Gå til innhold

Spørreundersøkelse: Hva synes du om kristne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke noe i mot den gjevne kristne, men som mange andre missliker jeg de som forkynner selv om jeg ikke vil høre på og er fanatisk.

 

Eller så synes jeg det er litt komisk hvordan en så sinnsyk folkemengde kan tilbe noe som er berettet i en bok nesten utelukkende skrevet og satt sammen av korrupte prester og stormansgale ledere.

 

Kan skjønne at folk kan tro på en/flere guder, men for å gjennomskue bibelen trenger man ikke mer enn kunnskap om kirka i middelalderen og en smule fornuft.

Jeg sier ikke at alt som står i bibelen er tull. Det kan faktisk være sant alt sammen. Men jeg påpeker at måten bibelen har blitt til på og måten den har blitt brukt og missbrukt gjør at sannsynligheten blir veldig liten for at den er særlig riktig.

Lenke til kommentar
Dette er en spørreundersøkelse...

 

- Hva synes du om kristne?

 

Regler:

- Bare de 10 første innlegg som har seriøs begrunnelse teller i min personlige spørreundersøkelse.

 

Etter det er det bare å snakke i vei om hva du synes om kristne...

 

På forhånd, takk

Mvh Dag-Erik  :)

4503797[/snapback]

Personlig Kristne, eller personlig religiøse mennesker generelt som hører til lignende religioner, dvs Islam eller jødedomen...

 

Er enten veldig veldig veldig snille mennesker, eller, noe som ofte er tilfellet veldig slemme mennesker som plager andre og gjerne angriper andre fordi de ikke er religiøse nok, eller tilhører annen religion.

Opplev overkristne mennesker som var snillere en Jesus,

Og opplevd Kristne mennesker som var al-qaida men med kors i stedenfor halvmånde

 

My 3 cents

Lenke til kommentar
Sånn helt ærlig.....  så synes jeg de er noen hjernevaskede tullinger...noen av dem i allefall, de ekstreme...  :yes:

 

men å tro på en gud er jo en slags trøst.. :p

 

selv tror jeg ikke på noenting (religiøst sett) ......men har jo en liten teori om at det finnes noe/noen som er det noen kaller Gud.... :hmm:

5298122[/snapback]

 

 

Hva slags trøst?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har ikke noe i mot den gjevne kristne, men som mange andre missliker jeg de som forkynner selv om jeg ikke vil høre på og er fanatisk.

 

Eller så synes jeg det er litt komisk hvordan en så sinnsyk folkemengde kan tilbe noe som er berettet i en bok nesten utelukkende skrevet og satt sammen av korrupte prester og stormansgale ledere.

 

Kan skjønne at folk kan tro på en/flere guder, men for å gjennomskue bibelen trenger man ikke mer enn kunnskap om kirka i middelalderen og en smule fornuft.

Jeg sier ikke at alt som står i bibelen er tull. Det kan faktisk være sant alt sammen. Men jeg påpeker at måten bibelen har blitt til på og måten den har blitt brukt og missbrukt gjør at sannsynligheten blir veldig liten for at den er særlig riktig.

5298141[/snapback]

 

jeg liker tankene dine der.. men det at den er skrevet av korrupte prester og sånn, er like lite sikkert som at den ikke var det. historisk faktisk sett ca 50/50.. spørs bare hvilke kilder du velger å stole på..

 

kanskje ikke for deg siden du er såpass smart, men for dere andre som har lest da vinci koden er denne ikke bygd på så sikre kilder som den påstår.. det er flere bekreftede handlinger i bibelen som faktisk har skjedd, ikke bare teknisk oppspinn som det meste i da-vinci koden er..

Lenke til kommentar
Sånn helt ærlig.....  så synes jeg de er noen hjernevaskede tullinger...noen av dem i allefall, de ekstreme...  :yes:

 

men å tro på en gud er jo en slags trøst.. :p

 

selv tror jeg ikke på noenting (religiøst sett) ......men har jo en liten teori om at det finnes noe/noen som er det noen kaller Gud.... :hmm:

5298122[/snapback]

 

 

Hva slags trøst?

5305679[/snapback]

 

Trøst som:

- Nååååh, å dø er ikke så farlig, for man kommer jo til himmelen, hvor livet er flott og deilig!

- Hmm, dette skjønner vi ikke noe av, men det gjør ikke så mye, for det viser jo bare hvor flott og komplisert guds vilje er!

- Neiiiiiiiiiiii! Hva har jeg gjoooooort? Såså, guds vilje, ikke noe du kan gjøre noe med fra eller til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...