Gå til innhold

"Ødela" jeg windows med å klokke skjermkort?

tbend

Anbefalte innlegg

Det var kaldt her nede i kjellern. Å da måttejo klokke egenskapene til mitt ne skjermkort testes ut.

Det var minnet som skulle taes. 598Mhz gikk greit, men akkurat da jeg bekka 600Mhz ble bildet korrupt. KLokkere har garantert vært borti det før! :!:

JAJA. Bildet var tydelig nok så jeg fant startmenyen og trykte restart på den ordentlige måten. ( Skulle aldri gjort det )

Nå når jeg kommer i win og Bootscreen akkurat er blitt borte blir skjermen svart :no: Men mskina er i windows, for jeg kan skrve passordet og ser at hardiskene jobber.

Konklusjon: Trykk på restartknappen neste gang skjermen blir korrupt og ikke lagre innstillinger :cry:

Er det windows eller kortet som er føkka?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv å boot inn i "safemode" og prøv å forandre innstillingene til skjermkortet der.

Prøvd alle mulige "Moder" kommer ikke inn. ,ehh, jo kom inn i Gjennopprettingsmodus ettelleranna, men neste gang gikk det ikke! :dontgetit:

Er vel bare å bite i det sure eplet å Instalere WIN på nytt :cry:

Lenke til kommentar
på mitt asus 6600 GT står det jeg kan holde inne CTRL knappen inne mens windows loader og/eller når du trykker på innlogging , for å fjerne overklokking på skjermkortet

kanskje det fungerer hos deg

Teste

Funke ikke!

Endret av tbend
Lenke til kommentar

Neida. Windows fungerte helt fint det, men det var du som hadde brukt feil instillinger for skjermkortet.

Neste gang går du inn i safe-mode (sikkerhetsmodus) og AVINSTALLERER driverne til skjermkortet ditt. Så installerer du driverne for skjermkortet på nytt. Det går 50 ganger fortere enn å installere windows på nytt, og det har samme effekten (reinstallere skjermkortdriverne).

Lenke til kommentar
Neida. Windows fungerte helt fint det, men det var du som hadde brukt feil instillinger for skjermkortet.

Neste gang går du inn i safe-mode (sikkerhetsmodus) og AVINSTALLERER driverne til skjermkortet ditt. Så installerer du driverne for skjermkortet på nytt. Det går 50 ganger fortere enn å installere windows på nytt, og det har samme effekten (reinstallere skjermkortdriverne).

... når han ikke kom inn i sikkerhetsmodus :roll: ?

Lenke til kommentar

//Mulig fix - Om du kommer inn i bios

#1: Boot sequence, med CD-Rom først

#2: Boot med WinXP CD

#3: La WinXP CD laste inn ferdig; når du kommer til Installasjonsmeny; Velg "Recovery Windows Console" (Husker ikke eksakt hva det står; den skal hvertfall laste inn i DOS)

#4: Skriv "help?" for hjelpekommandoer; men vis til Windows partisjon din, f.eks. C:\ - fixboot (vil opprette ny bootsektor)

PS: "cmdlist" - viser alle commandoer

Vet ikke om dette vil hjelpe, men hadde samme problem med mitt tidligere R9800XT kort, som ble overklokket for mye. Da kom jeg til windows loading, så ble bare skjermen svart og den fortsatte og laste inn uten at jeg kunne se noe. Jeg fikk fikset det med metoden over.

Håper det kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
//Mulig fix - Om du kommer inn i bios

#1: Boot sequence, med CD-Rom først

#2: Boot med WinXP CD

#3: La WinXP CD laste inn ferdig; når du kommer til Installasjonsmeny; Velg "Recovery Windows Console" (Husker ikke eksakt hva det står; den skal hvertfall laste inn i DOS)

#4: Skriv "help?" for hjelpekommandoer; men vis til Windows partisjon din, f.eks. C:\ - fixboot (vil opprette ny bootsektor)

PS: "cmdlist" - viser alle commandoer

Vet ikke om dette vil hjelpe, men hadde samme problem med mitt tidligere R9800XT kort, som ble overklokket for mye. Da kom jeg til windows loading, så ble bare skjermen svart og den fortsatte og laste inn uten at jeg kunne se noe. Jeg fikk fikset det med metoden over.

Håper det kan være til hjelp :)

Nøyaktig det samme som skjedde her! ;)

Lenke til kommentar

Et annen alternativ for ettertiden er å ta backup av C: før man begynner med lugubre skjermkortklokkinger eller mystiske cracka programmer eller what ever.

Går til og med fortere å gjennopprette windows en å reinstallere driverne i safemode

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

X800XT er ett kort som ikke er så veldig glad i OC'ing (min erfaring).. ihvertfall med original kjøler..

Det som skjer er at kortet blir for varmt.. og så kan man være så uheldig som trådstarter..

Har nettopp anskaffet ett Powercolor X800XT PE til "Dothan-riggen".. og så langt er jeg skuffet over klokke-egenskapene.. Vel.. det yter jo stock særdeles bra, men det hadde jeg da også ventet..

ATITool er ihvertfall ikke særlig lurt å bruke på dette kortet.. Funker greit en liten stund til gjentatte "Heat-up phase"s har fått temp på 70++ og core-klokk ett stykke opp på 530-540.. så blir skjermen korrupt..

Da er det bare å trykke reset og la det kjøle seg ned...

Mulig at forrige eier har hatt en annen kjøler og ikke har satt original-kjøler forskriftsmessig på (goop)..

Jeg må nok investere i en AC-kjøler.. :thumbup:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...