Gå til innhold

Er Planetside noe kult?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planetside er et MMOFPS, altså et førstepersonsskyter satt i et svært univers.

Spillet er nå ganske gammelt, men det er ganske bra.

Du farer rundt fra planet til planet og slåsser mot en av de to fiendefaksjonene (det finnes tre faksjoner).

Du kan også joine større lag, slik at dere farer sammen og angriper de forskjellige basene, for å få et mer effektivt angrep.

 

Om spillet er verd pengene vet jeg ikke så mye om, for jeg har bare spilt 14-dagers-trialen.

Jeg vil nå egenlig gå ut fra at spillet ikke er verd pengene, nå som det begynner å bli såpass gammelt (kanskje det blir gratis snart).

 

Men se etter en trial. Det er iallefall kjempeartig så lenge den trialen varer! :)

Lenke til kommentar
Har du link til trial MeTa][iC?

Siden det var så utrolig lenge siden jeg prøvd denne trialen (over et halvt år), så tviler jeg på at den er oppe enda. Men det kan hende at det har kommet nye trials i ettertid.

 

EDIT: Jeg har sett litt etter en trial, men de eneste trialene jeg har funnet er stengt (for lenge siden), så det er visst ingen oppe akkurat nå.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar

Har vurdert å kjøpe meg dette spillet, men koster jo litt i måneden. Jeg har dog spillt World of Warcraft, og tar kanskje det spillet opp igjen. Det virker dog interresant med et MMOFPS. Hvis det virkelig er litt lagspill og mange undre spillere samler seg fra vært lag kan det jo bli ganske kult. Selv om spillet er litt gammelt trenger det jo ikke å bli noe dårligere heller da.

Lenke til kommentar
Har vurdert å kjøpe meg dette spillet, men koster jo litt i måneden. Jeg har dog spillt World of Warcraft, og tar kanskje det spillet opp igjen. Det virker dog interresant med et MMOFPS. Hvis det virkelig er litt lagspill og mange undre spillere samler seg fra vært lag kan det jo bli ganske kult. Selv om spillet er litt gammelt trenger det jo ikke å bli noe dårligere heller da.

join et seriøst outfit(clan) så skal jeg love deg at det er ordentlig lagspill :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ingenting som kan sammenligne seg med Planetside.

Og for å ta en sammenligning med andre spill om hvor bra det er kan jeg si at jeg kjøpte BF2 for en måned siden... BF2 var kuult i 3 uker. Nå spiller jeg Planetside igjen :D.

 

 

Her kan du see noen kuule Planetside Videor:

http://www.marcopolo.me.uk/portfolio.htm

 

Om du kjenner noen som har Planetside, så kan de skaffe deg en 10 dagers trail, men du må låne hans installasjons disker. For å skaffe en trail key til buddyien din kan du gå hit !Om du spiller PS!

https://store.station.sony.com/ps_trial_dwnld/

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at Planetside IKKE er verdt noe penger i det hele tatt. Grusomt kjedelig og det er helt like kamper om og om igjen. En gruppe med angripere forflytter seg fra base til base, de zerger helt til de tar den, så forflytter de seg til den neste.

 

Om du har vært med på ett angrip/forsvar så har du sett alt spillet kan tilby, om du liker ekstremt repetitivt spill så er det jo sikkert et greit spill, men om du vil ha noe der det skjer noe forskjellig hver gang, så er det ikke for deg.

Lenke til kommentar
Jeg vil påstå at Planetside IKKE er verdt noe penger i det hele tatt. Grusomt kjedelig og det er helt like kamper om og om igjen. En gruppe med angripere forflytter seg fra base til base, de zerger helt til de tar den, så forflytter de seg til den neste.

 

Om du har vært med på ett angrip/forsvar så har du sett alt spillet kan tilby, om du liker ekstremt repetitivt spill så er det jo sikkert et greit spill, men om du vil ha noe der det skjer noe forskjellig hver gang, så er det ikke for deg.

jeg kan ikke huske å ha opplevd kamper som har vært like.... jeg synes nå hvertfall ikke at planetside er repetivt. det er like morsomt hver gang jeg spiller det :thumbup:

Lenke til kommentar
Hmm, blir vansklig når folk kommer med forskjellige utsagn, men får se hva det blir til, tror jeg heller skal satse på et litt mer eventy basert mmorpg spill.

 

Så takk for hjelpen alle sammen :)

Det koster vel ikke mer en 60-70,- å kjøpe PS fra D2D, så er det vel 100,- +-

du kunne jo prøvd PS i en måned bare for å sjekke det ut ;)

Lenke til kommentar

Det som Viranth sier er sant til en hvis grad. Hoveddelen av spillere i PS zerger basene til de enten blir slått tilbake eller de tar den over. Derimot hvis du melder deg inn i et bra Outfit kan jeg nesten garantere en utrolig bra opplevelse.

 

Det finnes ikke mye som er like tilfredsstillende og komme rullende over terrenget i en armor kollone der alle gunners/drivers sitter på samme teamspeak server og kjører koordinerte angrep.

 

Eller bli med i et air raid med 20-30 fly av forskjellig kaliber og jobb sammen for å hjelpe de stakkars folka som prøver å zerge en base.

 

Spillet byr på utrolig mye mer en bare å zerge en base men det kan også kun by på dette.. kommer helt an på om du er en team player som liker å jobbe sammen me andre folk eller ikke. Den største utfordringen er vel å finne en outfit der folk faktisk spiller sammen. Men sist jeg sjekket PS var det mange nok sånne outfits på alle serverne. Og det var alltid like morro å se hele outfitet samle seg for å dra på raid, bare for å finne ut at et fiendtlig outfit av samme kaliber var der for å forsvare. Det blir heftige kamper ut av sånt.

 

Har forresten spilt planetside siden US beta men la det på hylla for et halvt år siden når jeg fikk tak i WoW. Vurderer å åpne kontoen min igjen, må bare finne en måte å forlenge døgnet med en 5-6 timer først.

Jeg anbefaler deg i alle fall å prøve PS.

Lenke til kommentar
spillet er veldig bra, men når jeg prøvde trialen sist. Var det første gang jeg måtte gå å leite etter kamper. Noe som var rimelig surt.

 

men,spillet er rått

 

anbefales

Da måtte du nå ha misforstått noe.

Når man starter opp får man dette stjernekartet presentert foran seg.

Her ser man hvilke planeter som er dine, fienden sine, eller som er under angrep av venner eller fiender.

 

Absolutt lett å finne frem til kampene i PS.

Lenke til kommentar

ikke prøv deg engang :p jeg spillte planetside fast i 4 måneder fra release, og har spillt av og på lenge. Jeg kjenner det spillet her veldig godt.

 

Jeg og noen kompiserr spillte i helga, og vi leita langt å lenge, å lengre enn langt for å finne et bra hotspot. Ikke et eneste orange eller red alert. Ingenting, og det var utrolig skuffende. (Tror dette har noe med nye patchen å gjøre) Det er allt for mange planeter, og for få spillere. Det var mye bedre før når vi hadder langt færre battlefields å velge mellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...