bergaloevera Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hei! Hvordan er det med DAB i bilen? Får man bilstereospillere med alt innebygget eller må man ha en separat DAB tuner i tillegg? Kan man fortsatt bruke standard antenne og slikt i bilen? Er det noe spesielt man må gjøre/passe på? Noen linker til utstyr som trengs hadde vært fint Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 http://www.caraudiodiscount.com/acatalog/p...io_section.html Her ser det ut som det er en egen enhet.. Og en spesiell antenne. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 15. juli 2005 Del Skrevet 15. juli 2005 Her har du en JVC-spiller. Lenke til kommentar
TempO Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 bilradiospesialisten har et par spillere også, jeg har lenge lurt på den blaupunkten, men virker ikek som det er så mange som har den, så da er det vanskelig å si om den er noe bra eller ikke Ellers så kommer DAB i bil bare mer og mer nå, så sikkert ikke dumt å vente bittelitt hvis det absolutt ikke haster kjempe mye med ny spiller i bilen Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 (endret) Jeg kjøper antageligvis den blaupunkten i neste uke, synes den ser veldig bra ut, samt at det er med antenne på den. Har en gammel Bp Modena fra før av, kurrant spiller, men mangler en god del funksjoner som nyere spillere har.. Endret 16. juli 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
TempO Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 BrAtTeRn Skrevet 16/07/2005 : 10:20 Jeg kjøper antageligvis den blaupunkten i neste uke, synes den ser veldig bra ut, samt at det er med antenne på den. Har en gammel Bp Modena fra før av, kurrant spiller, men mangler en god del funksjoner som nyere spillere har.. Du får ta å si ifra om du kjøper denne da, å si ifra hvordan du liker den Kjenner flere som har andre modeller av Bp og de er kjempefornøyd, så er nok en bra spiller dette også Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Da var spilleren i hus, har ikke fått montert DAB-antenna enda, men spilleren er fin, litt problemer med å få SD-kortet mitt til å fungere bra... Men ellers, jæklare godt førsteintrykk. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 ..litt problemer med å få SD-kortet mitt til å fungere bra... Hva eksakt var problemet? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Tja, først formaterte jeg kortet i fat32, dette støtter ikke spilleren, så inn å formatere i fat16. (kortet er et apacher high-speed 256MB kort) hiver innpå mp3'er og hiver meg i bilen og spiller av. Da skjer det... Det virker som at den leser ustødig av kortet, samt at id-tag/filnavn/faktisk sang ikke stemmer overens... skal prøve med et 128MB (type ultra slow ) kort i helga som var med digitalkameraet for å se om det er annerledes.. Prøvde kortet flere ganger, første sangen, perfekt, men når jeg velger neste, så er jeg midt inne i en annen sang, ikke i begynnelsen på den jeg valgte... Skjønner du hva jeg mener, eller har jeg skrevet helt for j*? Endret 21. juli 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Jeg har blaupunkt DAB53, og synes DAB radioen funker fett i forhold til skurrete FM sendinger. DAB tuneren er innebygd i spilleren. Støtter også SD/MMC minnekort og MP3. Har opplevd litt tull med mitt Kingston 512mb SD minnekort, har ikke formatert den selv etter at jeg kjøpte den. Men det er bare å ta ut og sette inn igjen så funker det normalt. Savner at spilleren ikke støtter DVD plater, da kunne jeg jo brent f.eks. 4,7 eller 8,5GB på en plate, istedet for 700mb som det går på en CD. Da klarer man seg jo men en plate til nesten evig tid (ihvertfall jeg) Savner også USB tilkobling! Jeg har vindusmontert antenne (fulgte med), men det er vel bedre å ha antenne på taket. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hvor har du plasert antenna? og viktigst, hvilket tull hadde du med SD-kortet? Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Plasserte antenne ved venstre ende av solskjerm for passasjer foran (dvs litt til høyre på frontruta). Ca 5 cm ned, selv om det stod 0-5mm på bruksanvisninga (fikk anbefaling fra bilradiospesialisten) En kabel til jording på bil, og 2 kabler må føres helt ned til baksiden av spilleren (en til strøm og en DAB kabel) Kan være litt knotete arbeid på nyere biler... Problemet med SD kortet var at det av og til etter at jeg hadde svitsja mellom radio og MP3 fra SD kort, eller slått radioen av/på, så ville ikke spilleren lese fra kortet. Tok det fysisk ut og inn igjen så funka det. Men jeg bruker uansett CD-R, siden det er 700mb (vs 512mb på mitt SD kort), samt at en CD kun koster et par kroner. Man får jo 1 og 2 gb sd kort, men det er jo såpass dyrt. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Hmm, men 512MB kortet ditt fungerer perfekt? utenom den lille feilen? Er det et "High-Speed" kort, eller helt standard? Jeg har fått teste et MMC på 64MB og et SD på 128MB, de fungerer knall... 256 High-Speed kortet mitt skipper og skaper bare krøll.. Antena mi ble plassert på høyre-bak-vindu (Cupè) kablene ble akkurat lange nok, skal jeg ut med spillern må jeg slakke på trekket Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 KINGSTON 512MB SECUREDIGITAL (SD) MEMORY CARD, var ganske billig så jeg tipper det er standard SD minnekort. Funker helt fint ellers, men jeg bruker det kun til kamerabruk nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå