Gå til innhold

Spørreundersøkelse: Hva synes du om kristne?


Anbefalte innlegg

Greit at han har valgt det selv, men det er likevel en stor underkastelse og blind følging av en bok som har gått ut på dato for lenge siden.

"en bok som har gått ut på dato for lenge siden."

 

Det er noe av det mest latterlige jeg har hørt i hele mitt liV! :!:

 

BTW: Viste du at Bibelen er en av verdens mest solgte/leste bok?

- Den er så absolutt ikke "gått ut på dato"

 

:tease:

 

Edit: Et par leif

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"en bok som har gått ut på dato for lenge siden."

 

Det er noe av det mest latterlige jeg har hørt i hele mitt liV! :!:

 

BTW: Viste du at Bibelen er en av verdens mest solgte/leste bok?

- Den er så absolutt ikke "gått ut på dato"

Jeg er fullt klar over de historiske salgstallene. De betyr ikke at mye av innholdet ikke er gått ut på dato. (Med tanke på all vranglæren, den gammeldagse tankegangen, og utdaterte moralismen den inneholder)

Lenke til kommentar
Like fantastisk synes nok de som blir påkjørt og knust i trafikken også det er

 

Alt som skjer i verden er ikke etter Guds plan, da har dere/du misforstått no veldig grunnleggende ved verdenssituasjonen i dag.. Mennesket er skapt med fri vilje. Man kan gjøre HVA MAN VIL. DET er skikkelig frihet.. ALLE, da også religiøse/kristne. Noen velger å drite i Gud, noen velger å ta i mot han.... Noen velger å råkjøre noen velger å kjøre forsiktig... Det var ikke i Guds plan at World Trade center skulle rase sammen, bare fordi han har skapt designeren av bygget som gjorde en alt for dårlig jobb.

 

Som fører til at du slavleger ditt individ for Gud. Etter som du legg deg flat for kristen moral og etik har du gitt fra deg din frihet. Det er selfølgeli ditt valg, men fra mitt ståsted er det fantastisk tåpeligt.

 

Du skal få lov til å synes det er tåpelig.. Men det er mitt FRIE valg som har gjort at jeg er der jeg er i dag.. Jeg kan gjøre hva jeg vil, men ikke alt gagner.. Ikke alt er oppbyggende verken for meg selv eller for folk rundt meg. Jeg sier meg enig i at jeg slavlegger mitt individ fremfor Gud.. Jeg stoler fullt og helt på at han vil meg alt godt.. Og følger hans veier.. dersom han vil jeg skal dra til mongolia for å bygge opp en menighet der, så gjør jeg gjerne det.. Kall det gjerne Tåpelig, men jeg tror på noe som jeg synes det er verdt å dø for. Da er det ikke tåpelig for meg å underrette meg denne troen(Guden).

 

Har vært kristen hele mitt liv, har hatt den samme "friheten" som alle andre i klassen min.

 

Vi kristne burde hatt Friheten til å leve et i våre øyne normalt liv uten å bli sett ned på av ikke-kristne, uten å bli mobbet og enkelte steder drept.. ondskapsfulle ikke-kristne tar bort deler av vår frihet, ikke vår Gud.. Dette gjelder ikke alle ikke-kristne, men ondskapsfulle folk ;) slemmingær...

 

Vist det at du er kristen har ført til at du ikkje har sex før ekteskapet og ikkje banner så har kristendomen tatt fra deg din frihet til å ha sex før ekteskapet og å banne.

 

Feil.. Du har valgt å gi fra deg muligheten.. Du har fremdeles friheten til å ombestemme deg..

 

Det virker veldig tydeligt at Murty underkaster sitt individ for Gud med desse prinsipene.

 

Riktig det.. forstått det du :)

 

Det skumleste er vel at han adopterer ein kristen tankegang i steden for å prøve å bruke sitt eget intelekt.

 

Feil! Jeg skaper min egen oppfatning på kristendommen, min egen oppfatning av Gud, min egen levestil. Selvom jeg tror bibelen er sann og har utrolig mange gode poenger, så følger jeg min egen tankegang når jeg leser den. Dette gjør at det er masse jeg ikke forstår der, og som jeg ikke sluker direkte før jeg har fått forståelse for det.

