maligo Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 har en pc med et matrox marvel G400-TV AGP-skjermkort, og for noen dager siden kjøpte jeg et ekstra pci skjerm for å prøve å kjøre to skjermer. PCI skjermkort ble installert, men det var ikke mulig å justere på skjermoppløsningen.Den står urokkelig på 640x400 16 farger(gjalt også G400-kortet). Dessuten ble PCI-kortet stående som hovedskjerm, noe som ikke var ønskelig. Så jeg ga opp det ekstra kortet, og valgte å bruke kunn det gamle. Men skjermen er fortsatt låst i 640x400 16 farger. windows (98se) sier at den kjenner igjen kortet, men egenskaper->skjerm viser ikke de ekstra egenskapene skjermkortet har (Powerdesk). Har lest litt rundt på nettet og funnet ut at det kan være en kollisjon/konflikt conflict/shareing IRQ 5 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring IRQ 5 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring IRQ 5 VIA VT83C572/VT82C586 PCI til USB universell vertskontroller IRQ 5 Creative SB Live! Value IRQ 11 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring IRQ 11 Matrox Marvel G400 AGP - English IRQ 14 Primær IDE-kontroller (dobbel fifo) IRQ 14 VIA Bus Master PCI IDE-kontroller IRQ 15 Sekundær IDE-kontroller (dobbel fifo) IRQ 15 VIA Bus Master PCI IDE-kontroller Hvordan skal jeg få skjermkortet til å fungere normalt igjen? Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Prøv å installer de nyeste driverene til begge skjermkortene. Du kan også prøve å sette pci-kortet i en annen slot. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Quote: On 2001-11-26 12:37, maligo skrev:Dessuten ble PCI-kortet stående som hovedskjerm, noe som ikke var ønskelig. I BIOS finnes det en innstilling hvor du kan velge hvilket skjermkort som skal kjøre "oppstarten". Om dette har noen innvirkning på hvilken skjerm som blir default i Windows, tviler jeg på. Når det gjelder det andre problemet, med 16 farger med bare MAtrox-kortet, vil jeg anbefale å fjerne det fra Device Manager (Enhetsbehandling) og restarte. Windows vil installere kortet på nytt og kanskje du får oppdatert driverne da... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Jo men er ikke Matrox Marvel ett dual head skjermkort ? DVS att du kan kjøre 2 skjermer på samme skjermkort... Det gjorde ihverfall jeg med mitt Matrox G400 Dual head... Jeg kunne EKS se på DVD på den ene skjermen sammtidig som jeg kunne jobbe på den andre , og dette med det SAMME skjermkortet... Så jeg skjønner ikke hva du skal med 2 Skjermkort viss Marvel har Dual head...? Lenke til kommentar
maligo Skrevet 27. november 2001 Forfatter Del Skrevet 27. november 2001 Takk for de kjappe svarene, skal prøve og oppdatere driverene. PS! Matrox Marvel G400-TV ER et Dual Head skjermkort, men kan kun bruke en tv som ekstra skjerm. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 ååå jeg kunne bruke både TV og ekstra monitor på mitt Matrox G400 (dual head) Er du nå sikker på dette ? Tross alt er jo ett marvelkort MYE dyrere enn ett G400 kort ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå