Pendleren Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, Jeg puttet inn min gamle IDE-disk i ny PC (m/ S-ATA). Fikk tilgang til alle data og begge disker virket ok bortsett fra én ting: Windows (XP) oppstart og enkelte administrative programmer går UTROLIG tregt. Har nå nappet ut kabler på IDE-disken og da forsvinner problemet... Skulle så gjerne brukt begge diskene! Kan noen hjelpe meg? Mvh, Tom Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 hmm fortell hva slags disker det gjelder.. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Prøvd å oppdatere IDE-driverene for hovedkortet? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Sjekk om DMA er skrudd på på IDE-kontrollern. Lenke til kommentar
Pendleren Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, Ad kommentar fra usæl-gesæl: To Seagate 250GB, en S-ATA og en ATA Ad wizzcat: Tror det er ganske ferske drivere. Brukt CD-rom som fulgte med hovedkortet. Maskinen er kun en måned gammel. Ad CrZy_T: Hvordan sjekker jeg det? Mvh, Tom Lenke til kommentar
Pendleren Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Den aktuelle IDE-kontrolleren hvor IDE-disken tilknyttes heter "Nvida CK804 ADMA Controller (v2.7)". Er det innstillinger jeg kan gjøre på denne under Datamaskinbehandling i XP som kan fikse problemet? Mvh, Tom Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Device manager -> velg ide-kanalen disken er koblet til -> advanced settings . Lenke til kommentar
Pendleren Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Kan problemet være at jeg ikke har mer enn én kontroller for P-ATA, ref utklipp fra Enhetsbehandling? Kontrolleren merket "Paralell ATA Controller" bruker jeg til DVD RW. Den ene av "ADMA Controller" er S-ATA-disken, den andre står ledig. Det store spørsmålet er om den ledige koblingen problemfritt kan brukes til en P-ATA-disk. Håper noen smarte hoder kan hjelpe meg! :-) Mvh, Tom Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hvordan er DVDen og P-ATA harddisken koblet opp. ER de på samme IDE-kabel, og er de satt opp som MASTER, SLAVE eller CABLE SELECT? Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Hvis problemet forsvinner når du tar ut p-ata diskene, kan det være feil jumper innstilling. Ikke bruk cable-select. sett master og slave. Lenke til kommentar
lancaster Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 jumper-innstilling på p-ata diskene altså! er ingen jumper på s-ata diskene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå