Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Begrensing av nettilgang med Topcom ruter?

Anbefalte innlegg

Har en Topcom Skyracer WBR 254G trådløs ruter, og ønsker å begrense tilgangen til nettverket mitt.

I konfigurasjonen for ruteren velger jeg Only allow computers with MAC address listed below to access the network. Når jeg så skal legge til ruterens MACadresse i lista over tillatte tilkoblinger, henger nettleseren seg etter at jeg har tastet inn adressen og trykket "apply". Jeg mister tilkoblingen og må reset'e ruteren og konfigurere den på ny for å komme på nett igjen.

I konfigurasjonen til ruteren ser jeg under "status" at det listes opp 3 MACadresser, til LAN, WIRELESS og WAN. Det er vel WAN-adressen jeg skal legge til i listen over tillatte MACadresser?

Noen som kan hjelpe meg det dette? Jeg er rimelig newbie innen nettverk, så bær med meg.. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I konfigurasjonen til ruteren ser jeg under "status" at det listes opp 3 MACadresser, til LAN, WIRELESS og WAN. Det er vel WAN-adressen jeg skal legge til i listen over tillatte MACadresser

Nei, du må legge inn MAC-sdressen til de respektive trådløse nettkortene som du ønsker skal ha tilgang til nettet, de du lister opp er routerens egne MAC-adresser og skal ikke skrives inn noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...