Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Spørreundersøkelse: Hva synes du om kristne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Farmoren til en kjenning rett borti strøket her har sittet i rullestol i 16 år!

Det er slik myter oppstår. Det er aldri noen man kjenner direkte, men noen som kjenner noen. I en "spøkelsestråd" på dette forumet var det fortalt om ei jente som hadde tatt bilde av et spøkelse med telefonen. Det var mange på forumet som visste hvem det var, og det var alltid "søsteren til en i parallellklassen min", "venninna av ei venninne av søsteren min" og lignende.

Når det gjelder helbredelse, så er det som mr_crazy sier; Hvis man tror noe hardt nok, så kan det mest utrolige skje. Mange lammelser er psykisk betinget, og en sterk tro kan fjerne denne psykiske sperren i hjernen. På den måten er tro bra, men det er ikke bevist at Gud og Jesus finnes av den grunn. Kristne som hjelper andre med å gå igjen, høre igjen, se igjen og lignende er bra, så lenge det faktisk er ekte... noe jeg betviler når jeg ser video fra sånne møter. Mange jeg ser er tydelig (dårlige) skuespillere. Men å påstå at de er direkte linket til Gud, og av den grunn er overmennesker, er bare kvalmt. Man ser jo tydelig hvor selvgode og selvforherligende de opptrer når de står der på scenen.

Lenke til kommentar
Farmoren til en kjenning rett borti strøket her har sittet i rullestol i 16 år!

Det er slik myter oppstår. Det er aldri noen man kjenner direkte, men noen som kjenner noen. I en "spøkelsestråd" på dette forumet var det fortalt om ei jente som hadde tatt bilde av et spøkelse med telefonen. Det var mange på forumet som visste hvem det var, og det var alltid "søsteren til en i parallellklassen min", "venninna av ei venninne av søsteren min" og lignende.

Når det gjelder helbredelse, så er det som mr_crazy sier; Hvis man tror noe hardt nok, så kan det mest utrolige skje. Mange lammelser er psykisk betinget, og en sterk tro kan fjerne denne psykiske sperren i hjernen. På den måten er tro bra, men det er ikke bevist at Gud og Jesus finnes av den grunn. Kristne som hjelper andre med å gå igjen, høre igjen, se igjen og lignende er bra, så lenge det faktisk er ekte... noe jeg betviler når jeg ser video fra sånne møter. Mange jeg ser er tydelig (dårlige) skuespillere. Men å påstå at de er direkte linket til Gud, og av den grunn er overmennesker, er bare kvalmt. Man ser jo tydelig hvor selvgode og selvforherligende de opptrer når de står der på scenen.

Er du sikker på at lammelse i bena(går ut i fra at hun var lam i bena) er psykisk?

Jeg har hørt at halvsidige lammelser kan gå over av seg selv.

Men kan man bli frisk hvis man er lam i begge bena av seg selv?

Jeg kan ingenting om dette .

Lenke til kommentar

Jeg for min del tror aldri det går ann å bare "tro", også bli frisk, om man har vært lam i 16 år.

Hvorfor "trodde" hun sterkt nok på akkurat dette møte?

Afseth: En ting er iallefall sikkert, dette er ikke en myte!

Kan godt hende det var tilfellet med den der telefongreia...

Ja, jeg vet at det er noen sleipinger der ute som bare "spiller", men det betyr ikke att alle er så sleipe...

Jeg har fått bønnesvar flere ganger når jeg ber, det får være opp til dere om dere vil tro det eller ei, men jeg ikke en idiot som lurer meg selv, skjønner?

Ja, ting kan være tilfeldigt, men ikke alt..?

Endret av Jonatan777
Lenke til kommentar
Jeg har fått bønnesvar flere ganger når jeg ber, det får være opp til dere om dere vil tro det eller ei, men jeg ikke en idiot som lurer meg selv, skjønner?

