Gå til innhold

Er Planetside noe kult?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke prøv deg engang :p jeg spillte planetside fast i 4 måneder fra release, og har spillt av og på lenge. Jeg kjenner det spillet her veldig godt.

 

Jeg og noen kompiserr spillte i helga, og vi leita langt å lenge, å lengre enn langt for å finne et bra hotspot. Ikke et eneste orange eller red alert. Ingenting, og det var utrolig skuffende. (Tror dette har noe med nye patchen å gjøre) Det er allt for mange planeter, og for få spillere. Det var mye bedre før når vi hadder langt færre battlefields å velge mellom.

Å ja. Sånn ja. Men det var jo ikke spillets feil da. Det var jo det at laget deres akkurat da hadde vært så forbanna god og tatt over planetene! :p

Lenke til kommentar
ikke prøv deg engang :p jeg spillte planetside fast i 4 måneder fra release, og har spillt av og på lenge. Jeg kjenner det spillet her veldig godt.

 

Jeg og noen kompiserr spillte i helga, og vi leita langt å lenge, å lengre enn langt for å finne et bra hotspot. Ikke et eneste orange eller red alert. Ingenting, og det var utrolig skuffende. (Tror dette har noe med nye patchen å gjøre) Det er allt for mange planeter, og for få spillere. Det var mye bedre før når vi hadder langt færre battlefields å velge mellom.

hvilken tid på døgnet var det dere spilte? og hvilken server??

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at Planetside IKKE er verdt noe penger i det hele tatt. Grusomt kjedelig og det er helt like kamper om og om igjen. En gruppe med angripere forflytter seg fra base til base, de zerger helt til de tar den, så forflytter de seg til den neste.

 

Om du har vært med på ett angrip/forsvar så har du sett alt spillet kan tilby, om du liker ekstremt repetitivt spill så er det jo sikkert et greit spill, men om du vil ha noe der det skjer noe forskjellig hver gang, så er det ikke for deg.

Og da sammenligner vell du med spill som BF2, UT, Quake, BF1942, Return to Castle Wolfenstein osv.

 

Hvor kart kampene utspiller seg helt likt vær gang, alle som har spillt kartene før sniper o.l fra de samme stedene, alle går hovedsaklig for de kjente/viktige flaggene først i samme rekkefølge vær gang og når runden har startet så er det ingen andre som kan hjelpe om noe går feil....

 

Planetside er slik at "alle" kartene er linket sammen. Så det er utallige måter å vinne en planet på. Og som i et vært lag spill sier det seg selv at jo flere du har på laget som er med på lagførerns planer, jo mer innvirkning har du på den generelle krigføringen på den planeten. Spiller man bare som en "fragwhore" som løper rundt å skyter vill man aldri oppleve det høyere spillet som skjer i PS.

 

Det er noe annet når man er i en squad med godt organiserte spillere på Teamspeak eller Ventrillo. Når Cr5 command chat begynner å diskutere om hvor det trenges folk eller kommer med intel om hvor mange fiender det er ved en base. Da er det ekstremt kuult å komme inn som den reddende engelen med din Squad, reise til planeten/basen som trenger din hjelp, droppe fra en Galaxy ( Hercules variant), knuse gjennom fiendens svakhets punkt og redde basen.

 

Eller motsatt, så er det veldig underholdene å være i en kamp hvor seiern er klar.... om bare ikke fienden i det kritiske punktet hadde kommet med forsterninger fra en av de rivaliserende Outfitsene(Guild) og snudde kampen. Skal man fortsette kampen her? Er det kritisk for ditt Empire å holde denne basen så lenge som mulig? Er det planer om forsterkninger? Eller klarer dine folk å hamle opp med fienden til tross for 2mot1 i odds?

 

Det er ingen andre spill det kan gjøres i, selv ikke BF2.

Og Planetside er ikke et twich spill som feks CS:S. Så om man bruker hue litt kan man vinne selv mot folk man vanligvis kunne tape mot i CS.... Dette er selvfølgelig grunnen til at mange fragwhores CS spillere ikke liker spillet også ;)

Lenke til kommentar

Er det store, norske eller delvis norske outfits som speler PS? Kanskje eg skal børste støv av PS.

 

For å være heilt ærlig valgte eg litt feil omgangskrets. Eg følgte etter amerikanere eg hadde spelt masse med før i andre spel og spelte mykje, bruke Teamspeak, som med alle andre spela, men all spelinga klokka 4 på natta gjekk ikkje i lengden.

 

Etterpå prøvde eg diverse outfits, men fant aldri noko brukbart. Eit viktig poeng var å være så stor at det stort sett alltid var andre på, for aleine er det meget kjedelig. Kjem du i ein squad, eller enda betre, outfit, så blir det med eitt mykje kulare.

Lenke til kommentar
er nok et par hotspots, men det er ikke like stort før. Du kan jo tenke deg, like mange, hvis ikke fler folk. OG 10 færre planeter, det blir jo bare mye større slag!

Joa, jeg skjønner godt hva du mener... egentlig så er det litt forskjellig fra dag til dag.

For to dager siden var det nesten ingen NC som var online(dette var da rundt kl.02.00)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...