crazyfrog Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hvor vanskelig er det og bytte denne ?? Skal snart på EU kontroll og denne bør byttes. (Hadde litt høyt CO2 utslipp forrige gang ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Hvor vanskelig er det og bytte denne ?? Skal snart på EU kontroll og denne bør byttes. (Hadde litt høyt CO2 utslipp forrige gang ) Du må antagelig ha en spesiellt pipeverktøy, du får disse på biltema for noen kr. Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Takker for svar..... Vet du også hvor den sitter og enkleste måten og komme til ??? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Takker for svar..... Vet du også hvor den sitter og enkleste måten og komme til ??? Den bør være lett og se i og med det er den eneste sonden med ledning og greier som sitter på eksosrøret eller i manifolden. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Noen tips til hvordan man kan løsne en slik en som absolutt ikke vil løsne? Har prøvd CRC og mye annet rart uten at den har løsnet. Alt det har oppnådd er at den har blitt litt rundere i kantene... Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Rundere i kantene? hvilket verktøy har du brukt? Du er nødt til å bruke en fastnøkkel til dette, Skiftnøkkel er fy fy! og brukes *bare* hvist du ikke har noe annet som passer. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Rundere i kantene? hvilket verktøy har du brukt?Du er nødt til å bruke en fastnøkkel til dette, Skiftnøkkel er fy fy! og brukes *bare* hvist du ikke har noe annet som passer. Målte meg frem til 22mm med et skyvelære. Prøvde med en 22mm fastnøkkel men den hadde litt slark. Prøvde da med en 21mm, den passet ikke. Prøvde igjen med 22mm nøkkelen, den glapp og lagde litt rund kant. Prøvde da med skiftenøkkel og samme resultat med den. Etter mye banning ble kantene rundere. Redd jeg må kjøpe ny. Det er vel straffen når man er så kløne... Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 prøv å bruke en tomme nøkkel isteden for millimeter nøkkel Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 som sagt, bruk kun fastnøkkel til denne jobben, og jeg går ut i fra at lambda sonder bruker 22mm (min gjorde det iallefall da jeg bytta min på lørdagen) prøv evt å slip av litt på kantene, slik at du får på plass en 21 mm uten slark.. Dan Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 prøv evt å slip av litt på kantene, slik at du får på plass en 21 mm uten slark.. Gjorde det, men innsaå at selvom jeg fikk den av, så skulle den jo sitte på ny katalysator. Derfor ble det avbitertang og bestilling av ny.... Se på bildet, slik skal det IKKE gjøres.... Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 lambda'n min sitter dog ikke under bilen den da. sitter i eksosmanifolden (noe som bare er bra siden jeg da har mulighet til å fjerne katalysatoren ) Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Har samme bil som deg. Lanbda sonden sitter på eksosrøret under bilen, nesten rett under motoren. Skal ikke være så vanskelig å få ut... På min bil så er den noe defekt men jeg bryr meg ikke pga at den er vanvittig dyr... rundt 800-900,- for en.. Deesuten jobber jeg som bilmekanikker og har derfor ikke noe problem med godkjenning av min bil... Tålmodighet er en dyd! den har antagligvis rustet litt fast.. Btw: var det mye over grensa den viste? Hcis ikke kunne du jo ha kjørt med den? Lenke til kommentar
crazyfrog Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Btw: var det mye over grensa den viste? Hcis ikke kunne du jo ha kjørt med den? Den viste endel over men etter rensing av fordelerlokk skifting av rotor osv. fikk jeg den såvidt under. Han som tok EU kontroll sa at den holdt nå men garantert var gåen til neste EU kontroll. Så da er det vel bare og punge ut for en ny og få skiftet den etterhvert. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 5. august 2005 Del Skrevet 5. august 2005 Btw: var det mye over grensa den viste? Hcis ikke kunne du jo ha kjørt med den? Den viste endel over men etter rensing av fordelerlokk skifting av rotor osv. fikk jeg den såvidt under. Han som tok EU kontroll sa at den holdt nå men garantert var gåen til neste EU kontroll. Så da er det vel bare og punge ut for en ny og få skiftet den etterhvert. Du kan enten skifte den nå eller så kan du kjøre så lenge du kan og så bytte den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå