dysfunctional Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg har ikke noe i mot kristne, jeg. Men det er ganske dødt å gå i kirka. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Vitenskapen er ikke til å stole på, "forfatterne" av vitenskapen kan juge de også, kan de vel? Og hvis en vitenskrapsmann finner en teori med noen "beviser" og får en gjeng vitenskrapsmenn med seg på den teorien, så er det alltid en annen gjeng vitenskrapsmenn som motsier dem og kan bevise det motsatte.. Slik jeg ser det er vitenskapen full av hull og absolutt ikke troverdig.. Selvfølgelig mange ting vitenskapen har vist til som stemmer, ikke noe problem der.,. Men når teoriene kommer, og noen beviser blir lagt frem om større diskuterte ting, så er det ofte like mange beviser i mo vitenskapen kan lyve, men vi må huske på at vi har mye og takke dem for og! her er et sitat fra Albert einstein If the facts don't fit the theory, change the facts. Da syntes jeg nesten det er bedre å skåne barn for slike ting og la de få være barn når de er barn og ikke dra de opp til å bli voksen allerede før 4 kl. er avsluttet... min tremenning gikk på en kristen skole, var helt grei han. men en dag skulle han begynne på VK1. hadde store problemer med at ikke alle var kristen o.s.v. hvis ikke han hadde hatt kjæresten sin da (som ikke hadde gått på en slik skole) til og hjelpe til. hadde han nok vært lengre nede enn noen burde være.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 En tradisjon i vitenskaping er at alt stadig vekk blir testet og satt på prøve, joda det hender at vitenskapsmenn lyver. Heldigvis blir disse luket bort. Kan ikke si det samme om kristendommen... Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er kristen..... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er kristen..... Må si at den posten virkelig gav noe til diskusjonen! Samene: Vil si at healing kommer fra personer/sjel/whatever(vi vet ikke hva det er), men tviler på om at hvilken ideologi/relegion's navn det skjer i har noe å si... Lenke til kommentar
Samene Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Tready: Tenkt på at når en healer overbeviser folk som de "Healer" så kan det gå inn på "pasientens" psyke slik at hans egen psyke stiller om kroppen til å bli bedre. Hmm... healing har vel ingen ting med hvem healeren er å gjøre? Hele poenget med healing er jo at Gud faktisk gjør det. Hvorfor og hvordan, det vet ikke jeg, men han har nok en sabla god grunn for å gjøre det skal du se Hvordan kan du forklare at det finnes mange healere som på ingen måte er kristne? Da må vi vel være enige om at det forekommer "healing" både via krstendommen, og uavhengig av den? Nei det må vi ikke. Det du foreslår er den fysiske effekt som er påført av noen sin psyke. Om healeren da er relegiøs eller ikke vil være uinteressant. Ergo: Relegionen var ikke den healende part. Men om relegiøse personer er mer åpen for healing? Sånn jeg ser det må de være åpen for mye, så 'hey': hvorfor ikke. Det jeg prøvde var å ende argumenteringen om healing bare er kristent eller ikke.. da så! Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er kristen..... hvordan føles det? Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Skjønner ikke helt spørsmålet... Jeg lever jo helt normalt. Jeg føler ingenting. Synes selfølgelig som de fleste andre at Jehovas Viter og Levende ord er bare noen fanatiske gale folk. Fikk et flygeblad i postkasse for noen dager siden der det stod: "Du kommer til helvete der du brenner i all evighet hvis du ikke ser lyset. Bli medlem av Jehovas vitner nå og redd deg selv!" Det er sykt, men jeg er bare vanlig liksom... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Skjønner ikke helt spørsmålet... Jeg lever jo helt normalt.Jeg føler ingenting. Synes selfølgelig som de fleste andre at Jehovas Viter og Levende ord er bare noen fanatiske gale folk. Fikk et flygeblad i postkasse for noen dager siden der det stod: "Du kommer til helvete der du brenner i all evighet hvis du ikke ser lyset. Bli medlem av Jehovas vitner nå og redd deg selv!" Det er sykt, men jeg er bare vanlig liksom... Jepp, du er det en kaller moderat kristen. Selv ha jeg ikke så mye imot moderate kristne, da de stortsett er som alle andre... Men når de begynner å bli konservative eller fanatiske så blir jeg svært skeptisk... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er kristen..... hvordan føles det? ikke mobb Bra at folk faktisk tør i inrømme slikt. I dagen sammfunn blir man ofte mobbet ut om man har egene meninger... min tremenning gikk på en kristen skole, var helt grei han. men en dag skulle han begynne på VK1. hadde store problemer med at ikke alle var kristen o.s.v.Hmm.... nå må det også sies at selv om en skole er kristen, så er det ikke dermed sagt at den er perfekt...Eller at det kanskje var noe annet en skolegangen som påvirket tremenningen din (uten å trekke noen konklusjoner eller angripe noen). Må si at den posten virkelig gav noe til diskusjonen!Ja, det gjorde din post også :P Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Selv ha jeg ikke så mye imot moderate kristne, da de stortsett er som alle andre...Men når de begynner å bli konservative eller fanatiske så blir jeg svært skeptisk... Skjønner deg. Jeg blir også litt redd når jeg møter slike litt fanatiske kristene. De prøver å gjøre alt godt for kristendomen og gjøre det beste de kan for den... Men ofte resulterer det i det motsatte, noe som er uheldig for begge parter. Men så er det ikke så lett å vite hva som er riktig å gjøre eller ikke da i.f.t. religion. Lenke til kommentar
Samene Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Samene: Vil si at healing kommer fra personer/sjel/whatever(vi vet ikke hva det er), men tviler på om at hvilken ideologi/relegion's navn det skjer i har noe å si... Egentlig så er vi ganske så enig TLZ. Det jeg tenkte mest på var at relegiøse må være mer latent til å tro på bullcrap, enn resten av oss. For hvis healing er ett inter-relegiøst fenomen, vil teorien om relegiøs healing falle, siden verdens relegioner har fundamentalt forskjellige verdenssyn. Men siden jeg bør forsvare mitt innlegg: (person-ideologi, person-relegion), (sjel-ideologi,sjel -relegion), (whatever-ideologi, whatever-relegion). Uansett ligning vil healing ikke være annet en en bløff. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Bra at folk faktisk tør i inrømme slikt. I dagen sammfunn blir man ofte mobbet ut om man har egene meninger.. Må si at det er ganske paradoksalt at du sier det med tanke på at relegion har en tendens til å være slik at den skal diktere meningene til folk. Men du har rett i at særlig i ung alder så er det mange som har fordommer mot kristne, men samme gruppen har også fordommer mot mye annet rart. Vil ikke si at kristendommen er i en særstilling der. På ungdomskolen (hvis du er uheldig) så er jo ca. hvilket som helst "avik" sett ned på.... Samene: Bløffen kan som sagt få en annen persons egen psyke/sinn til å sette igang en "fikseprossess" da. Er kjent sak at instilling faktisk kan hjelpe på sykdommer og den slags. Endret 5. august 2005 av TLZ Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Må si at det er ganske paradoksalt at du sier det med tanke på at relegion har en tendens til å være slik at den skal diktere meningene til folk. nja.. ville nå ikke si meg helt enig. Man kan gjerne ha egene meninger og gjerne gjøre ting på sin egen måte selv om man er kristen. Eneste er at kristene har en moralbok, også kalt blibelen, der det står en del om hvordan man burte oppføre seg for å skape en triveligere verden. De som driter i det som står der og lager sine egene meninger, mener nå jeg er litt på vaklende grund. Noen ganger lønner det seg faktisk å høre på pappa selv om det ikke alltid er like morsomt Men du har rett i at særlig i ung alder så er det mange som har fordommer mot kristne, men samme gruppen har også fordommer mot mye annet rart. Vil ikke si at kristendommen er i en særstilling der. På ungdomskolen (hvis du er uheldig) så er jo ca. hvilket som helst "avik" sett ned på.... Hehe, u.skolen er en dyster alder når det gjelder selvbilde og egene meninger ja. Husker det godt. Var ikke kristen selv når jeg gikk på u.skolen og husker de stakkarane som var det, og torde å innrømme det. Nå senere så har jeg jo sett at disse faktisk var noen knalle personer Så min oppfordring til kristene i u.skolen er, våg i si det, man tjener på det i lengden. Jeg tror folk får mer respekt av deg dersom du sier at du faktisk står for noe så alvorlig, enn at du bare dilter etter å later som at du er som alle andre.... Må jo ta meg friheten til å si at vi kristene ikke er som alle andre da, er noe eget ved oss Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Hehe, u.skolen er en dyster alder når det gjelder selvbilde og egene meninger ja. Husker det godt. Var ikke kristen selv når jeg gikk på u.skolen og husker de stakkarane som var det, og torde å innrømme det. Jeg er en av de stakkarne. Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er en av de stakkarne. Hang on!!!! Når du kommer til videregående så vil du møte flere kristene, kanskje komme i klasse med de. Det vil gjøre kristenlivet en del lettere Men står respekt av at du tør å innrømme og ta et standpunkt så tidlig som i u.skole alder Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Må si at det er ganske paradoksalt at du sier det med tanke på at relegion har en tendens til å være slik at den skal diktere meningene til folk. nja.. ville nå ikke si meg helt enig. Man kan gjerne ha egene meninger og gjerne gjøre ting på sin egen måte selv om man er kristen. Eneste er at kristene har en moralbok, også kalt blibelen, der det står en del om hvordan man burte oppføre seg for å skape en triveligere verden. De som driter i det som står der og lager sine egene meninger, mener nå jeg er litt på vaklende grund. Noen ganger lønner det seg faktisk å høre på pappa selv om det ikke alltid er like morsomt Du bekrefter bare det jeg sier. Jeg ser ingenting galt med å lese skrifter for å finne moraler og slik, men å "bare høre på pappa og svelge hva pappa sier" uten videre er blindt spør du meg. Jeg annerkjenner at krdom har noen poenger, fks "En vakker dame uten vett er som en gullring i et grisetryne", men å bare "høre på pappa". Å sluke en hel ideologi generelt er blindt spør du meg. Jeg har sett gode poenger i kristendom akkurat som jeg had sett gode poenger i satanisme... EDIT: Og nei, ikke all moralen min er basert på hva som er "morsomt". For meg blir det feil å ha en fast moralbok, da moral er noe personlig uansett... Lenke til kommentar
Samene Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 (endret) Samene: Bløffen kan som sagt få en annen persons egen psyke/sinn til å sette igang en "fikseprossess" da. Er kjent sak at instilling faktisk kan hjelpe på sykdommer og den slags. Det de beskriver er ikke relegions-betinget Selv om jeg føler at ordet 'fikseprosess' burde være av høyeste prioritet blandt norsk språkråds tullinger. No offence selvfølgelig. Du skriver glimrende. Endret 5. august 2005 av Samene Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Du bekrefter bare det jeg sier. Jeg ser ingenting galt med å lese skrifter for å finne moraler og slik, men å "bare høre på pappa og svelge hva pappa sier" uten videre er blindt spør du meg. Pappa sier "du skal ikke ha sex før ekteskapet". Sønnen driter i det siden sex er en god ting og tar seg en herlig one night stand. Han er kjempe fornøyd, han fikk tilfredstillt seg selv. Det sønnen ikke vet, men som faren har lært er: * Sex med flere partnere kan føre til kjønnsykdom * Sex er en voldsom opplevelse, og fører til masse følelser * Sex kan føre til ufrivillig barn osv. osv. Men selv om pappa har advart aldri så mye om dette, så må jo sønnen prøve da... Det er veldig fristende... Dette var kanskje et skrekk eksempel, men det er ofte slik. Det står svart på hvitt i bibelen at man IKKE skal gjøre noe. Men mennesket er så svakt at det bare mååå prøve, selv om mennesket vet at det kan ha store konsenkvenser. Jeg annerkjenner at krdom har noen poenger, fks "En vakker dame uten vett er som en gullring i et grisetryne" Bra sammenlikning... den kan jeg ikke huske å ha hørt før Anyway, det stemmer jo.... eller? Å sluke en hel ideologi generelt er blindt spør du meg.Helt enig, man skal være kilde kritisk, og det gjelder kr.dommen også. Som murty så pent har sagt tidligere, selv om det står at 1 år er 1000 år og 1000 år er 1 år så er det ikke dermedsagt at 1 år ER 1000 år.... Man kan tenke litt selv også Lenke til kommentar
Samene Skrevet 5. august 2005 Rapporter Del Skrevet 5. august 2005 Jeg er kristen..... hvordan føles det? Du kan kalle på 'no offence' kortet til du ikke får svar. Men hvis du er kristen så dømmer du min egen mor til å brenne i helvete mens du selv drar til himmelen. Selv om min mor ikke har gjort noe annet enn å "ikke tro på gud" Så gi meg en jævla grunn til å ikke slå det stygge trynet ditt til det uforståelige, med min custom made stekepanne. På grunn av at du skal skjønne konseptet tilgivelse? Og ikke skjønne konseptet logikk!!! Bring it on!! Bitch!!!!!!!!! Hvilke moderator vil ikke skjønne denne problemstillingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå