Mr Burns Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Heisann! Jeg har et Form, med bl.a en dataGrid inni. I dataGriden finnes det en gjeng kolonner, som kanskje er større eller mindre enn det synlige området i dataGriden. Ved oppstart (Form.VisibleChanged) kjører jeg denne koden for justere størrelsen på vinduet: public void AdjustWindowWidth() { int i = 0; // Create a HScrollBar to have something to look for HScrollBar h = new HScrollBar(); // Find index of Hscrollbar in the dataGrid for (i = 0; i < dataGrid1.Controls.Count; i++) { if (dataGrid1.Controls[i].GetType() == h.GetType()) break; } // While HScrollBar is Visible, the window isn't big enough! while (dataGrid1.Controls[i].Visible == true) { this.Width += 1; } } Finnes det en bedre måte å gjøre det på? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg er ikke helt sikker på hav du prøver, med mindre du har laget en scrollbar som du gjemmer med kode et annet sted. Utenom det så har jeg noen kommentarer på koden bytt ut for(i...) med foreach(Control c in dataGrid1.Controls) og istedet for å lage en ScrollBar, bare gjør slik if(c.GetType() == typeof(HScrollBar)) altså: public void AdjustWindowWidth() { // Find index of Hscrollbar in the dataGrid foreach(Control c in dataGrid1.Controls) if (c.GetType() == typeof(HScrollBar)) break; // While HScrollBar is Visible, the window isn't big enough! while (c.Visible == true) { this.Width++; } } Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Bruker nå VS 2005 Beta 2, og der har DataGrid blitt byttet ut med DataGridView. Den kan tilpasses automatisk, så jeg slipper å bry meg om størrelsen på vinduet, og om datagriden passer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå