Gå til innhold

Tror du på spøkelser?

Jernlov

Anbefalte innlegg

går ikke ut mot deg nå, men hvis du kan tru på alt det med flere dimensjoner, så kan du vel tru at visse sjeler nekter å forsvinne før de har gjort eller sagt noe. Ingen trur vel på spøkelser som i filmer, fins vel ingen bevis på at de er slemme og skader mennesker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
går ikke ut mot deg nå, men hvis du kan tru på alt det med flere dimensjoner, så kan du vel tru at visse sjeler nekter å forsvinne før de har gjort eller sagt noe. Ingen trur vel på spøkelser som i filmer, fins vel ingen bevis på at de er slemme og skader mennesker.

Vel, vi snakker ikke om å tro eller ikke tro. Det er allerede bevist det finnes 4 synlige dimensjoner her i verden, så det er ikke poenget.

Det er nok mer komplisert enn slik, og jeg snakker ikke om sjeler, ånder el. Jeg snakker rett og slett bare om en rekke tilfeldigheter som skjer. Når et menneske dør på lik linje med andre dyr her på jorde råtner det. Det er alt. Når jeg blander inn flere dimensjoner mener jeg det kan være en glipp mellom tid om rom som gjør at du evt kan se noe som ikke skal være der. Jeg bare synser nå, jeg har ingentin informasjon i ryggen som backer opp det jeg sier, men det er slik jeg kan se for meg at OM noe skulle vises så er det mest sansynlig det er vridning i tid og rom.

Mennesker har alltid funnet på sprøe løsninger på problemene. Einsteins teoi, e=mc2 som egentlig ikke stemmer på "alt" alikevel er enda løsningen på "alt", kristendommen, islam og alle de andre religionene er jo til tidenes største sinnsforvirrelse som finnes her - en håpløst og idiotisk måte å forklare det vi ikke kan forklare. Jeg kan holde på i timesvis, men alt i alt så betyr ikke det vi ikke kan forklare innen normale lover og regler (fysikken) at det enten ikke finnes eller er mulig. Vi er bare på kanten av vår intelligente epoke, og om menneskerasen overlever (egentlig lite sansynlig i dagens tilstand) så vil vi nok tilpasse oss en helt annen hverdag om noen milliarder år.

Lenke til kommentar

Jeg er 100% sikker på at det finns noe der ute som vi ikke aner bæret av.

Jeg leste en gang at mennesker er født med forskjellige sanser som vi ikke er klar over at vi har.

Feks i den siste gym timen på skolen sto læreren og snakket, jeg sitter å fokuserer på han og plutselig kan jeg sanse en liten tynn turkis stripe følge kropp formen hans.

Jeg er nå helt overbevist om at jeg så Kraftfeltet hans (aurora) eller hva det heter.

Jeg tror også at vært menneske har en "vokter". En person som sitter bak den høyre/venstre skulder og passer på hva du gjør.

Der har jeg hørt et eksempel fra modern om at da hun var veldig liten sånn 5-6år gammel lekte hun og søstren hennes med ball. De bodde da på en gård som lå inntil en vei. Søsteren sparker ballen ut i veien, det som er hele cluet er at hvis man går ut på veien fra gården så kan man ikke se hva som kommer av biler, vogntog etc (har selv sett det) så kommer det en laste bil rett før modern skal til å løpe ut i veien og i det øyeblikket merker hun noe som presser hun tilbake rett før lastebilen passerer. Hadde hun løpt ut hadde ikke jeg sittet her i dag liksom.

Jeg så også på Migrapolis for ikke så lenge sia. Da handlet det om Lars Monsen som har gått tvers over Canada. Altså når personer som han forteller om følelsen av "voktere" og andre ubeskrivlige fenomener så kan (ivertfall ikke jeg) gjøre annet enn å tro på han.

Jeg tror det er opp til vært enkelt menneske om man vil tro på det eller ikke, jeg trodde heller ikke på sånt før inntil bestefar døde ifjor.

Lenke til kommentar

Tror ikke på kasper, mener at det er et liv etterdøden og at "sjeler" (ikke i kristen termin) kan "henge igjen", og skolen min har hatt noen absurde hendelser på natterstid, uten at det betyr noe egentlig har jeg kommet litt nerme og funnet ut at det ikke er skummelt, heller spennende. Rektoren vår tror at det spøker og hun har ikke latt oss lage "dok" om spøkelset :p , men det skjer ting der. ( Huset er 150 år gammelt og har vært tilholdsted for narkomane og mange andre ting, det sto ubrukt i 60 år )

Men det er min mening og alle har sin verson av sannheten, hvem som er nermest vet man aldri. vanskelig ting å diskutere, spørsmålet bygger på fundamentale ting vi tror på så å endre mening er veldig vanskelig i et spørsmål som dette.

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar
Men liksom, det er jo veldig mye oppstyr rundt spøkelser. Mange som mener å ha sett osv. veeeldig mange. Så det må jo være en liten sannhet i det? såå mange kan ikke "juge" eller være små gale og se hallisunasjoner. (eller noe)

Det er det samme greiene som UFO osv. Men stort sett kommer mye fra USA, så man kan jo lure litt :ermm:

Jeg tror ikke på spøkelser. Alt det menneskene har funnet opp av rare ting viser seg uansett til å være noe helt annet.

