chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 jeg forstår jo åssen underbevistheten spiller inn, men det trenger ikke å være i alle tilfeller. La oss si at jeg gikk ute en kveld og hørte noe. Og underbevistheten sier: spøkelse!. Selv om underbevistheten sier spøkelse så kan det hende at det er et spøkelse forde! eks hvis jeg gikk en tur i skogen og jeg hørte "uuuuu" så sier underbevistheten "ulv". så kan det være en ulv forde? bare fordi det var underbevistheten som tenkte ulv så kan det for faen meg stå en ulv i buskene! skjønner du hva jeg skal fram til? at selv om underbevistheten tenker spøkelse, så kan det hende underbevistheten har rett. At det faktisk er ett spøkelse. du kan ikke bruke det som et argument, hvis jeg hører knekk og underbevistheten sier spøkelse kan det være spøkelse og servere oss at du hørte et spøkelse. da kan jeg si at jeg trodde det var en marsboer som spiste nøtter og sprengte naboen når jeg hørte bang, og si til alle at det var det som skjedde. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 skjønner du ikke? jeg sier ikke at det må være det. Men at det er en mulighet!!!!!!! åååå. at hva nå enn underbevistheten sier så kan den ha rett, jeg bare motsier det co2 liksom skulle få inni meg med teskje. At jeg er klar over at underbevistheten spiller inn, men det den sier kan stemme. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 skjønner du ikke? jeg sier ikke at det må være det. Men at det er en mulighet!!!!!!! åååå. at hva nå enn underbevistheten sier så kan den ha rett, jeg bare motsier det co2 liksom skulle få inni meg med teskje. At jeg er klar over at underbevistheten spiller inn, men det den sier kan stemme. jaja, du sier at vitenskapen bare kan dra til helvete fordi at det er en mulighet for at det ikke er sånn de har funnet ut. som at jorda er rund, det KAN jo hende den er flat, bare at gud har spilt astronautene (og kosmonautene) og satelittene et puss hele tia, og den er laget sånn at vi tror jorda er rund, men den er flat og bare jeg vet om det haha... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) du snakker med æ? ingen som kan vise meg at teorien så fins ikke spøkelser, er ikke bevist både for og mot (det er sagt noe fra begge sider men ingenting er bevist helt) så hva du prater om skjønner jeg ikke hvorfor du sier. FOr det er ikke vitenskapelig bevist at det er umulig, ikke 100% så det du sier kan du spare deg for. Dessuten leste jeg for litt siden at du trudde du og broren din hadde noe tele patiske evner fordi dere kommenterte det samme som var på tv osv. så liskom... at du liksom ser på meg som en idiot skjønner jeg ikke. Så legg " " i lomma til du kan bruke dem. Endret 28. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 jeg som hadde telepatiske evner? da har du lest feil et sted, for det første jeg har ingen bror. Ser ikke på deg som en idiot heller, bare en som tar forhastede konklusjoner om at noe er noe overnaturlig. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Forhasta konklusjoner? har gått fram og tilbake om jeg trur på det eller ikke i over 2 år, vært åpen for begge sider men heller nå til den siden jeg stpr på. Jeg må ha blanda deg med en annen, I snedige ting du lurer på tråden. En med den atom avataren. eller biohazzard Men ikke få for dere at jeg er med i ghostbelievers.com og gå i fakkel tog og roper heia spøkelser, er som dere bare at jeg er åpen til at det fins et fenomen ofte kalt spøkelse som tar sted innimellom. Endret 28. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 chokke har et godt poeng der. Men hvis det da finnes spøkelser, da må det vel også finnes dyrespøkelser ? Og hva med gravlunden? Den må da være stappa av disse. Vi lever i en verden med fysikalske lover. Sannsynligheten at det finnes spøkelser er veldig liten (les innleggene før). Ting som kan få mennesker til å tro på spøkelser: - Mennesket har ikke det beste synet - Optiske illusjoner/reflekser - Mennesket oppfatter forskjellige ting annerledes - Mennesket lager sitt eget bilde av hva som kan "skjule" seg - Folk er rett og slett dumme og lar seg innflyte av andre (f.eks. kirken eller andre internettsider) Hva er neste? Hekser, djevelen, drakula? Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. Men jeg vil tror at mange her ikke vil godta dette imed at dette har sikkert noe med stolthet å gjøre og ingen liker vel å innse feil ? Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Forhasta konklusjoner? har gått fram og tilbake om jeg trur på det eller ikke i over 2 år, vært åpen for begge sider men heller nå til den siden jeg stpr på. Jeg må ha blanda deg med en annen, I snedige ting du lurer på tråden. En med den atom avataren. eller biohazzard Men ikke få for dere at jeg er med i ghostbelievers.com og gå i fakkel tog og roper heia spøkelser, er som dere bare at jeg er åpen til at det fins et fenomen ofte kalt spøkelse som tar sted innimellom. da kan vi lage en ny definisjon av spøkelse . når man hører noe man ikke vet hva er . som ufo er uidentifisert flygende objekt, kan like gjerne være menneskeskapt Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. selvfølgelig forbinder man ett HJEMSØKT hus med spøkelser...... