ZaiCoN Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 eg skal putte i 2 nye hder når eg kommer hjem fra ferie på lørdag eller søndag og lurte på kor pinnene skal ver på dei 2 som ikkje er master? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hva slags disker der det du har ? Står vel noe på selve disken og google.com har vi vel heller ikke hørt no om. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Forutsetter at der er snakk om P-ata disker ettersom SATA ikke har "pinner" for dette formålet. Du kan enten sette harddiskene til slave slik at det på hver kbale finnes 1 master IDE-enhet og 1 slave-enhet. Evt kan alle setets til Cabel select, da vil den enhet som er lengst ut på kabelen være master og den andre slave. På harddiskene vil du se plasseringen av pinnene for henholdsvis master-singel, master, slave og cabel select. Husk at det ofte også er en pinne som begrenser harddiskstørrelsen til 32 gb og at store harddisker trenger SP1/SP2 hvis du har XP. Les nærmere om dette i sticky. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 diskene det er snakk om er : OS : 120gb hitatchi Ide 2 disk : Maxtor 10 200gb ide 3 disk : Maxtor 10 200gb S-Ata Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 uhh, du setter bare opp diskene på samme IDE kabel, OS disk som master. Så plugger du inn S-ATA disken, der er det ingen master/slave config, så det er vel kun plug & play? Lenke til kommentar
oycob Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 for å gjøre det hele enkelt kan du sette alle til CS (Cable Select) og bare plugge de inn... Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 om du velger siste alternativ må du passe på at OS disken er øverst på kabelen.... (lengst unna IDE kontakten til hk'et) Lenke til kommentar
H80 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor dere maser om at OS-disken må være satt opp som master. For meg har det gått helt fint å boote fra slave. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Er vel lettere å få stasjonsnavnet som C: Men om det blir ytelsesproblemer kan det lønne seg å bruke master og slave istedet for CS Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) diskene det er snakk om er :OS : 120gb hitatchi Ide 2 disk : Maxtor 10 200gb ide 3 disk : Maxtor 10 200gb S-Ata Da blir OS-disken din Primary Master (jumper: master), 200 GB IDE-disken Primary Slave (jumper: slave), og SATA-disken har ingen jumper. Hvis du skal ha OS-disken og 200 GB IDE-disken på forskjellige kabler er det bare å huske at den ene skal være master og den andre slave. Endret 16. juli 2005 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
wil Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 selv kjørte jeg de tre diskene min som master, slave og Cable Select. funka fint det. OS disken min var Master så klart , men før når jeg kjørte OS på begge diskene mine kjørte jeg det ene OS`et på Master disken og det andre på Slave disken. funka fint det å Lenke til kommentar
PerB Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Hvis du skal ha OS-disken og 200 GB IDE-disken på forskjellige kabler er det bare å huske at den ene skal være master og den andre slave. Hvis IDE-harddiskene skal være på hver sin kabel må settes i henhold til andre enheter som er på samme kabel. Eksempel: Kabel 1: Ide-harddisk - master CD-stasjon - slave Kabel 2: Ide-harddisk - master DVD-stasjon - slave Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor dere maser om at OS-disken må være satt opp som master. For meg har det gått helt fint å boote fra slave. Lurer på om ikke eldre windows-utgaver (98 feks) krevde at man hadde det på primary master. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå