Gå til innhold

Tror du på spøkelser?

Jernlov

Anbefalte innlegg

fordi underbevistheten din er påvirket av filmer, som å gå i skogen alene kommer du garantert til å høre lyder og tenke at det er noe, som du kanskje tenker krysser veien og derfor; du ser det. eneste jeg finner ulogisk er dyr, selv etter forklaringa.

nei, jeg har ikke noe spøkelser i underbevistheten eller noe som helst. Gå til en kamerat midt på lyse dagen, i en gate mellom hus. hvor jeg har gått til skolen hver dag i mange år, ikke sett en skrekk film eller lignende på 2måneder..

Nei men du refererer til det hele tiden som alle har nevnt nå ! "Oj en lyd, da må det være et spøkelse." :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fordi underbevistheten din er påvirket av filmer, som å gå i skogen alene kommer du garantert til å høre lyder og tenke at det er noe, som du kanskje tenker krysser veien og derfor; du ser det. eneste jeg finner ulogisk er dyr, selv etter forklaringa.

nei, jeg har ikke noe spøkelser i underbevistheten eller noe som helst. Gå til en kamerat midt på lyse dagen, i en gate mellom hus. hvor jeg har gått til skolen hver dag i mange år, ikke sett en skrekk film eller lignende på 2måneder..

Du kan ikke vite selv hva du vet i underbevisstheten...

-So what om du ikke har sett en film på 2mnder, det hindrer ikke fantasien.

Lenke til kommentar

du VET IKKE hva du har i underbevistheten, som traumer, og at folk noen ganger begynner å grine når de ser noe, foreksempel en begravelse og det var 10 år siden den personen døde. har ikke noe å si med hvor lenge siden det skjedde. Jeg husker masse donaldhistorier jeg leste for 5 år siden, og mange er i underbevistheten og dukker opp når jeg begynner å lese en historie som jeg ikke har lest på sykt lenge, men likevel husker jeg handlingen osv....

kanskje jeg er hjemsøkt :!:

Lenke til kommentar
Sier ikke at det har skjedd, setter opp en situasjon, jeg faller i alle fall ikke for deres teorier.Jeg vet hva jeg ser :) hva jeg hører er en annen sak, er ikke den som hører ett knirk og "hva var det?".

du er den,

*knirk*

-spøkelse!!!!

Lenke til kommentar
Sier ikke at det har skjedd, setter opp en situasjon, jeg faller i alle fall ikke for deres teorier.Jeg vet hva jeg ser :) hva jeg hører er en annen sak, er ikke den som hører ett knirk og "hva var det?".

NNNGH! -Hvor gammel er du? Nekter å tro du er over 14.

Så lenge du bruker fantasien så har det ikke noe å si hva du ser, du manipulerer hva du ser med fantasien og vips så har du sett et spøkelse

Lenke til kommentar

du er den,

*knirk*

-spøkelse!!!!

nei.

co2, jeg har profil du får lov til å titte på.

Uansett, syns dere er ganske barnslige, jeg respekterer i alle fall deres mening, hakker ikke på dere for å mene det selv om jeg ikke er enig.

Lenke til kommentar

Så lenge du bruker fantasien så har det ikke noe å si hva du ser, du manipulerer hva du ser med fantasien og vips så har du sett et spøkelse

nettopp!

hvis jeg ser en busk i mørket på avstand og ikke vet at det er en busk lager hjernen min en "fare" ut av det for at jeg ikke skal gå dit sånn just in case hvis det er noe farlig (instinkter fra tidlig menneskealder). Jeg kan se busken som en ulv som sitter på huk, så da går jeg automatisk unna fordi ulver var farlig for mennesker for leeeenge sia.

Lenke til kommentar

@skate4life

Just get it. Det er så mye man ikke har kontroll over selv om man tror det.

Lenke til kommentar
nettopp!

hvis jeg ser en busk i mørket på avstand og ikke vet at det er en busk lager hjernen min en "fare" ut av det for at jeg ikke skal gå dit sånn just in case hvis det er noe farlig (instinkter fra tidlig menneskealder). Jeg kan se busken som en ulv som sitter på huk, så da går jeg automatisk unna fordi ulver var farlig for mennesker for leeeenge sia.

:lol:

Det er jeg fullstendig klar over. Men det er snakk om å ikke bruke fantasien og se noe. Jeg kan bruke fantasien til å se at pc'n forran meg IKKE er der, så derfor så kan den umulig være der ellers???????..... :roll: Endret av skate4life
Lenke til kommentar
nettopp!

