Gå til innhold

Spørreundersøkelse: Hva synes du om kristne?

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

Hvorfor så mange fordommer mot kristne? Ikke alle kristne (og da snakker jeg om personlig kristne) bare synger og hører på salmesanger. Jeg, som er personlig kristen, hører på mye metal og hardcore. Spiller faktisk selv i et rockeband. Gud er skaperen av all musikk, og han digger alle musikkstiler!

Når det gjelder onani; står en eller annen plass i Bibelen (kan ikke huske hvor) at det er ikke når du har sex med en jente/dame utenfor ekteskapet, at du har begått synden, men det er når du tenker det. Hvorfor ikke sex før ekteskap?

Jo, nå skal dere høre. Hver gang en har sex med noen, gir en en del av seg til den personen. Så når en har giftet seg, så sitter du med mange deler, for å si det sånn (er steintrøtt nå, hehe). Pointet er at når du gifter deg, så skal du ikke sitte og tenke tilbake på ale de andre, og tenke !åh, det var mye bedre sånn". Så det er rett og slett til vårt eget beste.

Afseth: Vanlige kristne er ikke slik som Jehovas vitner. Jehovas vitner er jo kjent for akkurat det der med å bryte kontakten med familiemedlemmer som bryter.

Edit: *trøtt, mange syke feil jeg skriver nå..hehe*

Endret av Slettet+432
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Liker ikke helt kristne.. de er merklige.. Husker det kom bort to gamle kristne folk til meg og en kamerat og sa at vi ikke så frelst ut å at vi måtte ringe et nummer som de ga oss :p

Fysj og fy

Du sier at kristne er rare folk

fordi du "en gang" møtte "noen folk"

som sa at dere ikke så frelst ut, og ba

dere ringe et nummer?

Lenke til kommentar
Du er vel en av dem som sverger til vitenskapen du og? Isåfall, kan du bevise at Jesus ikke har eksistert?

jeg er ikke kristen . men er sikker på hat Jesus har eksistert!

MEN: han har ikke lagt vann til vin. Helbreda blinde o.s.v.

og han har hvertfall ingen kontakt med "Gud"

ingen kan mot bevise at han virkelig har gjort de tingene, og har hatt kontakt med gud!

Lenke til kommentar
  Du er vel en av dem som sverger til vitenskapen du og? Isåfall, kan du bevise at Jesus ikke har eksistert?

Ingen kan jo bevise at det ikkje har eksistert ein dude for 2000år siden som heite jesus. Muligheten for at han har eksistert er jo altid der, men det finest forsat ingen holdbare beviser for at han har eksistert

jeg er ikke kristen . men er sikker på hat Jesus har eksistert!

korleis kan du vera sikker på det?

Lenke til kommentar

Ingen kan jo bevise at det ikkje har eksistert ein dude for 2000år siden som heite jesus. Muligheten for at han har eksistert er jo altid der, men det finest forsat ingen holdbare beviser for at han har eksistert

De skal ha funnet en grav med et klede i som de tror er hans, både graven og kledet

Lenke til kommentar
De skal ha funnet en grav med et klede i som de tror er hans, både graven og kledet

Jesus angivelige grav har dei vist om siden før korstogene. Det at forskere har funet eit styke tøy etter 2000 år som angiveligt skal ha tilhørt Jesus trur eg rett og slett ikkje på. Vist du ser på kva dei har funnet fra vikinge tiden her i Norge så består det av våpen eller andre redskaper av stein eller metal. Tøy kan uimuligt vare så lenge

Lenke til kommentar

Jesus angivelige grav har dei vist om siden før korstogene. Det at forskere har funet eit styke tøy etter 2000 år som angiveligt skal ha tilhørt Jesus trur eg rett og slett ikkje på. Vist du ser på kva dei har funnet fra vikinge tiden her i Norge så består det av våpen eller andre redskaper av stein eller metal. Tøy kan uimuligt vare så lenge

Spørs helt åssen stoff det er, jeg har ikke så mye peiling på dette, men jeg vet at det kommer an på type stoff hvor lenge det holder

Lenke til kommentar
Spørs helt åssen stoff det er, jeg har ikke så mye peiling på dette, men jeg vet at det kommer an på type stoff hvor lenge det holder

Da skal holda i 2000år. Det fantes ikkje klær som var lagget for 2000 år siden som kan holde seg så lenge. Du har heller ikkje komt med noko kilde på dette.

Lenke til kommentar

Kjempemange vitenskapsmenn/forskere som er kristne...

Det er mange som mener mye om jesus har eksistert eller ikke, om gud eksisterer eller ikke, og om de tror på vitenskapen eller ikke. Kanskje jeg skulle sette opp en poll på dette så vi kan se hvor mange av oss som tror på hva? Høres det ut som en idè? (Jepp, den vil neppe være representativt for noe som helst men bare for gøy?)

Lenke til kommentar

Dette likkledet som jeg antar du snakker om, har vært gjenstand for flere tv-programmer.Et av de programmene som ikke var gjennomsyret av kristne holdninger, har faktisk foretatt tester for å teste alderen på stoffet. De fant ut at det var laget på 14-1500-tallet en gang og at en eller annen kunstner (husker ikke hvem... daVinci?) var den sannsynelige "artisten" bak tegningene på kledet. De fant også ut at "tegningene" på kledet som enkelte mener er avtrykk av Jesus (brent inn på en gudommelig måte visstnok), ikke ville sett slik ut om det var pakket rundt en person.

Så dette kledet er nesten garantert fake.

Om graven er hans, kan vel ingen verken bevise eller motbevise.

Lenke til kommentar

Dette likkledet som jeg antar du snakker om, har vært gjenstand for flere tv-programmer.Et av de programmene som ikke var gjennomsyret av kristne holdninger, har faktisk foretatt tester for å teste alderen på stoffet. De fant ut at det var laget på 14-1500-tallet en gang og at en eller annen kunstner (husker ikke hvem... daVinci?) var den sannsynelige "artisten" bak tegningene på kledet. De fant også ut at "tegningene" på kledet som enkelte mener er avtrykk av Jesus (brent inn på en gudommelig måte visstnok), ikke ville sett slik ut om det var pakket rundt en person.

Så dette kledet er nesten garantert fake.

Om graven er hans, kan vel ingen verken bevise eller motbevise.

Det var Davinci som lagde det. Han likte å tegne seg selv i bilder(nesten alle i bildene hans ligner på ham selv) og dessuten likte han å holde de kristne for narr.

Om du ser på liklede så kan man se det ligner veldig på ham

Lenke til kommentar

Sant det Daggern2005. Beklager, og støtter ditt forslag.

Jeg begynner et forsøk:

Jeg aksepterer kristne som praktiserer sin tro på en slik måte at det ikke er til sjenanse for ikke-troende. Disse har jeg ingenting mot. De som derimot går rundt på gaten og deler ut flyers til alle de ser, og messer om at vi må si "ja" til Gud og Jesus og den hellige ånd ellers havner vi i helvete, eller de som mener vi som ikke tror havner i Helvete (at vi er mindre verdt enn de), har jeg absolutt ingen ting til overs for.

Lenke til kommentar
  Dette sporer av.

Hold dere til saken som var: "Hva synes du om kristne"

Ikke: "Hvilket stoff brukte de før i tiden" eller noe i den duren.

Heile denne diskusjonen har vel handlet meir om kristendomen enn om kva ein synest om kristne. Om det er historiske bevis for Jesus eksistens er då ganske vensentligt.

Lenke til kommentar
- Hva synes du om kristne?

Det jeg synes er negativt med enkelte kristne, er deres negative syn på andre.

... Men ord som "lettlurt" og "hjernevasket" er på tungen :tease:

Det er tross alt lov til å tenke og resonere selv.

For å dra opp tempen litt;

"All thinking men are atheists."

Er ateist selv, men har ikke noe imot kristne. Kristendommen derimot ...

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...