chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 la oss si at jeg venter på mamma når jeg er alene hjemme, så hører jeg utgangsdøra bli lokket opp. og jeg sier hei, intet svar. Og hører ikke noe mer, så ca. 15 min etterpå lokkes døra på nytt og da er det mamma som kommer, akkurat samme måte. Hehe, småspooky. Du har muligheten til å starte opp som spåkone da hvis du noen gang står i beit for jobb. Har ikke noen direkte forklaring på hva som forårsaker fenomenet, men det kan jo ha sammenheng med at du vet at moren din kommer hjem på et visst tidspunkt og at derfor hjernen "lurer" deg til å tro at du hører døren før hun egentlig kommer. Men det høres jo litt far-fetched ut. En mer trolig forklaring er kanskje at du har naboer som bor tett ved som har inngangsdør som høres godt i deres leilieghet/hus og som lager samme type lyd.. det som er poenget, mamma jobber når hun vil og kommet et sted mellom 15.00 og 21.00 så jeg har ikke peiling når hun kommer. men det med dyr er jo litt rart, kanskje de hører en katt, men når de har stirra på samme flekken mange ganger, om igjen og om igjen, dag etter dag osv må det være noe... har ikke dyr lenger, men det var sånn Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Hvorfor har "spøkelser" klær på seg? Fordi de både dør og blir gravlagt med klær.. Ontopic; Ja, jeg tror på det. Har hatt en del veldig rare opplevelser. Også når jeg er alene i kirken tidlig på morran (jobber som kirketjener og må dermed støvsuge og rydde litt i kirka etc) Det finnes vel knapt et menneske som ikke mener å ha sett noe sånt, så det må jo nesten være noe i det. Endret 28. juli 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 hva har du opplevd? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja det er snålt det der at jeg aldri har sett noe UFO, overnaturlig, Guder, spøkelser og hufsa. Men mange har jo sett de forskjellige tingene så da må det jo være sant... Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja det er snålt det der at jeg aldri har sett noe UFO, overnaturlig, Guder, spøkelser og hufsa. Men mange har jo sett de forskjellige tingene så da må det jo være sant... jaaaa siden 600.000 amerikanere har blitt bortført med ufoer er det jo sant . siden alle tyskerne drepte masse jøder under krigen må jo hitler ha rett Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Selvfølgelig er det mer her i verden enn vi tror. Spøkelser er da ikke noe usannsynlig det, når alt kommer til alt. De er overalt uansett Lettere å se de om natta bare Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) hva har du opplevd? Standard "skvette til fordi man tror man ser noe" opplevelse. Har hatt et par andre veldig scary også; 1. Jeg gikk opp yttergangen opp til 2 etasje her i huset. På avsatsen som er i midt i trappa sto det et stort skap med speildører. Akkurat mens jeg passerte skapet er jeg SIKKER på at jeg så bestefar kikke opp trappa mot meg i speilet. Han døde ca et år på forvegen. Jeg så mer eller mindre rett på speilet så det var scary. Da jeg snudde meg for å kikke ordentlig var selvfølgelig alt borte. 2. Dette er vel den sykeste og mest skremmende opplevelsen jeg har hatt.. Jeg kom hjem fra skolen en kald vinterdag for noen år siden, men hadde selvfølgelig glemt nøkkelen. Mamma var på jobb, bestemor var i byen, ergo; ingen hjemme. Jeg satt ute foran huset i et par timer fordi jeg visste at mamma slutta på jobben om ikke så lenge. Jeg satt altså rett utafor husdøra, på kattehuset. Plutselig hørte at noen løp ned trappa fra 2 etasje og ned til 1, men akkurat før denne "tingen" som løp kom helt ned ble lyden borte. Trappa er rett ved døra, altså ca èn meter fra der jeg satt. Jeg skvatt som faen, og det har jeg IKKE drømt eller innbildt meg. Katta satt på fanget mitt og den skvatt like mye. Endret 28. juli 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja la oss for all del utelukke fantasi, ting som detter, trekk og alle naturlige ting. Fjerner du fantasi så kan jeg med sikkerhet si at halvparten av "observasjonene" ikke hadde funnet sted. Oppmerksomhetsbehov er også en viktig faktor Lenke til kommentar
Pels Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 noen naboer av meg er veeeldig kristne og går i sånn menighet, faren driver ett firma og sånn liksom, har nok av det som kalles money. Så det er langt i fra bare fattige. Ja og det er vel en liten brøkdel av mange ? Bare se på hele midtøsten og USA. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 ja co2, men dere sier masse om at når du ønsker å se noe så ser man det, er ikke alle observasjoner som er gjort av ghost hunters som er på jakt etter det, folk som ikke har det i bakhodet engang opplever slikt. Hørtes scary ut Dr.X Jeg hørte en fortelling engang, en fyr som hadde vært på en klasse tur på en liten øy med ett fyrtårn, sammen med skolen. Og det skulle visst spøke der da, for før det var automatiskt styrt det fyret så bodde det en mann med kona si i tårnet. Og en dag så var det så stor storm også var kona syk så han kalte på hjelp og de sa de ikke kunne komme pga stormen. Også døde kona. Også klokka 12 så møtte alle elevene opp i midten av tårnet, telte opp osv, INGEN andre var på øya, bare de som var i det rommet, pluitselig så hører de noen som løper opp og ned trappene (det var han mannen som ser etter om båtene kommer for å redde kona) de tøffeste kara i klassen gråt liksom. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Ja la oss for all del utelukke fantasi, ting som detter, trekk og alle naturlige ting. Fjerner du fantasi så kan jeg med sikkerhet si at halvparten av "observasjonene" ikke hadde funnet sted. Oppmerksomhetsbehov er også en viktig faktor 95%* Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 ja co2, men dere sier masse om at når du ønsker å se noe så ser man det, er ikke alle observasjoner som er gjort av ghost hunters som er på jakt etter det, folk som ikke har det i bakhodet engang opplever slikt. FFS, mange av de som opplever det sier de blir skremt av det. Det blir i ettertid de tenker på det som noe overnaturlig. Å påstå man ser spøkelser er noe man gjør i barnehagen Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 hva er det dem ser da? som liksom er det de mener er spøkelser. Altså hvis jeg går ned gata og nynner på mj - beat it og plutselig står det en mann borte i veien også plutselig er han ikke der, ser han ikke helt ordentlig men litt ghostly. Hva er det da? er jeg bare gal i huet da eller? hadde ingen tanker om at det var noe der Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 hva er det dem ser da? som liksom er det de mener er spøkelser. Altså hvis jeg går ned gata og nynner på mj - beat it og plutselig står det en mann borte i veien også plutselig er han ikke der, ser han ikke helt ordentlig men litt ghostly. Hva er det da? er jeg bare gal i huet da eller? hadde ingen tanker om at det var noe der BINGO! -Du er gal i hue Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Er et gammelt hus her i nærheten. Når hæster går forbi så går de over på andre siden av veien når de nærmer seg. Noe må det jo være Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 hva er det dem ser da? som liksom er det de mener er spøkelser. Altså hvis jeg går ned gata og nynner på mj - beat it og plutselig står det en mann borte i veien også plutselig er han ikke der, ser han ikke helt ordentlig men litt ghostly. Hva er det da? er jeg bare gal i huet da eller? hadde ingen tanker om at det var noe der BINGO! -Du er gal i hue å stakkars meg da Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 hva er det dem ser da? som liksom er det de mener er spøkelser. Altså hvis jeg går ned gata og nynner på mj - beat it og plutselig står det en mann borte i veien også plutselig er han ikke der, ser han ikke helt ordentlig men litt ghostly. Hva er det da? er jeg bare gal i huet da eller? hadde ingen tanker om at det var noe der fordi underbevistheten din er påvirket av filmer, som å gå i skogen alene kommer du garantert til å høre lyder og tenke at det er noe, som du kanskje tenker krysser veien og derfor; du ser det. eneste jeg finner ulogisk er dyr, selv etter forklaringa. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Kan være flere grunner til at noen ser gjenferd/spøkelser. -Oppmerksomhetsbehov. -Ønske om å se sine kjære igjen(etter døden, savn) -Rett å slett pling i bollen. -Har mye fantasi, liker tanken på spøkelser. Spenning. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Kan være flere grunner til at noen ser gjenferd/spøkelser. -Oppmerksomhetsbehov. -Ønske om å se sine kjære igjen(etter døden, savn) -Rett å slett pling i bollen. -Har mye fantasi, liker tanken på spøkelser. Spenning. påvirkning fra amerika. det meste er i underbevistheten det skjer. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 fordi underbevistheten din er påvirket av filmer, som å gå i skogen alene kommer du garantert til å høre lyder og tenke at det er noe, som du kanskje tenker krysser veien og derfor; du ser det. eneste jeg finner ulogisk er dyr, selv etter forklaringa. nei, jeg har ikke noe spøkelser i underbevistheten eller noe som helst. Gå til en kamerat midt på lyse dagen, i en gate mellom hus. hvor jeg har gått til skolen hver dag i mange år, ikke sett en skrekk film eller lignende på 2måneder.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå