Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Stipend til borteboer.

Anbefalte innlegg

Hei.

Dere kan sikkert slikt. Jeg ser på lanekassen.no at:

For å få bostipend er det noen krav som blir stilt

Du må bo for deg selv og minst ett av disse kravene må være oppfylt:

* skolen ligger minst 40 km fra foreldrehjemmet

* reisetiden mellom hjem og skole er minst tre timer tur-retur

* det er spesielle forhold som gjør at du ikke kan bo hjemme mens du går på skolen, for eksempel sykdom eller funksjonshemming

Kilde: http://www.lanekassen.no/templates/Page____5780.aspx

Og her i "gården" er det snakk om at muttern skal flytte, så skal jeg skaffe meg hybel eller noe slikt. Et annet sted å bo iallefall, for jeg skal bo her i byen og gå skole. Blir da krav 1 oppfylt, da det kommer til å bli ~200km til foreldrehjemmet, der som mamma bor? :-) Hvordan er det med en eventuell pappa da? Har aldri bodd sammen med ham, og kommer aldri til å ville gjøre det heller.

Edit: Rettet opp et par småfeil bare.

Edit2: Det var snakk om bostipend altså.

Endret av thomasw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har registrert hjemstedsadresse hos moren din, vil det bli over 40km og det går fint som bare det.

Det ville virke utrolig dumt med hjemstedadresse i Oslo-området, samtidig som jeg går på skole i Hammerfest?

Lenke til kommentar
Hvis du har registrert hjemstedsadresse hos moren din, vil det bli over 40km og det går fint som bare det.

Det ville virke utrolig dumt med hjemstedadresse i Oslo-området, samtidig som jeg går på skole i Hammerfest?

Ehm... Hvorfor det?

Hvis moren din har omsorgsrett for deg, så kan hverken staten eller faren din kreve at du bor hos han. Men jeg vet ikke om han telles som foreldrehjem...

OT: Hvorfor flytter du ikke med din mor egentlig? Mange flere studie-muligheter i Oslo?

Lenke til kommentar

Ehm... Hvorfor det?

Hvis moren din har omsorgsrett for deg, så kan hverken staten eller faren din kreve at du bor hos han. Men jeg vet ikke om han telles som foreldrehjem...

OT: Hvorfor flytter du ikke med din mor egentlig? Mange flere studie-muligheter i Oslo?

Hm, men uansett om jeg setter adressen til der jeg skal bo - så er det jo ennå over 40 km til foreldrehjem? :-) Tenkte litt på det i dag. Og det er mamma som har omsorgsretten ja. Tror nok dette ordner seg. :thumbup:

OT: Fordi jeg har lyst å bo i Hammerfest sammen med vennene mine. :tease:

Edit: Fjernet unødvendig quoting.

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...