Gå til innhold

Ny pc tli ca 10-12 tusen!kan nåken hjelpa meg?

Anbefalte innlegg

eg skal ha ny pc for eg har bærbar no å den suge ..no vil eg har stasjonær gamer pc!!!kan nåken hjelpa å bygga eg har kje so masse grei på da men eg skal ha g7 kort,amd 3500+, 2g ram, skjerm tastatur mus ect.kan da gå t den prisen??? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, det skal vel gå bra :) men g7? hva mener du med det? Nye geforce korta? i såfall, har satt opp ett system her:

Som du skrev, at du skulle ha en AMD 3500+ .. la til en amd 3200+ Venice i stedet. Klokker vel lett opp til 3500+ så sparer du noen lapper. Siden du sa du skulle ha g70 kort, som koster flesk.

Siden jeg la på den LCD skjermen, så ble prisen vist 14 lapper. Du skrev lite om hvordan skjerm du skulle ha i tråden, men lite CRT skjermer på komplett. Hadde en, men vet ikke om den er serlig i tess. Hvordan virker dette oppsettet for deg?

Lenke til kommentar
tja, det skal vel gå bra :) men g7? hva mener du med det? Nye geforce korta? i såfall, har satt opp ett system her:

Som du skrev, at du skulle ha en AMD 3500+ .. la til en amd 3200+ Venice i stedet. Klokker vel lett opp til 3500+ så sparer du noen lapper. Siden du sa du skulle ha g70 kort, som koster flesk.

Siden jeg la på den LCD skjermen, så ble prisen vist 14 lapper. Du skrev lite om hvordan skjerm du skulle ha i tråden, men lite CRT skjermer på komplett. Hadde en, men vet ikke om den er serlig i tess. Hvordan virker dette oppsettet for deg?

geforce 7 ja men helst ein 19 t lcd ellers så såg an perfekt . :D ut for meg men klare prossesoeren full ytelse på skjermkorte :hmm:

Lenke til kommentar

ja, den prosessoren har 0 problem med å dra det skjermkortet :) men prisen, forstatt ha en til 12k? ikke over det?

feks, du trenger jo ikke 2GB med ram. 1024 holder i masse vis :) så sparer du noen kroner siden du trenger 19" LCD :)

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar
ja, den prosessoren har 0 problem med å dra det skjermkortet :) men prisen, forstatt ha en til 12k? ikke over det?

feks, du trenger jo ikke 2GB med ram. 1024 holder i masse vis :) så sparer du noen kroner siden du trenger 19" LCD :)

ja eg må ha 19 t lcd skjerm...men ka ram brikke e bra dÅ?

Lenke til kommentar
Skal han spille bf2 trenger han 2gig minne for å utnytte skjermkortet. Han burde lære seg litt overklokking også, for å få opp prosessoren i akseptabel hastighet.

tja, det er nok fult mulig. jeg har ikke så veldig god erfarning når det gjelder bf2. Men det er helt sikkert sant det du sier :)

Lenke til kommentar
eg skal ha g7 kort,amd 3500+, 2g ram, skjerm tastatur mus ect.kan da gå t den prisen??? :hmm:

Det går ikke nei.

Skjermkort:Club3D Geforce 7800 GTX

CPU:AMD Athlon 64 3500+.

19" LCD-Skjerm:BenQ 19" LCD FP937s+.

Bare de 3 komponentene blir 9740 kr uten frakt.

Da har du bare 2000 kr igjen til resten,så det sier seg selv at du må gå kraftig ned på kravene dine eller legge til 2-4000 kr til i budsjettet dit.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Skal han spille bf2 trenger han 2gig minne for å utnytte skjermkortet. Han burde lære seg litt overklokking også, for å få opp prosessoren i akseptabel hastighet.

1. Man trenger _ikke_ 2giga ram til spill i dag. Du får muligens en liten ytelsesøkning i noen spill, men det er intet must. BF2 er intet unntak, spiller det selv med 1giga ram uten noe som helst problemer.

2. Gutten som ikke vet hvilken pc han skal kjøpe seg skal lære seg overklokking for å få en 3500+ opp i akseptabel hastighet? Right...

Lenke til kommentar
Man trenger _ikke_ 2giga ram til spill i dag. Du får muligens en liten ytelsesøkning i noen spill, men det er intet must. BF2 er intet unntak, spiller det selv med 1giga ram uten noe som helst problemer.

Man trenger 1,5-2GB ram for å spille i en oppløsning på 1024 x 768 og oppover med AA/AF og alle detaljer på fullt.

Og du spiller ikke med noe lavere med ett 7800GTX under panseret.

Gutten som ikke vet hvilken pc han skal kjøpe seg skal lære seg overklokking for å få en 3500+ opp i akseptabel hastighet? Right...

Overklokking er ikke så veldig vanskelig, viss du legger litt tid ned i lesing på forhånd.

Endret av suprsid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...