 

Og angeånde kristen tankegang, Det folk ser på som kristne stort sett i dag (tror jeg) er statkirkekristne.. Jeg vil ikke si noe i mot de som er der som medlemer, de er mennesker som meg, og har sine egne oppfatninger som meg.. Men Statkirken blir ofte sett på som hovedkristendommen i Norge... I den oppfatning er jeg i mot deler av kristendommen. Jeg er langt i fra enig i alt som skjer i statkirker, jeg er ikke enig i dåpsritualer, statkirkens dåpsritualer tar bort barns frie vilje. Jeg er også generelt sett imot at det skal være en statkirke.. det tar bort menneskers frie vilje, ved at man fort blir medlem uten å selv vite det bare fordi man blir født i Norge.. Det er veldig FEil og også forkastelig spør du meg.. Hvis det er det dere ser på som kristendom så ikke si at jeg følger blindt og adopterer en kristen tankegang, jeg tenker stortsett nytt, og følger det jeg selv mener er riktig ut i fra min tolkning av bibelen.. Klart jeg deler mine tolkninger med andre, men det vil ikke si at jeg adopterer deres tolkninger.. bare at jeg er enig med dem.

 

Murty, virker derimot som han har underkastet seg det aller meste og dermed gitt slipp på egen evne til å tenke kritisk. Greit at han har valgt det selv, men det er likevel en stor underkastelse og blind følging av en bok som har gått ut på dato for lenge siden.

 

Sa vel en del om dette rett over her.. så sier ikke stort mer om det.. men angående bibelen så har den absolutt ikke gått ut på dato..

 

Apropos konfirmasjon: Jeg synes det er et diskriminerende rituale, der noen blir frivillig med, noen selger skjela si til kristendommen for noen tusenlapper, og noen nekter å la jeg kjøpe og betale til noe de ikke tror på likevel. Den sistnevnte gruppen mener jeg er diskriminert siden de ikke får de samme mulighetene som de andre (til å kjøpe seg moped, PC, eller andre ting). Jeg synes ungdom bør likestilles uansett hvilket valg de tar. På den måten ville man unngått den gruppen som lar seg kjøpe og betale for å lyve om at de tror på gud, og bli maniupert et halvår med konfirmasjonsopplæring. En siste gruppe som jeg ikke har nevnt ennå er de som konfirmerer seg borgelig. Det synes jeg er en bra ordning for å unngå at de kristnes konfirmasjon diskriminerer andre, selv om det er et etterlignings-rituale.

 

Helt enig med deg.. Jeg er i mot konfirmasjoner.. Eller det vil si.. Jeg er for at mennesker konfirmerer dåpen sin.. Men den burde vært konfirmert ved at man døper seg i en alder der man selv forstår hva man gjør. jeg er i mot borgerlig konfirmasjon, men er positiv til at man har laget en "reserve-løsning" til folk som nekter kristelig, Det beste av alt i dagens samfunn vil jeg si er å droppe å konfirmere seg.. Det står det enorm respekt av.

 

Det er IKKE konfirmasjon, konfirmasjon er en kristen tradisjon som er en bekreftelse av dåpen.

Hvis man ikke skal konfirmere seg i kirka, så burde alternativet vært å ikke konfirmere seg i det hele tatt.!!

 

Riktig.. enig med deg... men jeg er da fremdeles mot den kristelige konfirmasjonen også.. Dette med grunnlag i at jeg er i mot barnedåp.. Hadde ikke barnedåp vært så hadde jo også kristelig konf. vært meningsløs.. Nå er den som andre sier her stort sett meningsløs for folk uansett da.

 

det ultimate ville vært om det hadde vært tradisjon for å gi like mye gaver uten et slikt rituale.

 

:yes:

 

Nå vil jeg opplyse deg om at de fleste KUN konfirmerer seg i kirken for å få penger. Det er få som mener noe med det, og budskapet i den kristelige konfirmasjonen er kjedelig og utdatert. Hvis du konfirmerer deg kristelig uten noe mening, viser du bare at du er en dau fisk som flyter med strømmen. Hele poenget med kristelig konfirmasjon er regelrett forsvunnet i strømmen av mopeder og pc'er.

 

Enig, nå har jeg rekti nok aldri konfirmert meg kristelig... Så jeg vet ikke om det er kjedelig og utdatert stoff.. Selv har jeg gått et alternativ til kristelig konf. Som het TBS (Ten Bibel Skole). Det er ikke en konfirmasjon, men en markering.. Der lærte jeg ikke tørt stoff men interessant stoff som man lærer masse kjekt av.. Ikke bare kristenrelatert, men også andre kjekke samfunnsting..

 

Så du meiner at Murty hadde hatt desse prinsipene sjølv om han ikkje hadde vert kristen? Er ikkje Murty sine prinsiper og handlinger ein konsekvens av kristendomen. Alle treng selføllgeli ikkje gjøre som Murty, men det at nokon gjør det er problemet med religion.

 

Jeg prøver å leve et liv, ikke for meg. Men først og fremst for andre.. Jeg er villig til å ofre min egen helse/glede for andre mennesker for at de skal ha det bedre.. Jeg er villig til å sitte time etter time å snakke folk fra selvmord og det som er(og dette har jeg også opplevd å måtte gjøre flere ganger).. Jeg er villig til å sette meg og mine behov under andres behov. Dette gjør jeg for å prøve å være et godt og positivt menneske.. Om dette har noe med at jeg er kristen å gjøre eller ikke vet jeg ikke.. Men vet at disse moralske tingene står i bibelen.. om å elske sin neste.. Elsker man sin neste er man villig til å ofre av sitt eget.

 

Dersom jeg ikke var en kristen, skulle jeg ønske at jeg fremdeles stod ved disse verdiene.

 

Viste du at Bibelen er en av verdens mest solgte/leste bok?

 

Ikke noen vits i å formilde det... Bibelen ER verdens mest solgte bok.

 

 

EDIT: Sorry hvis det plager folk at jeg har så lange innlegg

Endret av Murty
Lenke til kommentar
Om man er kristen eller ikke er ikke et valg, det handler om en blir overbevist eller ikke.

Jo, det er til dels et valg.

 

Jeg synes egentlig det finnes to typer kristne mennesker. Du har de sykelig kristne menneskene, og du har de chille kristne menneskene. Sykelig kristne går i kirken hver søndag, følger de fleste "reglene" i bibelen osv. De som tar det mer chill tror på gud, og kan i enkelte tilfeller forkynner hans ord, men tar det litt mer med ro.

 

Her hvor jeg bor har jeg vært i kontakt med to forskjellige prester. Hu ene er altfor masete og snakker bare om Gud og Jesus, mens han andre karen, en mann, forstår at i allefall ikke vi ungdommer vil ha prakket på oss alt mulig bullshit. Han er en kar som virkelig viser ekte godhet, og som jeg setter stor pris på.

 

Mulig det ikke er noen sammenheng i dette, men er for tidlig på morgenen. Koz.

Lenke til kommentar
Kall det gjerne Tåpelig, men jeg tror på noe som jeg synes det er verdt å dø for

Det er mange som har sagt det samme før deg. du får dra linjen videre selv.

 

Vi kristne burde hatt Friheten til å leve et i våre øyne normalt liv uten å bli sett ned på av ikke-kristne, uten å bli mobbet og enkelte steder drept.. ondskapsfulle ikke-kristne tar bort deler av vår frihet, ikke vår Gud.. Dette gjelder ikke alle ikke-kristne, men ondskapsfulle folk wink.gif slemmingær...

Dette er fordi mange mener kristne henger etter i tiden. Vi har fått et sekulært samfunn, vitenskapen begynner ta over, nye verdensbilder har blitt skapt, kristendommen har vist seg å ta feil uttallige ganger. Kombinert med at ikke alle kan skille sak og person...

 

Feil.. Du har valgt å gi fra deg muligheten.. Du har fremdeles friheten til å ombestemme deg..

Si meg... om jeg puler ei dame før jeg gifter meg. Og så blir jeg kristen og gifter meg, så hadde ikke pulingen noe å si? Og om jeg da blir ateist igjen etterpå, puler ei ny dame, og gjentar det samme igjen? Kristendom er naivt.

 

Riktig det.. forstått det du smile2.gif

Veien er ikke lang fra folk som kaster seg under gud til folk kaster seg under en diktator. Det er en stor feil. Man burde ikke kaste seg under noen som helt. Man burde leve som seg selv, uavhengig av høyere makters mening, og heller knytte seg til samfunnet.

Lenke til kommentar

Murty og Grundig: Hvor ble likestillingen av? Hvorfor kaller dere gud for "han"?

 

Murty: Godt å høre at du har et sunt syn på både dåp og konfirmasjon. Der virker vi faktisk ganske enige :thumbup:

 

Alt som skjer i verden er ikke etter Guds plan, da har dere/du misforstått no veldig grunnleggende ved verdenssituasjonen i dag.. Mennesket er skapt med fri vilje. Man kan gjøre HVA MAN VIL. DET er skikkelig frihet.. ALLE, da også religiøse/kristne. Noen velger å drite i Gud, noen velger å ta i mot han.... Noen velger å råkjøre noen velger å kjøre forsiktig... Det var ikke i Guds plan at World Trade center skulle rase sammen, bare fordi han har skapt designeren av bygget som gjorde en alt for dårlig jobb.

Jeg må bare riste oppgitt på hodet når du gir designerene av World Trade center skylden for det som skjedde der. Forøvrig ville jeg heller omformulert en av setningene dine til: "Noen tror ikke på noen gud, noen velger å underkaste seg en gud (eller flere)"

 

dersom han vil jeg skal dra til mongolia for å bygge opp en menighet der, så gjør jeg gjerne det..

Sa ikke du litt tidligere i diskusjonen at du ikke ville prøve å dytte kristendommen på folk? Hvordan skal du da kunne bygge opp en meniget der? Ved å kun invitere folk som allerede er kristne?

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke lese så mye vissvass i dag, men skummet raskt gjennom overskriftene:

1. Det finnes en gud: Haha :!: (Det mangler en "jeg" og en "tror" i den setninga)

2. Bibelen er sann: Haha :!: (Her mangler også "jeg" og "tror")

3. Det angår deg: Haha :!: (Ennå en gang mangler "jeg" og "tror")

 

Makan til påståelig pisspreik, men jeg skal lese gjennom senere så jeg får ennå flere argumenter mot de naive kristne som ikke skjønner at de blir systematisk lurt av folk som også er systematisk lurt før dem osv. Det nettestedet der skal plukkes fra hverandre ord for ord, setning for setning. :yes:

:roll:

Hadde du bare visst!

Lenke til kommentar
Bibelen er gått ut på dato fordi vårt samfunn er annerledes enn for 3000 år siden. Bibelens mangel på vitenskapelige forklaringer gjør den utdatert samtidig som den støtter slaveri og at kvinner skal tie i forsamlinger.

 

enig i at bibelen er utatert for LENGST!

 

"en bok som har gått ut på dato for lenge siden."

 

Det er noe av det mest latterlige jeg har hørt i hele mitt liV! 

 

BTW: Viste du at Bibelen er en av verdens mest solgte/leste bok?

- Den er så absolutt ikke "gått ut på dato"

 

tross alt, er det den boka som er er eldst(nesten hvertfall)! hvis ringenes herre hadde hatt samme årgang, kanskje vi hadde trodd på midgard?

Endret av mR_cRaZy
Lenke til kommentar
Si meg... om jeg puler ei dame før jeg gifter meg. Og så blir jeg kristen og gifter meg, så hadde ikke pulingen noe å si? Og om jeg da blir ateist igjen etterpå, puler ei ny dame, og gjentar det samme igjen? Kristendom er naivt.

Har jeg ikke tidligere nevnt at Gud tilgir? :)

Lenke til kommentar

Vel, vel. Siden noen må ha det inn med t-skje: "Man må ikke følge dette heller (en rask bitte liten liste jeg lagde). Så lenge man tror på Gud så er det, det som teller... thumbup.gif "

 

Og kvifor følger så du desse reglene? Falt det deg berre inn eller er det fordi du er kristen?

Ikke "bare fordi" jeg er kristen. Eller "bare fordi" det falt meg inn.

 

Det er slik jeg har valgt å leve! :)

Lenke til kommentar
BTW: Viste du at Bibelen er en av verdens mest solgte/leste bok?

uheldigvis. syk verden vi bor i.

Du skriver svært meningsløse innlegg.

 

Det har ikke mye med saken å gjøre.

 

Mange av dine innlegg så står det plutselig to setninger som ikke sier mye om topic. (Hva synes du om kristne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...