fz50 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei. Eg har teknt å kjøpe mg eit kontroller kort til SATA, det står at dette kortet er SATA 2, med overføringshastigheit 300 mbps. vil dette kortet vere bakoverkompatibelt med minge vanlege SATA (1) diskar, kan eg koble til desse SATA (1) diskane til dette SATA 2 kontrollerkoret?? Mvh. Jan F. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 japp det går bra. datautstyr er så og si alltid bakover kompatibelt så lenge det ikke er endring av selve tilkoblings kontakten Lenke til kommentar
fz50 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Tusen takk før raskt svar, då bli det å bestille ein 500 gb hitachi HDD frå Komplett etter arbeid i kveld Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 kan man koble en S-ata 2 disk på s-ata 1 hovedkort også? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Ja, men du får bare de featurene som den "dårligeste" av sidene (kontroller-disk) støtter. Lenke til kommentar
Mapster Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Ja, men du får bare de featurene som den "dårligeste" av sidene (kontroller-disk) støtter. Så det vil si at jeg mest sannsynlig ikke vil få disse: "Data Lifeguard, Shock Guard, SecureConnect, FlexPower, WhisperDrive, Soft Seek"? Er det bare det som er negativt? Kommer vel ett nytt hovedkort i løpet av året også Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 De featurene der er "interne" disk features som du får uansett hvilken tilkobling. Jeg tenkte mer på båndbredde (150/300 MBps), NCQ, staggered spin-up og sikkert flere jeg ikke kommer på. Men ytelsen blir basicly identisk samme hvilken SATA standard hver ende bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå