Gå til innhold

Råd angående grafikkkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
litt merkelig...etter de tester jeg har sett rundt på nett her...så meg leenge om før jeg kjøpte mej nytt graff kort og de fleste tester viser disse tegnene som denne, noen enda mer...

se her  http://www.vr-zone.com/?i=1317

Den testen der tar jo for seg 6800GT og x800pro, noe som sikkert var aktuelt på den tiden den ble laget. Men nå er det jo x800xl og 6800GT som skal sammenlignes, så den testen der er helt ubrukelig.

 

Edit: For sen. Fin test Charlie :)

Endret av zetor;)
Lenke til kommentar

http://www.driverheaven.net/reviews/x800xl/test%20system.htm

 

Comparing the card to the 6800GT and performance in our tests show both to be in equal footing in a few tests and the XL taking the lead in a few others, this would normally make for an tough choice when deciding which to buy...maybe basing your decision on who's drivers you prefer. In the case of the XL vs GT though the choice for us is pretty clear cut. With a retail price of $100 less than a 6800GT the X800XL is great value for money and in our option the best bang for buck of any card currently available
Lenke til kommentar
er ikke sammenlignet med x800xl engang i den testen.

her er en fra anandtech hvor de har testet en rekke spill @ 1600x1200 og kortene yter så å si likt.

 

graph.png

Vi avgjør denne uendelige diskusjonen slik:

 

Jeg la sammen summen av antall fps i snitt per spill og delte det på antall spill.

Resultat: 6800GT 71,4 - X800XL 70,4

 

Altså, 6800GT yter hele 1,4% bedre enn X800XL.

 

Og dette resultatet er udiskutabelt, så det er ingen vits i å argumentere verken for eller imot ;)

 

Edit: Egentlig er det vel 1,5% siden jeg runda av nedover for resultatet til 6800GT og oppover for X800XL :p

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar
hmh det sammen me at (kanskje jeg tar feil) at 6800gt kortet er noen hundringser billigere en ati kortet burde hjelpe trådstarter ta det beste valget for sej/sin kamerat

hva enn det måtte være.. :thumbup:

Du tar nok feil. X800XL er ett par hundrelapper billigere enn 6800GT. Prismessig ville jeg ha valgt X800XL, selv om jeg er en "nVidia-fan".

 

EDIT: Ser prisnivået også er likt. Så da er det vel bare en ren "smakssak" ;)

Endret av andrvas
Lenke til kommentar
hmh det sammen me at (kanskje jeg tar feil) at 6800gt kortet er noen hundringser billigere en ati kortet burde hjelpe trådstarter ta det beste valget for sej/sin kamerat

hva enn det måtte være.. :thumbup:

Du tar nok feil. X800XL er ett par hundrelapper billigere enn 6800GT. Prismessig ville jeg ha valgt X800XL, selv om jeg er en "nVidia-fan".

 

EDIT: Ser prisnivået også er likt. Så da er det vel bare en ren "smakssak" ;)

Spørs vel litt på om han skal ha AGP eller PCI-e også vel? Uten at jeg gidder å sjekke, så er 6800GT så og si like billig på AGP, men betydelig dyrere på PCI-e..?

 

Edit: Nesten rett. 6800GT er faktisk hakket billigere på AGP, men et par hundrelapper dyrere på PCI-e.

Endret av Carbonite
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...