Det er bare vår fantasi som lager monstre ut av ting når vi ikke ser eller vet hva det er.

___

EDIT: Mye av dette er jo fysikk, og ikke mange har peiling på dette så de tenker seg ut deres teori som forklarer best i dette øyeblikket.

Endret av Pels
Lenke til kommentar

tror ikke alt kan forklares jeg og at det finnes en evig energi i oss alle som aldri dør..heh det har faktisk blitt bevist at folk kan væra synske..i sammarbeid mellom usa og russlands beste forskere på emmnet..

tenk bare det trodde vi var umulig før..men det går.... :roll:

men hvordan... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg har i det siste lagt merke til masse snodige ting på natten, som lyder osv. følt ting osv. Tror du på spøkelser? kan du fortelle litt om noe du har opplevd kanskje?

"Spøkelser" som mange vil kalle det eksisterer så absolutt, men kun i fantasien til menneskerasen.

Spøkelsene er en forsvarsmekanisme som settes i gang når man befinner seg på et øde, mørkt sted, og gjerne om man befinner seg alene.

Denne forsvarsmekanismen henger igjen i genene våres fra "huleboertiden" og tidligere, da ville rovdyr var en faktisk trussel. Er man alene på et mørkt sted, og hører noen fremmede lyder, så setter hjernen fantasien i sving med å prøve å finne ut av hva dette kan være.

De fleste hoder i moderne tid er påvirket av lyder og intrykk fra spøkelsesfilmer, som gjerne bruker lyder som vi kan finne igjen flere steder i den moderne verden når spøkelsene nærmer seg.

Når en person da befinner seg alene på et mørkt rom, og hører noen mistenkelige lyder som kombinæres med forsvarsmekanismen vår fra fortiden, og intrykkene vi har fått fra diverse spøkelsesfilmer, oppstår spøkelsene.

Lenke til kommentar

Jeg trur at det jeg trur jeg hører osv ikke er noe, at hadde jeg ikke hørt om spøkelser, så hadde jeg ikke reagert. Men liksom, det må jo være noe. Se på de klippene og sånn jeg har linka til, har dere forklaring på det? og det med ufo'er, det er faktisk 300 000 amerikanere som hevder og blitt BORTFØRT. det er litt, tja. Noe må det være. Jeg syns personlig det er veldig spennende og er veldig nysjerrig, men er også litt redd, for det er jo noe "ukjent". Har også sett på ett tv prog og hørt at alle har 2 sånne ånder som er rundt deg hele tiden. Men har lyst å høre mer om hva folk har opplevd, hørt at på skolen min så var det en jente som forsvant etter hu var den siste som gikk fra en trening på kvelds tid, og etter det så slår dusjene seg¨på uten grunn innimellom.

De som sier spøkelser ikke fins sånn er det med det syns jeg er litt trangsynte egentlig. men jeg respekterer dems mening, hadde vært kjekkere om dere kunne begrunnet dere, hvorfor dere ikke trur på det.

Edit: Samler linkene:

Barton Mansion

Prison Ghost

JKCinema

Siste er en del flash filer, burde se de alle, er ikke bare ghosts som har med ghost.

Noen som har en forklaring på det?

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Nei, men jeg tror på svevende små skyer av positivt ladet ektoplasma som kan narre oss.

Et annet fenomen er at i bygninger med spesielle konstruksjoner der forholdene ligger til rette, kan lave vibrasjoner i lufttrykket påvirke øyeeplene dine slik at du ser "noe". fantasien din tar seg av resten.

Lenke til kommentar

@ skate4life : Jeg tror ikke du burde la deg innflyte så lett av medier.

UFOer lander visst bare i USA og akkurat hos en bonde.. :roll:

Eyzteinn har kommet med en god forklaring. Spøkelser er nok bare blitt "oppdiktet" før i tiden imed at folk ikke visste særlig mye den gangen. De hadde ingen annen forklaring. Dette blir naturligvis skrevet mye om i mediene pga. å tjene penger.

Lenke til kommentar

jeg skiller film fra reality, går heller ut i fra andres personlige opplevelser.

Og det at ufo'r bare lander i usa stemmer ikke, mest fokus på det i den delen av verden ja. Er ett sted i Norge hvor det er en del folk som driver og ordner og steller med det. En eller annen dal.

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

Skate4life: Du feiler det å fatte poenget mitt. Jeg tror på den fysiske forklaringen bak fenomener. Ikke den desillusjonerte oppfatning mange uvitende tåper har av dem. Å "tro" på spøkelser er å tro på noe overnaturlig. Og når det er en naturlig forklaring på alt blir dette som å si:

Nei, jeg tror ikke på atomer!

Lenke til kommentar

Alt det med UFOer er bare så gjennomskuelig (sånn det skrives? Usikker). Alle UFOer har samme fason og alle såkallte aliens ser like ut (Store øyer osv.).

Det er nettopp sånne ting som får folk til å bli interessert.

Blir vel litt OT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...