Nicklas Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 (endret) Hei! Jeg har 2 harddisker. Den ene er det Windows på, og jeg har lyst til å installere Linux på den andre. Hvordan skal jeg få til dualboot da? Takker for alle svar! Endret 15. juli 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
xeon Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Bare å installere det vel? Pass på å legge grub på mbr når du får spørsmål om det -- og velg korrekt disk (win-disk til mbr) eventuelt velg den andre disken som primary boot device i bios Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Som xeon sier, bare å installere Linux det. Alt ordnes automatisk. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 18. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Prøvde nå og når jeg skal formatere eller sånn så er det bare den andre disken den finner.... men i biosen så er den til Windows, master og den jeg skal installere Linux på, slave... Det er Slackware 10.0 Når jeg trykker ENTER i starten for å starte det hele så kommer det den lista nedover som den liksom "finner" alt... da står det "hda" og "hdb", så den finner jo den andre disken... men det går ikke å skrive "fdisk /dev/hdb" og i cfdisk så er det bare den disken med Windows på.. asså "hda" som det går ann å partisjonere/formatere (eller noe). Hvis dere skjønte... dårlig forklart. Endret 18. juli 2005 av Nicklas Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 (endret) Slackware 10.0 er utdatert. 10.1 som er nyeste. Husker ikke helt hva som var forskjellen. Print det som kommer når du skriver "cfdisk /dev/hdb", så er det nok noen her som vet hva problemet er EDIT: Dette var forskjellen. Highlights of the 10.1 release include the Linux 2.4.29 kernel (with Linux 2.6.10 as an alternate choice in /testing), X11R6.8.1 from X.Org, Mozilla 1.7.5, KDE 3.3.2, and Xfce 4.2.0 Endret 18. juli 2005 av M4rTiN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå