stian123 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 hei! Jeg har akkurat lagd gjestebok, og vil ha "siste innlegg" på indexsida... Jeg bruker koden $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id LIMIT 0,1; "); Men da er det kun det første innlegget i gjesteboken som blir vist... Går det ann å skrive noe som gjør at alltid det siste innlegget blir vist?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 hei! Jeg har akkurat lagd gjestebok, og vil ha "siste innlegg" på indexsida... Jeg bruker koden $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id LIMIT 0,1; "); Men da er det kun det første innlegget i gjesteboken som blir vist... Går det ann å skrive noe som gjør at alltid det siste innlegget blir vist?? SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id DESC LIMIT 0, 1; Noe slikt? Lenke til kommentar
LateFot Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) $setning = @mysql_query("SELECT * FROM gjestebok ORDER BY id DESC LIMIT 0,1"); tror jeg skal gjøre susen .. :-) edit: bahh ex0n kom i forkjøpet Endret 15. juli 2005 av LateFot Lenke til kommentar
stian123 Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Se der ja! Tusen takk! Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Notice: Trenger kun LIMIT 1 om den skal starte fra starten (eller bunnen ettersom det er DESC) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå