Gå til innhold

bærbar m 100gb , ikke støyende


Anbefalte innlegg

Hadde en tråd her tidligere men har utsatt kjøp av bærbar til nå. Var hekta på å ha en HP en stund men nå er jeg mer åpen for alle forslag.

Er student med masse musikk og film, derfor bør maskinen ha mye lagringskapasitet...helst 100gb og bra skjerm. Er det noen som har en 100gb maskin som de kan anbefale? viktig at den ikke støyer...om det er sånn at det ikke er så mange gode 100gb bærbare på markedet så kan jeg være åpen for en 80gb maskin. Håper på raskt svar..vil ikke bruke mer enn 14000,- :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acer 8104WLMI har en ikke støyende 100GB maskin med 760 prosessor og 1024MB minne. Du kan jo også bruke ekstern disk til film og musikk da. En slik disk med 250-300GB koster 1500-2000.

 

Link til netshop med mer info: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6144

 

Til 14000 ville jeg nok anbefale løsningen med ekstern disk, eller en billigere bærbar med utbyttedisk.

 

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=5912

 

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

ITavisen er vel den værste til å anmelde laptoper. De har sluttet og tror jeg. Heldigvis!

 

Det er ingen vits i kjøpe en bedriten PC. Den veier 4.2 kg. Den har en prosessor som koker både sæd og ballahår! Det er en maskin man ikke kommer til å se snurten av om en måned. Da er produsenten nemlig tom for den gamle generasjon med dekstoperstattere. I tillegg er vel ikke akkurat HP verdens beste merke. De er store, men de har ligget på latsiden altfor lenge. Jeg kjenner 3 stykker som har HP, samtlige er misfornøyde.

 

Jeg vil heller anbefale Dell sin 9300. hvis det er kun harddisk du setter pris på, så tror jeg du kan få den med 120 gb. Er ikke helt sikker. Den er i tillegg 800 gram lettere enn den andre dekstoperstatteren. Jeg garanterer at du vil få flere barn med denne PCen :thumbup:

Lenke til kommentar
viktig at den ikke støyer...

Er ikke dette i seg selv nokk til å utelukke større desktop.erstattere med P4-prosessor? Om ikke din nye maskine får støye noe serlig tror jeg det er svært å komme utenom en maskine med Pentium-M prosessor; alternativt selvfølgelig noe superlett og litet med ULV processor el. likn., men da blir det kjapt over 14K med stor disk og andre godsaker som mye RAM (en bra ide til en ULV-prosessor).

 

Vil umiddelbart si att du utelukkende bør se på maskiner med Pentium-M. Skal de gå veldig stille er det etter min mening ikke det store behov får å kjøpe den kraftigste processor heller; om maskinen skal være stilegående kommer du uansett å kjøre den droslet ned til 600mhz, og da er det vel det samme om det er en 1.6ghz eller en 2.1ghz. Jeg selv kjører min 2.0ghz på 600mhz stort sett hele tiden for å holde den stillegående og spare batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...