Gå til innhold

Hvem av disse to prosessorne burde jeg velge?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal bygge en ny PC nå i August/September måned.

Da trenger jeg en prosessor, men hvem skal jeg velge?

Jeg vurderer disse to nå:

Den ene er en: AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB

Den andre er en: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB

Men hvem burde jeg velge? Jeg skal bruke PC-en til spilling, skolearbeide, redigering av diverse spills databaser og til å lage modification og maps til diverse spill og mer...

Men hvem er da best? Og hvem vil vare lengst?

Er det nødvendig meg Dual Core prosessor til spilling?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis spill begynner med Dual Core, vil AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB få problemer med å takle spillene da?

Eller er den så krftig at den yter såpass mye, så den vil takle det nesten like greit som en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB eller bedre?

Hvem av dem vil takle de anbefalte systemkravene til spill lengest inn i fremtiden?

Hvor mange år til vil AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB takle de anbefalte systemkravene?

Og hvor mange år til vil AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB takle de anbefalte systemkravene?

Jeg håper noen kan svarer på alle mine spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du stiller så mange spørsmål på en gang att det blir litt vrient å svare på alle. :hmm:

Men det er en stund til August/September, så du må nesten bare se ann da, det spørs hva de ligger på i pris når den tiden kommer.

Så eneste tips fra meg er å følge med videre :)

Endret av Lassecom1
Lenke til kommentar

I spill som ikke støtter multithreading og i en god del applikasjoner så vil FXen eie X2en. Har selv sammenlignet en FX53 og en X2 4200+.

I videoredigering og applikasjoner som støtter multithreading vil derimot X2 briljere.

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...