Gå til innhold

Råd angående grafikkkort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de kniver om seieren i de fleste benchmarks (@stock), så det er en typisk situasjon der en kan/burde velge etter pris.

men 6800gt klokker endel bedre (afaik) så det er noe du får vurdere utifra om du skal klokke eller ikke. 6800gt er også et selvskrevent valg dersom du skal bruke linux eller bsd.

positivt for xl er seff prislappen som generelt er noen hundrelapper lavere enn det på 68gt.

(hvis vi ser bort ifra gt på billigsalg hos komplett nå nylig :thumbup: )

Lenke til kommentar

Har var det VELDIG mange innspill som ikke holder vann.

For det Første så er X800XL noen prosent bedre enn 6800GT

Men så er vi inne på spill teamet igjen da, hvilken spill spiller han vennen din igjen da? er det DX spill eller OpenGL?

DX=X800XL <---------------------||---------------------->OpenGL=6800GT

Half-life2 ----------------------------------------------------------------Doom3

Battlefield " alle spilla"------------------------------------------------ KotOr 2

Men dette er da bare eksempler da.

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Vil også anbefale nVidia viss han ikke har så god peiling, føler ATI sin drivere er veldig uoversiktlige og vanskelige å stille på. Har hatt store problemer med å koble PC'er med ATI skjermkort til TV for å nevne noe.

Det er et område nVidia er bedre på, det føler hvertfall jeg.

Lenke til kommentar
Vil også anbefale nVidia viss han ikke har så god peiling, føler ATI sin drivere er veldig uoversiktlige og vanskelige å stille på. Har hatt store problemer med å koble PC'er med ATI skjermkort til TV for å nevne noe.

Det er et område nVidia er bedre på, det føler hvertfall jeg.

Kommer ann på hvor data kyndig man er det da...

Jeg har hatt over et dusin kort fordelt på ATi og Nvidia av forsjelliger typer. :roll:

Å jeg må si at ingen av korta har svikta mei på noe sett vis.

Jeg syns begge korta sine skjermkort drivere er like bra.

Og tilkoblings mulighet med tv er likestilt mellom de to Produsentene. :cool:

Lenke til kommentar

Han kompisen min har så og si samme smak som meg når det gjelder spill.Spill som San Andreas, Battlefield 2,Fps shooters sjenerelt,bilspill osv.

Spill som San Andreas og battlefield 2. Funker ikke de spillene sjenerelt bedre(ytelse) med Geforce kort 6800 og høyere enn med Ati kort?? Og som Doom 3.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar
geforce yter bedere i de fleste spill

Etter det jeg har hørt og lest om så yter Ati kort bedre enn Geforce kort.

Mens Geforce yter mer og bedre på spill som doom3,San Andreas?

Jeg må si at jeg er nøytral i denne diskusjonen og bare deler det jeg har lest litt om og hørt.Vil bare få frem meninger,erfaringer fra folk som har Ati og Geforce kort. Alltid kjekt å få mer input.hehe

Det høres eller ser vel ikke sånn ut at jeg virker nøytral men prøver så godt jeg kan. hehe. Vil som sagt høre meninger og erfaringer.

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...