Gå til innhold

Samsung 930BF, Benq FP937 eller NEC 1970GX ?

Phyx

Anbefalte innlegg

Vurderer endelig LCD skjerm nå, valget står mellom Benq FP937 og NEC 1970GX. Hvilken av disse er beste kjøp? NEC er jo litt dyrere og har litt kjappere ms men er det verdt det? Skal mest brukes til spilling (WoW). Eller er BenQ like bra? Masse penger ekstra for "NEC" navnet?

Endret av Phyx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan stole ganske bra på de testene som er laget, og jeg lover deg at, uansett om du spiller WoW eller mer fps-spill, vil du merke veldig lite etterslep på FP937s. Jeg synes å huske at NEC sin ikke fikk så gode bemerkninger på farger, så her ligger vel BenQ noen pixler foran (tog du 'an? hestehoder - pixler :yes: .. mulig det er litt sent på kvelden for meg :blush: )

Dessuten oppdaterer hw de gamle skjermtestene så de hele tiden måles opp mot standarden i markedet, aight?

Lenke til kommentar

Helt feil, Nec sin 1970GX fikk veldig mye ros for fargene sine og kontrasten, NEC har valg og bruke en spesiel behandlet overflate som gir den ekstra "gnisten" I mine øyne synes jeg NEC sin ser veldig bra ut. Både hw messig og design messig. Men det er jo min smak når det gjelder det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for NEC

Lenke til kommentar

Har flere kamewrater som jeg kjenner som har benq 937 og 937+ men jeg valgte å kjøpe nec 1970GX grunnet kontrast og lysstyrke og det at nec har gode skjermer. Etter jeg fikk skjermen har jeg sammenligna litt og synes Nec skjermen ligger forhan på billedkvalitet. Synes benq skjermenes farver kan virke blass i enkelte sammenhenger. Det som er fordel med benq skjermen er at den er atskillig billigere men har du råd så vil jeg anbefale nec 1970GX

Lenke til kommentar
Vurderer endelig LCD skjerm nå, valget står mellom Benq FP937 og NEC 1970GX. Hvilken av disse er beste kjøp? NEC er jo litt dyrere og har litt kjappere ms men er det verdt det? Skal mest brukes til spilling (WoW). Eller er BenQ like bra? Masse penger ekstra for "NEC" navnet?

Jeg kjøpte en NEC som du nevnte og er svært fornøyd med den. Jeg vurderte først Benq'en og hadde egentlig bestemt meg den.

Men etter å ha snakket med karen i netshop ble jeg overbevist om å putte i de ekstra kronene NEC'en kosta.

Selgeren (ja, jeg vet han lever av å selge skjemer og lever enda bedre av å selge en dyrere skjerm) fortalte at de fikk flere Benq skjermer i retur pga pixelfeil. De kunne virke som om kvaliteten i Benq var så som så. Da jeg tenkte meg om kom jeg også på at jeg har sett enkelte Benq skjermer tilsalgs som "demobrukt" og med "liten" pixelfeil. I tillegg hadde vært problemer med retur og klager på slike skjermer. Han lovte at skulle jeg på noen måte få prob med NEC skjermen skulle jeg få en ny pronto! Selgeren henviste deretter til dinside der skjermen hadde fått en svært god karakter.

Du får ta det for det det er.. jeg valgte ihvertfall å gå for NEC skjermen og er idag strålende fornøyd med den!

Spiller BF2 og WOW og det går så det griner!

Endret av Hanniz
Lenke til kommentar

Takker for svarene. Det ser jo ut som om det er lommeboken som må bestemme som vanlig :roll: Men etter og ha lest testen om Nec sin skjerm så har den jo fått veldig bra kritikk :dribble: så.... vi får se hva penge rekker til.

Lenke til kommentar

Jeg har nå kikket litt på de forsjelige skjerme og ser at det kan være refleksjon i skjermene (NEC 1970 & Xerox XA7-192I). Dette er noe som jeg er plaget sterkt av idag. Dette er en av de største grunnene til at jeg ska bytte til LCD skjerm. Benq er nå litt ute av bildet. Men det er jo da Nec sin 1970 og Xerox sin. Men det er jo det med refleksjoner da... ;)

Lenke til kommentar

Det vil du joe finne alltid da så lenge du sitter forand en skjem og det er lyst. Uansett hvilken type skjerm og fasong du har. Men det kan nok bli enda mer synelig i NEC`en sin. Men for og være ærlig, tror ikke det kommer til og plage deg. (det er en goood skjerm) hehe

Lenke til kommentar
Helt feil, Nec sin 1970GX fikk veldig mye ros for fargene sine og kontrasten, NEC har valg og bruke en spesiel behandlet overflate som gir den ekstra "gnisten" I mine øyne synes jeg NEC sin ser veldig bra ut. Både hw messig og design messig. Men det er jo min smak når det gjelder det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for NEC

Leste en test der skjermene ble direkte sammenlignet (THG?). I testen sto det at NEC skjermen var best, men det var så liten forskjell at det ikke forsvarte prisforskjellen mellom de to skjermene.

Lenke til kommentar

Den eneste refleksjonen du får på Xerox'en er når relativt sterkt sollys står på den og du ser på noe mørkt, så den egner seg kanskje ikke til *utebruk*, men det er det vel ikke mange skjermer som gjør heller. Jeg har hvertfall opplevd det som et ikke-problem. Er ikke noe mer gjennskinn enn CRT skjermer, som alle har glass.

Lenke til kommentar

Det ser jo ut som om det er Nec'en som ruler her. Men Xerox'en er jo bare sååå pen og se på! :love: Men så kan den jo ikke stilles i høyde som Nec'en kan ;) Fornuften sier jo NEC men hjertet sier Xerox...

Men når man kikker lite nærmere på kommende skjermer så er ikke denne så dum :D Den nye skjermen till Samsung, denne burde nok kunne hevde seg bra... :dribble: Så det blir nok en sånn snart tror jeg...

Endret av Phyx
Lenke til kommentar
Det ser jo ut som om det er Nec'en som ruler her. Men Xerox'en er jo bare sååå pen og se på!  Men så kan den jo ikke stilles i høyde som Nec'en kan  Fornuften sier jo NEC men hjertet sier Xerox...

Synes nå Xerox'en er bedre jeg, og de som ser dem er enige med meg. Og man kan såvisst stille inn høyde. Har nyeste versjon... 8ms, 1000:1 kontrast.

Lenke til kommentar
Det ser jo ut som om det er Nec'en som ruler her. Men Xerox'en er jo bare sååå pen og se på! :love: Men så kan den jo ikke stilles i høyde som Nec'en kan ;) Fornuften sier jo NEC men hjertet sier Xerox...

Men når man kikker lite nærmere på kommende skjermer så er ikke denne så dum :D Den nye skjermen till Samsung, denne burde nok kunne hevde seg bra... :dribble: Så det blir nok en sånn snart tror jeg...

Faktis den fineste Samsung skjermen jeg har sett den virker lovende. Men det som jeg legger litt merke til her at den har lavere lystyrke.. Har det mye og si, litt kjpt og ha en bra skjerm så kan den ikke gi litt svart der det skal være svart eller blasse farger.. Eller er jeg helt på jordet nå? Noen som veit når denne skjermen er og finne for salg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...