DuckDuckGoose Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Blir overført fra Tiscali til Telenor ADSL 19. juli. Jeg har et 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router Version 1.00.08 som må omkonfigureres for at jeg skal få inn Telenors adsl linje. Her er infoen: (hentet fra telenor online) WAN Settings Relevante Telenor-instillinger Service Name Telenor (dette er valgfritt) Username Ditt Telenor Online brukernavn (inkludert @online.no) Password Ditt Telenor Online passord Encapsulation PPPoE LLC Authentication CHAP Modulation Annex B VPI (Virtual Path Identifier)* 8 VCI (Virtual Channel Identifier)* 35 Static IP Disabled LAN Settings DHCP Enabled/Auto DNS Enabled/Auto NAT/NATP/Dynamic NATP/UPnP Enabled *Disse verdiene er ofte slått sammen til: VPI/VCI: 8*35 Ser jo greit ut, men mange av disse innstillingene finner jeg ikke i routersetupen! F.eks. Authentication, Modulation, VPI/VCI, DNS og NAT/NATP/Dynamic NATP/UPnP finner jeg ikke ut hvordan jeg skal forandre.. Kan noen hjelpe meg litt? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Blir overført fra Tiscali til Telenor ADSL 19. juli.Jeg har et 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router Version 1.00.08 som må omkonfigureres for at jeg skal få inn Telenors adsl linje Du har antagelig en rein router uten innebyggd modem og da vil du ikke finne mye av dette som du lister opp, da trenger du bare og sette den opp med pppoe og rett brukernavn og passord. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Ok, takk! Da regner jeg med at overføringen går knirkefritt! Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Overføringen gikk knirkefritt ja! Deilig med 1065 kbit/s i stedet for 720! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg er bare litt nyskjerrig... Har du noen gang hatt problemer med Tiscali?. f.eks. at dem sender regninger som dem ikke skulle sendt osv.? Har selv hatt problemer med dem (eller mora mi sånn egentlig, men abonemanget var i mitt navn). De sendte regninger 4 månder etter oppsigelsen. Eller det var egentlig purring, inkassovarsel, og noe rettsgreier. Men det ordnet seg heldigvis Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Ja, fikk en regning for en stund siden for et abonnement som jeg hadde sagt opp. Men en kjapp telefon senere var dette ordnet opp i! Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Siste måling var 1922 kbit/s! Litt av en forskjell fra 720 kbit/s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå