TrashMaster Skrevet 15. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2005 Hei! Har to tabeller. Den ene heter gm_produkter og den andre heter gm_produkter_track. Den første inneholder info om diverse spill som ligger i en produktbase på siden min, mens den andre skal inneholde info om besøkstall. Har følgende struktur på _track: Felt Type Attributter Null Standard Ekstra Handling sid int(11) Nei 0 counter mediumint(8) Nei 0 gamespace mediumint(8) Nei 0 artlist mediumint(8) Nei 0 bilder mediumint(8) Nei 0 art mediumint(8) Nei 0 omtale mediumint(8) Nei 0 preview mediumint(8) Nei 0 dato date Nei 0000-00-00 På produktsidene har jeg følgende kode, som skal oppdatere ant. visninger pr. i dag: $db->sql_query("UPDATE gm_produkter SET counter=counter+1 where sid=$spill"); problemet er at jeg nå skal gå over til å føre besøkstall i gm_produkter_track og må ha en ny kodesnutt. _track inneholder ingenting, og første gang en besøkende går inn på et produkt som aldri har vært vist (og dermed opprettet i _track må dette skje). Altså: Første gang et produkt vises må det opprettes, med id (som er er $spill), mens de åtte andre feltene skal inneholde verdien 0. Når et produkt har vært vist tidligere skal produktet oppdateres, men ikke skrives på nytt. altså: da skal counter+1 og foreks. art+1 (hvis brukeren viser en artikkel). Noen som har forslag? Prøvde litt selv: $result = $db->sql_query("insert into gm_produkter_track values ($spill, '0', '0', '0', '0', '0', '0', '0', '0')"); $db->sql_query("INSERT gm_produkter_track SET counter=counter+1 where sid=$spill"); men det funka ikke helt... Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 15. juli 2005 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2005 Ligger i senga og er kjempesjuk så bare titter raskt gjennom innleggene her; Det du må hvertfall gjøre er å endre $db->sql_query("INSERT gm_produkter_track SET counter=counter+1 where sid=$spill"); til $db->sql_query("UPDATE gm_produkter_track SET counter=counter+1 where sid=$spill"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå