Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forandre til 802.11g Netopia 3357

Anbefalte innlegg

Har en Netopia 3357 og får maks 11mbps selv om jeg har 802.11g trådløs kort. Denne routern skal jo ha 54mbps, kan jeg stille på noe i routern for å få raskere hastighet?

Har ringt nextgentel men de visste ikke og ba meg ringe utvidet support og det til den nette sum av 26kr i minuttet :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk mail fra nextgentel, De har sendt meg en router som slettes ikke støtter 802.11G. Noe jeg ble opplyst om at jeg skulle få når jeg bestilte linja. Skrev mail tilbake der jeg ber om å få erstattet netopia routern med en som støtter 11G.

Endret av DragonFlyer
Lenke til kommentar

Det kan kanskje bli et problem, med at NGT ikke har noen router enda som støtter 54G. Selv så har jeg nå bestilt bredbånd fra dem, og fikk opplyst at det trådløse aksess punktet i routeren er kun på 11Mbit. (802.11b)

Det kan være at dem som sitter på ordre mottak ikke er helt på nett? For min del, gjør det ikke noe om ikke er full speed enda. Skal jeg ha raskere aksess er det på den stasjonære som blir koblet opp med vanlig kabel! :-)

For dem som må ha 54Mbit, så er det enten å koble til et 3dje parts aksess punkt, eller håpe på at NextGenTel kommer med en ny Netoptia / Cisco router som støtter 802.11g.

Endret av Manders
Lenke til kommentar
her er ruter med 54mbit fra nexgentel.

http://www.nextgentel.no/privat/produkter/ruter/

Bruker ikke Telenor også Speedtouch (510) som merke når de sender ut modemer?

Uansett så har utgaven med wlan, noe lettere grensesnitt for å gjøre konfigurasjoner osv... og ikke minst støtte for upnp for de spillene som drar nytte av dette! :thumbup:

Dog burde NextGenTel legge opp en support side for andre "modem" produkter fra Dlink, 3Com med fler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...