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. fordi gamle hus knirker mye mer enn nye, og de er skumle (som vi har sett på skrekkfilm) så vi lager oss farer som ikke er der. morro å lage teorier Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 chokke har et godt poeng der. Men hvis det da finnes spøkelser, da må det vel også finnes dyrespøkelser ? Og hva med gravlunden? Den må da være stappa av disse. Vi lever i en verden med fysikalske lover. Sannsynligheten at det finnes spøkelser er veldig liten (les innleggene før). Ting som kan få mennesker til å tro på spøkelser: - Mennesket har ikke det beste synet - Optiske illusjoner/reflekser - Mennesket oppfatter forskjellige ting annerledes - Mennesket lager sitt eget bilde av hva som kan "skjule" seg - Folk er rett og slett dumme og lar seg innflyte av andre (f.eks. kirken eller andre internettsider) Hva er neste? Hekser, djevelen, drakula? Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. Men jeg vil tror at mange her ikke vil godta dette imed at dette har sikkert noe med stolthet å gjøre og ingen liker vel å innse feil ? -FANTASI! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. selvfølgelig forbinder man ett HJEMSØKT hus med spøkelser...... jeg kan selge et gammelt hus og si det er hjemsøkt så får jeg kjøperne til å tro at det bor et spøkelse der og finner opp en historie om at forrige selgern hang seg. Da vil de tolke en skygge av en gardin eller no om kvelden som en person som har hengt seg, eller når de går opp trappa tenker underbevistheten på dette og spiller øynene et puss og han vil blunke eller noe og kommet til klarhet og dermed vil mannen være borte. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Masse av dette er naturligvis oppskryt, og alle forbinder et gammelt hjemsøkt hus med spøkelser. Allerede ved dette nivået er det lett å få folk til å tro på noe. fordi gamle hus knirker mye mer enn nye, og de er skumle (som vi har sett på skrekkfilm) så vi lager oss farer som ikke er der. morro å lage teorier Jepp og man fobinder et gammelt og knirkete hus som mer farlig enn andre, fordi man ikke vet hva som kan være der. Da kommer fantasien som co2 nevnte. Det vil jeg tro er den "teorien" som er logsik i 2005. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 var en dame som bodde i ett litt gammelt hus i nabo tettstedet, og hu satt i rullestol, en dag så var hun død og rullestolen borte. OG det var liksom noe mystisk som hadde skjedd. Også 5år etter eller noe skulle de grave hu opp til sånn "sjekk" fordi de var noe nytt i saken (feks en sa at hun ble forgifta) så de skulle sjekke det. Og når de åpnet kista så hadde hår og negler grodd. Ekkelt da, hva kan det ha kommet av? det var politiet som fortalte det altså. Om jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er bevist at hår/bart vokser ennå etter døden. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) hvordan kan det det? det skal jo være fysiskt umulig. Er ikke snakk om 3cm mer hår, er snakk om aldri være i nærheten av en saks i 5år grodd. Men kan du vise meg en artikkel eller noe om at det er bevist at hår og negler kan vokse på døde mennesker. For det er i alle fall langt i fra normalt. Endret 28. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 var en dame som bodde i ett litt gammelt hus i nabo tettstedet, og hu satt i rullestol, en dag så var hun død og rullestolen borte. OG det var liksom noe mystisk som hadde skjedd. Også 5år etter eller noe skulle de grave hu opp til sånn "sjekk" fordi de var noe nytt i saken (feks en sa at hun ble forgifta) så de skulle sjekke det. Og når de åpnet kista så hadde hår og negler grodd. Ekkelt da, hva kan det ha kommet av? det var politiet som fortalte det altså. Om jeg husker riktig. kanskje politimannen bare skulle skremme deg... BØØØØØ! Kanskje noen hadde bryti seg inn og tatt rulle stolen? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 De som sier de vet at spøkelser ikke finnes er bare redde for det ukjente. Dessuten er det bare gøy og ha noe og tro på. Teit og bare utelukke alt med spøkelser og sånt, ingen har svar om det finnes eller ikke. Men bra og ha noe og tro på liksom, hvis dere skjønner. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 skate4life: Du svarte deg selv, masse er unormalt er i verden. Ting vi ikke kan forklare oss og derfor tror vi at det bare kan være et spøkelse. Kanskje fordi vi ble redde og ikke gidder/tørr å sjekk om igjen. Overdox kom med et bra svar. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 kanskje politimannen bare skulle skremme deg... BØØØØØ!Kanskje noen hadde bryti seg inn og tatt rulle stolen? Barnslig Var ikke direkte fra lensmannen jeg hørte dette, men via noen. Det var egentlig hemmelighets stemplet. Men det stemte. Alt det jeg sier med at det er noe man ser men ikke nødvendigvis er sjelen til ett dødt menneske er bare for at dere skal prøve og se det fra en annen side. Siden dere bare kom med kommentarer som at man er gal hvis man ser det, for det er der rett og slett ikke. Jeg er sikker på at det er noe, om det er spøkelser er ikke bevist, men jeg er ÅPEN for at det er det. Dere bare lukker portene og spytter over gjerdet, Unødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå