Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Har nettop kjøpt mef shuttle

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg denne shuttelen jeg var superglad når jeg henta pakka, men når jeg kom hjem starta det, jeg satt i alt, cpu ram osv så satte jeg i skjermkortet og skrudde på pcen, og da kommer det ikke bilde på skjermen :S Kommer bare sånn "sjekk skjermen" elns, har testa med andre skjermkort osv men det fungerer ikke, noen som har peiling er Radeon 9800 pro!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du husket å koble til strømkabel til selve skjermkortet? ;)

Typisk feil som man overser. Eller kan det være et hav av andre problemer, eller ting man rett og slett ikke har husket/oversett.

List opp alle komponenter du har i PCen din, og si så nøyaktig som mulig hva du har gjort av koblinger osv, så er det lettere å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Har du husket å koble til strømkabel til selve skjermkortet? ;)

Typisk feil som man overser. Eller kan det være et hav av andre problemer, eller ting man rett og slett ikke har husket/oversett.

List opp alle komponenter du har i PCen din, og si så nøyaktig som mulig hva du har gjort av koblinger osv, så er det lettere å hjelpe deg.

Ja jeg har gjort det jeg er faen ikke helt dum! :S

Lenke til kommentar

Nei, men når du ikke er så dum, bør du også skjønne at det ikke er så lett å gi deg hjelp med mindre du nevner mer detaljert hvilke komponenter du har, og hvordan du har montert. :p

Det kan være defekt skjermkort, defekt CPU, defekt RAM, defekt hovedkort, eller mest sannsysnlig en feilkobling et eller annet sted.

Hva med de små kablene som går til selve kabinettet, Power switch og lignende, har du sjekket over de?

Lenke til kommentar
Nei, men når du ikke er så dum, bør du også skjønne at det ikke er så lett å gi deg hjelp med mindre du nevner mer detaljert hvilke komponenter du har, og hvordan du har montert. :p

Det kan være defekt skjermkort, defekt CPU, defekt RAM, defekt hovedkort, eller mest sannsysnlig en feilkobling et eller annet sted.

Hva med de små kablene som går til selve kabinettet, Power switch og lignende, har du sjekket over de?

de små der er jo ferdig kåblet! Jeg har

Twinmos speed premium 3200

Amd 64 3200+ 2000mhz

Lenke til kommentar

Prøv å trikse litt med å holde startknappen inne en god stund, også prøve litt frem og tilbake med resetknapp og startknapp.

Når jeg overklokker med min SN95G5, og nærmer meg grensa, er det ikke alltid den vil starte normalt med startknappen, og jeg får null skjermbilde.

Med litt trykking frem og tilbake og litt reset, så funker det som regel. Men dette gjelder bare overklokking hos meg.

Prøv å koble fra alt annet enn CPU, RAM og skjermkort, evt. bare en RAM-brikke av gangen, og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Ta ut alt gå, gjennom gå det du har og sett alt inn på nytt.

Og så gir du meg en rapport etter på :)

MEN først SÅ må du prøve det Semram sa, å det er å rikke litt på minne brikkene.

(ps du har dobbelposta topicen din)

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Hvilke modell er den athlon64 prosessoren din (bruk eventuelt cpu-z for å finne det ut)

SN95G5V2 er kjent for å være trøblete. De er også noe trøblete med de nye Venice / San Diego prossesorene. Bare 66% fungerer. I tillegg funker V2 ikke med AMD-X2 uten modifikasjoner av hovedkortet.

Hvis du leser litt i forumet på forum.sfftech.com (nede akkurat nå), så vil

du finne flere med liknende problemer, og kanskje en løsning.

Lenke til kommentar
Hvilke modell er den athlon64 prosessoren din (bruk eventuelt cpu-z for å finne det ut)

SN95G5V2 er kjent for å være trøblete. De er også noe trøblete med de nye Venice / San Diego prossesorene. Bare 66% fungerer. I tillegg funker V2 ikke med AMD-X2 uten modifikasjoner av hovedkortet.

Hvis du leser litt i forumet på forum.sfftech.com (nede akkurat nå), så vil

du finne flere med liknende problemer, og kanskje en løsning.

Jeg har venice! :S

Lenke til kommentar

Allså har 8 kamerater som har Shuttle SN25P med Venice prosseorer og San-diego..

Jeg har selv en 3500+ newcastle og en 4000+ Sandiego...

jeg heller ingen av mine kamerater har hatt noe som helst problemer.

Også vet jeg om mange på forumet som da har liknende oppsett.. og jeg ser at ingen av de heller har hatt noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...