På Discovery Channel i går var det et program om kristne som helbreder folk. Det viste seg at det er veldig, veldig enkelt å manipulere mennesker og plante falske minner. Dette ble gjort så enkelt av noen forskere at de var redde for hva en karismatisk person med mange tilhengere kunne klare.

Lenke til kommentar

Mine tanker faller raskt på blandt annet:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Regner de seg selv som kristne kan de ikke ha lest Bibelen, ei heller tilhengerne dems...

Jeg fikset litt på uttalelsen min siden det var noen der som ikke var kristne sekter, men poenget er det samme: Det er mange som lar seg misslede av slike ledere, slik howzer forklarer noen innlegg lengre opp her.

Lenke til kommentar
Regner de seg selv som kristne kan de ikke ha lest Bibelen, ei heller tilhengerne dems...

Jeg fikset litt på uttalelsen min siden det var noen der som ikke var kristne sekter, men poenget er det samme: Det er mange som lar seg misslede av slike ledere, slik howzer forklarer noen innlegg lengre opp her.

Beviser enda en gang at en del mennesker er svake nok til å legge seg flat for andre....

Lenke til kommentar
Jeg regner ikke dem som kristne

The term Christian means "belonging to Christ," and is derived from the Greek noun Χριστός Khrist s which means "anointed one," which is itself a translation of the Hebrew word Moshiach (Hebrew: משיח, also written "Messiah"). Christian is primarily an adjective, describing an object associated with Christianity, but is also frequently used as noun in the same sense (ie, a person associated with Christianity).

the name given by the Greeks or Romans, probably in reproach, to the followers of Jesus.

A name derived from that of Christ himself. The name refers to all those who have been anointed through the gift of the Holy Spirit in Baptism; hence, the followers of Christ, the members of the Christian Church. According to acts 11:26 "it was in Antioch that the disciples were first called Christians".

Hvis du trenger mer oppklarning, så søk på google etter "define: christian"

Lenke til kommentar
Jeg regner ikke dem som kristne
The term Christian means "belonging to Christ," and is derived from the Greek noun Χριστός Khrist s which means "anointed one," which is itself a translation of the Hebrew word Moshiach (Hebrew: משיח, also written "Messiah"). Christian is primarily an adjective, describing an object associated with Christianity, but is also frequently used as noun in the same sense (ie, a person associated with Christianity).

the name given by the Greeks or Romans, probably in reproach, to the followers of Jesus.

A name derived from that of Christ himself. The name refers to all those who have been anointed through the gift of the Holy Spirit in Baptism; hence, the followers of Christ, the members of the Christian Church. According to acts 11:26 "it was in Antioch that the disciples were first called Christians".

Hvis du trenger mer oppklarning, så søk på google etter "define: christian"

Greit at du finner dette på forskjellige nettsteder, der noen har lekt seg litt...

Men det står i Budene og i Bibelen om hvordan en kristen skal oppføre seg for å være en kristen

Det med å være Kristi etterfølger er bare utgangspunktet

Endret av Dark Knight
Lenke til kommentar
tro hardt, mye rart skjer...

Sikker på at du ikke bare tror at tingene skjer? Som åpenbaringer osv.? Siden du allerede er inne på at du tror, men ikke vet? Jeg skal ikke påstå at jeg har en fasit, men man må tenke seg nøye om en gang iblandt; ikke gå med et skjold rundt deg som du kaller for 'tro' og som (du tror) beskytter deg mot virkeligheten.

Uansett er det vanskelig å oppfordre folk til å 'tro hardt', siden man ikke kan bestemme seg for å begynne å tro, man må bli overbevist av personlige opplevelser.

Jeg har aldri på pekt at jeg tror men ikke vet. jeg sier at jeg tror Jesus

levde. og han var en god person. men etter hvert har disse historiene blitt utrolig overdrevet. og han har vært fall ingen Forbinelser med "gud"!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...