite muskler og hadde lys stemme. Evnukkene = Nerd? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Evnukkene hadde ikke skjeggvekst, hadde lite muskler og hadde lys stemme. Evnukkene = Nerd? HE_HE Kastratsangere ja. De ble kastrert for å ha en lys stemme (dette er påpekt mange ganger i denne tråden allerede, men jeg har lyst til å si det en gang til). Endret 15. juli 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
riktig Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Tenk så kjipt a, null testosteron som flyter rundt, aldri horny/lyst på mus. for ett liv! Se på den lyse siden, da slipper man alt det stresset der. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Trodde evnukker var kastrerte menn som var vakter i haremet/horehuset til sultanen (elns) i gamle dager jeg... Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Evnukker har da fått hele stasen kuttet av? EDIT: Det er det jeg har blitt fortalt ihvertfall. Om det stemmer aner jeg ikke. Endret 16. juli 2005 av Dingot0m Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Spør Allyse. He He He. Endret 16. juli 2005 av HalTan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå