Zethyr Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 De er morsomst de kristne som bruker GT ordrett; de havner fort i konflikter med norsk lov Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Eg skjøner forsat ikkje kvifor ein skal be om tilgivelse. Ut i fra bibelen så kan det eksistere to guder. Den eine allmektig og den andre ikkje. La oss no sei at den allmektige eksisterer. Då må han med vilje ha skapt oss slik vi er (altså syndere) og han må med vilje ha latt satan komme inn i edens hage og friste oss. Han spiller altså sitt eige lille spill med oss heile tiden. Skal vi då be om tilgivelse fordi han er ein ond og har skapt oss som syndere? La oss no sei guden som ikkje er almektig eksisterer. Han har då prød å skape oss mest mulig fri for synder og så perfekt som mogeligt, men har tydelig viss feilet. Han har til og med vert så slapp at han har klart å lat satan komme inn i edens hage. Så fordi han ikkje er fornøyd med sitt eige skaperverk sender han oss ned til jorden for å råtne. Etter nokre tusen år kjem han på andre tanker og sender ned sin sønn for å frelse oss, men kun vist vi ber om nåde. Konklusjonen blir då at gud er enten ond eller idiot Nicklas: Islam i seg selv er ikke mer "dritt" enn kristendomm, problemet er bare at Islam har flere overislamistiske(les: ekstremenister) enn kristendommen har overkristne... Litt av grunnen til det er vel at ein har hatt reformasjonen og ein har ei luthersk kyrkje i Norge. Dessvere fins det forsat fundametalistiske kristne sjølv her. Levende ord har nok få tilhengere, men dei har fått litt for mykje medie oppmerksomhet i det siste Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 så hvis er person banker driten ut av deg, så skal du tilgi personen da? eller hvis er person morder en du er glad i, skal du lissom tilgi morderen da? Husker du denne massemorderen fra usa som drepte over 50 folk? Husker ikke hva de kaldte han eller hvor mange han drepte. Ihvertfall, der åpnet de for at de pårørende kunne komme å si akkurat hva de ville til han før han skulle på dødscellen. Sammtlige av folka som skulle si noe til han reagerte, som vi alle sikkert ville gjort, med aggresjon og frykt. Men helt til slutt kom det ei gammal, svart dame og skulle si noe til han. Han hadde drept datteren hennes. Tidligere i programmet så fikk man vite at denne damen var kristen. Hun slang ikke dritt å truet med å drepe hans nermeste slik alle de andre hadde gjort. Hun tillga han. Hun sa at hun ikke orket å gå rundt å være sinna, hun var ferdig med det. Hun tilga han rett og slett. Da begynnte tårene hans å komme. Da alle de andre som sto der å sendte direkte trussler, så løftet han ikke på et øyebryn engang. Men da hun kom å tilga.... da skjedde det saker og ting. Da knakk han sammen. Nicklas: Islam i seg selv er ikke mer "dritt" enn kristendomm, problemet er bare at Islam har flere overislamistiske(les: ekstremenister) enn kristendommen har overkristne...Jeg tror at hvis man absolutt vil misstolke bibelen, så er det sikkert ikke noe problem det heller.... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 så hvis er person banker driten ut av deg, så skal du tilgi personen da? eller hvis er person morder en du er glad i, skal du lissom tilgi morderen da? Husker du denne massemorderen fra usa som drepte over 50 folk? Husker ikke hva de kaldte han eller hvor mange han drepte. Ihvertfall, der åpnet de for at de pårørende kunne komme å si akkurat hva de ville til han før han skulle på dødscellen. Sammtlige av folka som skulle si noe til han reagerte, som vi alle sikkert ville gjort, med aggresjon og frykt. Men helt til slutt kom det ei gammal, svart dame og skulle si noe til han. Han hadde drept datteren hennes. Tidligere i programmet så fikk man vite at denne damen var kristen. Hun slang ikke dritt å truet med å drepe hans nermeste slik alle de andre hadde gjort. Hun tillga han. Hun sa at hun ikke orket å gå rundt å være sinna, hun var ferdig med det. Hun tilga han rett og slett. Da begynnte tårene hans å komme. Da alle de andre som sto der å sendte direkte trussler, så løftet han ikke på et øyebryn engang. Men da hun kom å tilga.... da skjedde det saker og ting. Da knakk han sammen. Nicklas: Islam i seg selv er ikke mer "dritt" enn kristendomm, problemet er bare at Islam har flere overislamistiske(les: ekstremenister) enn kristendommen har overkristne...Jeg tror at hvis man absolutt vil misstolke bibelen, så er det sikkert ikke noe problem det heller.... syke folk. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg vilel ikke klart det. men da synder du da? men hadde jeg klart det ville jeg blitt sett på med stor respekt. jeg tror ikke du hadde klart det, for å være ærlig. Jeg ville jo ikke klart det. Det er det jeg sier! Og jeg ville syndet. Men min far i himmelen glemmer de. - Han sder bare hull etter spikeren. hvorfor kaller du deg selv kristen når du ikke klarer å følge det da? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fordi det å være kristen handler ikke om å tilgi synder, men om å tro på Gud... Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Selvom jeg er laaangt fra kristen selv, ville jeg heller vært kristen enn muslim. Kristendommen er en mye klokere religion enn Islam. (Det sier mye.) Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fordi det å være kristen handler ikke om å tilgi synder, men om å tro på Gud... men da har nestekjærlighet ingenting å si siden er kun om å tro på gud. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 men da har nestekjærlighet ingenting å si siden er kun om å tro på gud. Man er kristen selv om man dreper, banner, synder og står i. Det er da bare et spørsmål om hvor mye du bryr deg om din egen Gud. Hvis man tror på Gud, men driter i alt han har sagt så ville nå jeg si at du går glipp av en hel del jeg da... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fordi det å være kristen handler ikke om å tilgi synder, men om å tro på Gud... men da har nestekjærlighet ingenting å si siden er kun om å tro på gud. Kristendom har med nestekjærlighet å gjøre, men i den protestantiske kirke er det kun troen på Gud som fører deg til himmelen. Katolisismen ser gjerne at du gjør gode handlinger og betaler penger for din plass i himmelen. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Selvom jeg er laaangt fra kristen selv, ville jeg heller vært kristen enn muslim. Kristendommen er en mye klokere religion enn Islam. (Det sier mye.) Kan du forklare meg hva som gjør kristendommen til en klokere relegione enn Islam? (Nei, spørsmålet var ikke om islam hadde flere fanatikere enn kristendom...) For min del så vil jeg si at de er akkurat like "syke"/"kloke", men at Islam har flere ekstreme og flere fanatikere. (Les: Islamister, Tradisjonalister, Fundamentalister, osv..) Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Fordi det å være kristen handler ikke om å tilgi synder, men om å tro på Gud... men da har nestekjærlighet ingenting å si siden er kun om å tro på gud. Kristendom har med nestekjærlighet å gjøre, men i den protestantiske kirke er det kun troen på Gud som fører deg til himmelen. Katolisismen ser gjerne at du gjør gode handlinger og betaler penger for din plass i himmelen. ok. men religion er ikke min ting, foretrekker å følge meg selv og gjøre det som føles bra for meg. Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Jeg vilel ikke klart det. men da synder du da? men hadde jeg klart det ville jeg blitt sett på med stor respekt. jeg tror ikke du hadde klart det, for å være ærlig. Jeg ville jo ikke klart det. Det er det jeg sier! Og jeg ville syndet. Men min far i himmelen glemmer de. - Han sder bare hull etter spikeren. Dere superkristne lever ikke på nett, gitt. Du sier at gud bare ser hullet etter spikeren? Når Jesus fjerner denne spikeren, så vil det fortsatt være et hull mellom magen. Alle mennesker kan se dette hullet, men Gud ser det ikke, siden han sitter på skyen over mennesket. Ergo, Gud gir tilgivelse og nåde, men synden er fortsatt begått. Vi mennesker sliter med at vi ikke klarer å tillgi. SimDaDim sier at gud ikke ser hullet... Aiaiai, aner jeg konflikter i den kristne leir? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Sikkert bare en liten leif fra Daggerns side Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Sikkert bare en liten leif fra Daggerns side evt at folk tolker forskjellig... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Eller det ja Men daggern sier jo "Men min far i himmelen glemmer de.", så tror han har leifa litt Lenke til kommentar
Djevlen Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Eller det ja Men daggern sier jo "Men min far i himmelen glemmer de.", så tror han har leifa litt evt han ikke vet hva han snakker om.. Relativ "stor leif" isåfall. Har kanskje ikke helt kontroll her.. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Liten vits å diskutere en liten leif. Det var en leif. Ferdig med det. Gud ser ingenting selv om hullet fortsatt er der... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hvorfor skulle ikke Gud komme ned på Jorden og bevise hans eksistens, det er jo så enkelt? Det er sant, men hvorfor skulle Gud adlyde menneskers ønske om noe så stort? Han er ikke noen robot som etterkommer et så stort ønske. Han er da tross alt gammel nok til å ta avgjørelser selv Men altså, dersom han nå viste seg på Jorden (hvilket ville blitt et ganske så fornøyelig syn), ville Gud blitt en sannhet, ikke noe vi tror på. Mao, troen er en "test" man må igjennom for å komme til himmelen. Når alt kommer til alt, er det selve troen til Gud som gjelder; ingenting annet. La meg sitere meg selv: Eternal suffering awaits those who question God's infinite love Du ser ikke ironien? Er sjølv kristen. Og det er noken gongar blitt nettopp vitenskapelig bevist at det som står i bibelen er sant. F.eks på ei andakt vi hadde på skulen handla det om at to gangar i bibelen har alt stoppa opp. Huska ikkje kvar det stod da men. Tida stoppa opp, og på eit romfartssenter hadde dei då altså greid å regne ut at det mangla ein dag i historia på grunn av dei to gangane då alt stoppa opp, som om vi hadde hoppa over ein dag på kalenderen. Ein anna gong hadde det vore ein professor som hadde lest i bibelen, ikkje på norsk men på hebraisk, eller eit eller anna språk der nede. Og han fann ut at bibelen var ei kode (der det var kvar tredje bokstav eller noke sant som danna ei kode)som ikkje menneska kunne vere "hjerna bak det heile". Og folk sei at dei som har skreve ned bibelen har blitt fortalt kva dei skulle skrive av Gud fordi menneska ikkje er mektige nok til å skrive. Ja og jeg har hørt om en professor som regnet ut at jorden egentlig er formet som en elefant. Det sto skrevet i avisa som naboen min dekodet. PS. Jeg er Gud. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Vær saklig _Julenissen_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå