Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørreundersøkelse: Hva synes du om kristne?

Anbefalte innlegg

Du bekrefter bare det jeg sier. Jeg ser ingenting galt med å lese skrifter for å finne moraler og slik, men å "bare høre på pappa og svelge hva pappa sier" uten videre er blindt spør du meg.

Pappa sier "du skal ikke ha sex før ekteskapet". Sønnen driter i det siden sex er en god ting og tar seg en herlig one night stand. Han er kjempe fornøyd, han fikk tilfredstillt seg selv. Det sønnen ikke vet, men som faren har lært er:

* Sex med flere partnere kan føre til kjønnsykdom

* Sex er en voldsom opplevelse, og fører til masse følelser

* Sex kan føre til ufrivillig barn

osv. osv.

Nå argumenterer(argumenterer i det hele tatt bibelen?) du med helt argumenter enn det bibelen kommer med. Jeg er forøvrig enig, jeg synes ikke noe om one-nightstands. MEN jeg trenger ingen bibel til å si det til meg, og synes det er teit at den skal ha en slags menings-fascisme der alle på følge den. Moral er personlig, og varierer fra person til person. Jeg har intet problem med at andre vil ha one-nightstands. Men det har kristendommen, den er totalitær og skal på død og liv kontrolere alle. Der er den fundamentale glippen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jehovas Viter og Levende ord er bare noen fanatiske gale folk. Fikk et flygeblad i postkasse for noen dager siden der det stod:

"Du kommer til helvete der du brenner i all evighet hvis du ikke ser lyset. Bli medlem av Jehovas vitner nå og redd deg selv!" Det er sykt, men jeg er bare vanlig liksom...

Merkelig. Jeg hadde en samtale med en person som hadde stand på Karl Johan, og som sa at han var fra Jehovas vitner. Han kunne fortelle meg at de ikke trodde på et liv etter døden. Døden er for Jehovas vitner siste stopp, helt til Gud eventuelt gjenoppliver alle døde. Himmel eller helvete finnes ikke for Jehovas vitner. Kun at døden er siste slutt, helt til Gud vekker de døde igjen. Det handler altså om et evig liv på jorden for de troende, mens de andre forblir døde.

Lenke til kommentar
Jehovas Viter og Levende ord er bare noen fanatiske gale folk. Fikk et flygeblad i postkasse for noen dager siden der det stod:

"Du kommer til helvete der du brenner i all evighet hvis du ikke ser lyset. Bli medlem av Jehovas vitner nå og redd deg selv!" Det er sykt, men jeg er bare vanlig liksom...

Merkelig. Jeg hadde en samtale med en person som hadde stand på Karl Johan, og som sa at han var fra Jehovas vitner. Han kunne fortelle meg at de ikke trodde på et liv etter døden. Døden er for Jehovas vitner siste stopp, helt til Gud eventuelt gjenoppliver alle døde. Himmel eller helvete finnes ikke for Jehovas vitner. Kun at døden er siste slutt, helt til Gud vekker de døde igjen. Det handler altså om et evig liv på jorden for de troende, mens de andre forblir døde.

De skal til slutt styre verden(140 000) med Jesus. Så kom ikke med det der, de er noen maktgale tullinger.

-Har intervjuet dem

Lenke til kommentar
Du kan kalle på 'no offence' kortet til du ikke får svar. Men hvis du er kristen så dømmer du min egen mor til å brenne i helvete mens du selv drar til himmelen. Selv om min mor ikke har gjort noe annet enn å "ikke tro på gud"

Så gi meg en jævla grunn til å ikke slå det stygge trynet ditt til det uforståelige, med min custom made stekepanne. På grunn av at du skal skjønne konseptet tilgivelse? Og ikke skjønne konseptet logikk!!!

Bring it on!!

Bitch!!!!!!!!!

Hvilke moderator vil ikke skjønne denne problemstillingen.

:wow: Det vær fælt da...

Skjønner poenget ditt, men var det nødvendig å quote Edmund Blackadder?

Faktisk et veldig godt poeng at som kristen så tror man faktisk at din mor som ikke har gjort noe annet galt en ikke å tro, kommer til helvete.

Men på en annen side så vet man også som kristen at hvis hun bekymrer seg så veldig for dette så kan hun jo velge å tro på Gud. Da ville alle hennes problemer forsvinne slik som du fremstiller det, selv om det ikke er bare bare å bli kristen.

En dårlig fremstilling av et godt poeng :)

Lenke til kommentar
Men hvis du er kristen så dømmer du min egen mor til å brenne i helvete mens du selv drar til himmelen.

Tull. Selveste paven (JPII) avskaffet faktisk helvete :)

Jeg har intet problem med at andre vil ha one-nightstands. Men det har kristendommen, den er totalitær og skal på død og liv kontrolere alle. Der er den fundamentale glippen..

I følge kristendommen har vi fri vilje, altså kan vi bestemme selv. At kristne prøver å omvende ikke-kristne betyr ikke at man ikke har fri vilje til å la være å bli kristen.

Lenke til kommentar
SimDaDim: Om en ikke er helt bløkt i hue så er ikke onenightstand en grusom ting.

Noe som irriterer meg er at det er en slags menings-fascisme fra andre siden også... Man er "unormal" og plutselig "konservativ" hvis en ikke hiver seg over det første kvinnemennesket man møter... :shrug:

Poenget: Folk er forskjellig, også moralen. Når skal folk forstå det?

(Ok, dette er strengt tatt offtopic)

Lenke til kommentar
Du kan kalle på 'no offence' kortet til du ikke får svar. Men hvis du er kristen så dømmer du min egen mor til å brenne i helvete mens du selv drar til himmelen. Selv om min mor ikke har gjort noe annet enn å "ikke tro på gud"

Så gi meg en jævla grunn til å ikke slå det stygge trynet ditt til det uforståelige, med min custom made stekepanne. På grunn av at du skal skjønne konseptet tilgivelse? Og ikke skjønne konseptet logikk!!!

Bring it on!!

Bitch!!!!!!!!!

Faktisk et veldig godt poeng at som kristen så tror man faktisk at din mor som ikke har gjort noe annet galt en ikke å tro, kommer til helvete.

Men på en annen side så vet man også som kristen at hvis hun bekymrer seg så veldig for dette så kan hun jo velge å tro på Gud. Da ville alle hennes problemer forsvinne slik som du fremstiller det, selv om det ikke er bare bare å bli kristen.

Og det er f@en det mest patetiske med hele religionen, at de bruker det som et pressmiddel!

Lenke til kommentar
De skal til slutt styre verden(140 000) med Jesus. Så kom ikke med det der, de er noen maktgale tullinger.

-Har intervjuet dem

Leste du i det hele tatt hva som var diskusjonen? Jeg påpekte at de ikke tror på himmel og helvete, så det var merkelig om han fikk post fra Jehovas vitner der han ble truet med at han ville havne i helvete.

Det er greit at man er kritiske til religion, men man trenger ikke å spre løgnpropaganda heller.

Lenke til kommentar

-Har intervjuet dem

Leste du i det hele tatt hva som var diskusjonen? Jeg påpekte at de ikke tror på himmel og helvete, så det var merkelig om han fikk post fra Jehovas vitner der han ble truet med at han ville havne i helvete.

Det er greit at man er kritiske til religion, men man trenger ikke å spre løgnpropaganda heller.

Da er det enten en spøk, eller kanskje noen som har brutt fra og tror på noe annet?

Lenke til kommentar
Og det er f@en det mest patetiske med hele religionen, at de bruker det som et pressmiddel!

Jeg sier bare, hva har du å frykte dersom du ikke tror på himmel å helvete?

Om en ikke er helt bløkt i hue så er ikke onenightstand en grusom ting.

As I said, mennesket tror at "det kan da ikke være SÅÅÅ farlig?". Men det kan få ganske store konsenkvenser. Tenk om dama tenker på noe mer langvarig en bare en one night stand. Ganske råttent gjort å knuse følelser og personer på den måten.

Eller hva om det blir barn av det? Stakkars barn...

Hva tror du at din fremtidlige kone kommer til å syntes om at hennes egen mann har gjort det med flere andre kvinner?

Mye som ligger å lurer bak slike tilsynelatende uskyldige ting skjønner du...

Lenke til kommentar

Jeg sier bare, hva har du å frykte dersom du ikke tror på himmel å helvete?

Om en ikke er helt bløkt i hue så er ikke onenightstand en grusom ting.

As I said, mennesket tror at "det kan da ikke være SÅÅÅ farlig?". Men det kan få ganske store konsenkvenser. Tenk om dama tenker på noe mer langvarig en bare en one night stand. Ganske råttent gjort å knuse følelser og personer på den måten.

Eller hva om det blir barn av det? Stakkars barn...

Hva tror du at din fremtidlige kone kommer til å syntes om at hennes egen mann har gjort det med flere andre kvinner?

Mye som ligger å lurer bak slike tilsynelatende uskyldige ting skjønner du...

-Det er ikke snakk om frykt for å ikke komme til himmelen, det er den drittunge oppførselen mot andre, som om de er noe bedre.

-Hørt om kondom? -ÅÅnei, paven sier jo at det er tull :nei:

Lenke til kommentar

Bring it on!!

Bitch!!!!!!!!!

Så du sier at min mor burde trå forsiktig fordi hun tror på hva hun tror på? Å velge å tro på noe som bringer seg selv favør er ikke menneskets måte. Hadde den kristne sympati vunnet frem ville vi levd i det TREDJE RIKE!

du minner meg om sangen bananarama

Lenke til kommentar
SimDaDim: Om en ikke er helt bløkt i hue så er ikke onenightstand en grusom ting.

Akkurat som om det var nøye gjennomtenkte graviditeter som hadde flertall og drev evolusjonen fremover.

Vi er ett uhellets folkeslag. Hvorfor sloss?

Endret av Samene
Lenke til kommentar
Har du lagt merke til at det er en fundamental forskjell på JPII  og det (sikkert for deg uvisst) norske utrykket JIPPI.

:nei: rapportert

Hørt om kondom? -ÅÅnei, paven sier jo at det er tull
Problemet er ikke vekk i det man velger å bruke kondom.

Jeg kan sikkert ramse opp en hel haug med andre grunder, men føler ikke at det er nødvendig. Tror de fleste har tatt poenget mitt :)

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at hvis vi virkelig skal være ærlig (Som vi som oftest er). Våre mødre har ligget med langt flere menn enn vi er villig til å regne med. Eller kanskje lettere å forstå. Våre fedre er ikke ulik oss selv. Hvorfor kjempe mot det? På grunn av kjerleiken kanskje? Ete drit.

Verde går ring-i-kring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...