:lol:

Det er jeg fullstendig klar over. Men det er snakk om å ikke bruke fantasien og se noe. Jeg kan bruke fantasien til å se at pc'n forran meg IKKE er der, så derfor så kan den umulig være der ellers???????..... :roll:

okok, jeg innrømmer at teoriene mine er funnet på på sparket :p .

men synes de er logiske nok.

edit: skjønner ikke hva du mener med:

Jeg kan bruke fantasien til å se at pc'n forran meg IKKE er der, så derfor så kan den umulig være der ellers???????

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Det er jeg fullstendig klar over. Men det er snakk om å ikke bruke fantasien og se noe. Jeg kan bruke fantasien til å se at pc'n forran meg IKKE er der, så derfor så kan den umulig være der ellers???????..... :roll:

AAAAAAH! Du bruker det ubevisst, det er en del av underbevistheten. Det er ikke noe du styrer på samme måte som om du tenker at TVen ikke er der med feks.

FFS, må jo ha det innn med teskje

Lenke til kommentar

Serriøst skate4life. Bruk hjernen. Du skjønner det bare ikke du. Fantasien kan man vel ikke styre særlig, derfor vil du med en gang tenke på event. spøkelser hvis du ser noe i et mørkt rom. Eller hvertfall spøkelser vil komme i tankene med en gang i en viss situasjon.

Lenke til kommentar

Tør jeg spør hvor gammel du er? For meg virker det ærlig talt som du er inne i en fase av livet der du er overbevist om at det er umulig for deg å ta feil i noe som helst, kombinert med et markert behov for å trykke denne overbevisningen ned i halsen på andre. Dette er en fase som typisk oppstår når man er rundt 16-18 år. Så lever man litt lenger og finner ut at man kanskje ikke er ufeilbarlig. Forhåpentligvis.

Siden du sitter inne med alle svarene, kanskje du kan gi meg en forklaring på hendelsen(e) jeg beskrev noe tidligere i denne tråden? Seriøst, jeg er nysjerrig..

Endret av Winged Monkey
Lenke til kommentar

Tør jeg spør hvor gammel du er? For meg virker det ærlig talt som du er inne i en fase av livet der du er overbevist om at det er umulig for deg å ta feil i noe som helst, kombinert med et markert behov for å trykke denne overbevisningen ned i halsen på andre. Dette er en fase som typisk oppstår når man er rundt 16-18 år. Så lever man litt lenger og finner ut at man kanskje ikke er ufeilbarlig. Forhåpentligvis.

Siden du sitter inne med alle svarene, kanskje du kan gi meg en forklaring på hendelsen(e) jeg beskrev noe tidligere i denne tråden? Seriøst, jeg er nysjerrig..

Det er det at han ikke får inn i hode hvordan underbevisthet og fantasi påvirker oppfatningene dine, jeg ville han skulle vite dette. Da han ikke fattet det så ble jeg frustrert.

Men siden du kom med den fantastiske hengte utlendingen din så må jeg det hele vær sant.

Jeg holder fast med vitenskapentlige forklaringer inntil jeg får bevis slengt inn i fjeset, ikke historier.

Lenke til kommentar

jeg forstår jo åssen underbevistheten spiller inn, men det trenger ikke å være i alle tilfeller. La oss si at jeg gikk ute en kveld og hørte noe. Og underbevistheten sier: spøkelse!. Selv om underbevistheten sier spøkelse så kan det hende at det er et spøkelse forde! eks hvis jeg gikk en tur i skogen og jeg hørte "uuuuu" så sier underbevistheten "ulv". så kan det være en ulv forde? bare fordi det var underbevistheten som tenkte ulv så kan det for faen meg stå en ulv i buskene! skjønner du hva jeg skal fram til? at selv om underbevistheten tenker spøkelse, så kan det hende underbevistheten har rett. At det faktisk er ett spøkelse.

Lenke til kommentar
Jeg holder fast med vitenskapentlige forklaringer inntil jeg får bevis slengt inn i fjeset, ikke historier.

Jeg er egentlig ikke uenig med deg. Man kan ikke bruke anekdoter man hører over nettet som bevis. For alt du vet, så kan jeg ha diktet opp hele historien, eller kanskje jeg har blitt lurt, og har blitt servert en røverhistorie selv.

Men, for diskusjonens skyld, la oss anta at jeg forteller sanheten, hvordan ville du forklare hendelsen(e) da?

Jeg vil gjerne også poengtere at grunnen til at jeg satte alderen din i tvil ikke hadde så mye med det rasjonelle bak argumentasjonen din, men holdningen du inntar ovenfor forumbrukerne som har et annet ståsted enn deg. Går det ikke an å prøve å bedrive saklig argumentasjon istedenfor å være en drittsekk og kalle folk for gale dersom de kommer med innspill som ikke passer inn i ditt verdensbilde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...