RamGuy Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hei, Jeg skal bygge en ny PC nå i August/September måned. Da trenger jeg en prosessor, men hvem skal jeg velge? Jeg vurderer disse to nå: Den ene er en: AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB Den andre er en: AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB Men hvem burde jeg velge? Jeg skal bruke PC-en til spilling, skolearbeide, redigering av diverse spills databaser og til å lage modification og maps til diverse spill og mer... Men hvem er da best? Og hvem vil vare lengst? Er det nødvendig meg Dual Core prosessor til spilling? ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis spill begynner med Dual Core, vil AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB få problemer med å takle spillene da? Eller er den så krftig at den yter såpass mye, så den vil takle det nesten like greit som en AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB eller bedre? Hvem av dem vil takle de anbefalte systemkravene til spill lengest inn i fremtiden? Hvor mange år til vil AMD Athlon 64 FX-55 2.6GHz Socket 939 1MB takle de anbefalte systemkravene? Og hvor mange år til vil AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2GHz Socket 939 2MB takle de anbefalte systemkravene? Jeg håper noen kan svarer på alle mine spørsmål. Lenke til kommentar
LG_91 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Du stiller så mange spørsmål på en gang att det blir litt vrient å svare på alle. Men det er en stund til August/September, så du må nesten bare se ann da, det spørs hva de ligger på i pris når den tiden kommer. Så eneste tips fra meg er å følge med videre Endret 15. juli 2005 av Lassecom1 Lenke til kommentar
jevel Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 I spill som ikke støtter multithreading og i en god del applikasjoner så vil FXen eie X2en. Har selv sammenlignet en FX53 og en X2 4200+. I videoredigering og applikasjoner som støtter multithreading vil derimot X2 briljere. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå