gunlovin Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Det er vel en utgang ja, det er vel et av de første av audigity 2 korta som kom husker ikke hvor mange år det er. Har brukt det med overgang før, å det fungerte fint, jeg bare lurte på om det ble noe kvalitetsforskjell på lyden bare det er mulig det finnes mange audiofile mennesker der ute som ikke er enig med meg, men jeg mener så lenge at man ikke får bit-drop, vil et digitalt signal til en egen dedikert dekoder være det samme nesten uansett. Forbeholdet er selvfølgelig at signalet kommer frem uten forstyrrelse. Forøvrig vil jeg si at valg av htpc-kabinett bør gjøres med tanke på reskirulering av "gamle" pc-deler fra de andre pc-ene du måtte ha, slik at når du skal oppgradere hoved-pc, kan du sette inn de gamle delene i htpc-en. Derfor bør kabinettet kunne ta standard-størrelser på kort. Downside med dette er at de gjerne blir store og klumpete. Dette i hvertfall når man kjører budsjett htpc http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=384820 oversikt over "hifi" htpc-kabnetter på markedet... Endret 17. juli 2005 av gunlovin Lenke til kommentar
vetahutt Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 dkvam: virker jo ypperlig, det lydkortet! Hvor kjøpe, og hvor mye? Sjøl har jeg et tips til keyboard: bluetooth keyboard med sk styrekule, trackball, musekule...eller pekebrett à la laptop. Har bare funnet dette hittil, som er i nærheten av det jeg tenker på... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) dkvam: virker jo ypperlig, det lydkortet! Hvor kjøpe, og hvor mye? Ibsenstudio 1195,- koster det her , Syns egentlig det er litt mere enn nok for et lydkort men.... Ifølge tester er det et svært bra kort! Her er en test(samma kort , men bare ikke low-profile) Endret 17. juli 2005 av dkvam Lenke til kommentar
E.T Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hva med en Mac mini? http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...3.0.3.1.2.1.1.0 Jeg vet ikke hvordan lyden er på denne, men den er vist bra på media generelt (Har lite peilin, se deg litt rundt etter tester osv, har hørt MYE bra om denne) Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Jeg har lenge tenkt på å kjøpe DENNE, men finner ikke noen som har testet den. Kanskje noe for deg også? Edit: Husk at den mangler RAM, harddisk og DVDspiller. Endret 17. juli 2005 av Splitter P. Inegal Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) En maskin basert paa Pentium M cpu'er egner seg svaert godt til HTPC pga. at de ikke trenger mye eller stoyende kjoeling men har kraft nok til aa bite over det meste du maatte finne paa av dvd, divx og til og med noe WMV. Desverre er de dyre nok til aa sprenge mange budsjetter :-) Du sier at du skal handle prosjektoer senere, saa om maskina skal kobles til den boer du vurdere grafikk kort etter dette - DVI, VGA og/eller komponent stoette. De fleste lydkort paa markedet stoetter SPDIF eller optisk digital ut, men siden det er trangt om plassen brukes gjerne en mini-jack (noen ganger mono) overgang for SPDIF. Er enig med Gunlovin om at man skal ha fint oere og dyrt annlegg for aa hoere mye forskjell mellom on-board og spesial kort naar det gjelder digital ut paa lyden. Viktigere er det at drivere funker godt. Noen trengte for et aar siden faktisk restart for aa skifte mellom stereo ut for mp3 og spill og AC3/DTS. Har personlig hatt lite problemer med digital ut fra baade Philips Acoustic Edge og Creative Labs Live kort kobla opp mot en Harman Kardon forsterker. - Per Christian Endret 17. juli 2005 av Flippo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå