Gå til innhold

Store Problemer med et POV 6600 GT (Artifacts)

Anbefalte innlegg

Vel... for ca 60min siden så jeg litt rundt på pc'en min for å få opp 3DMark03 Scoren min litt og hadde da etter å ha lest litt på HW.no forumet kommet frem til å se litt nærmere på Skjermkortet mitt. ( POV 6600 GT )

Jeg gikk da inn på Egenskaper for skjermen ( Høyreklikke på Skrivebordet, deretter Egenskaper)

Gikk til der man skulle stille farger og oppløsning, og trykket på Avansert.

Der kunne jeg se nærmere på kortet mitt og gjorde så det, og gikk videre på Klokkehastigheten... Der så jeg at den var haket av på ''Uklokket'' og var dermed på 300/1000 , joa, ikke rart jeg fikk dårlig på 3DMark03 og så jeg kunne ta på noe som het: ''3D Performance'' og haket av denne, joa der spratt det opp til 500/1000, jippi tenkte jeg og og testet dette og tok på ''Bruk''

Dette gikk fint helt til jeg startet opp 3DMark03, i den første testen virket alt helt normalt, i andre testen hvor folk løper i romskipet var også alt normalt, helt til mot slutten, hvor jeg begynte å merke noen ypperst få Artifacts, men når man kom til nr 3 så spratt det opp artifacts overalt og etter 3sec så klikket det...

Når pc'en startet seg opp igjen så alt normalt ut, Windows Loaderen så helt normal ut, men når jeg kom inn på Windows så alt helt ødelagt ut... hele skjermen var dekket med artifacts :no: , jaja tenkte jeg og skrudde den av iogmed at det kanskje hjalp litt om skjermkortet kjølte seg ned litt (60c... og det er ikke så høyt...)

Etter 40min så så det fortsatt likt ut...:

tb_17360_p504222.jpg

17360_p504317.jpg

Noen forslag om hvordan jeg kan få fikset dette? Har nyeste Nvidia drivere men det installerte jeg ikke i dag... Biosen ble flashet for 5 dager siden...

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De artefaktene er et kjent syn :p

500/1000 er standard 3D-klokke på kortet ditt, og det er ikke nødvendig å gå inn i noen meny for å justere dette. Men uansett, dette må nok ha sammenheng med de forandringene du gjorde. Du har nok klokket 2D-klokken i tillegg, ellers hadde du ikke fått artefakter i det hele og store i Windows. At oppstarten ser normalt ut helt til skrivebordet kommer frem, styrker den teorien fordi det er da at skjermkortinnstillingene slår inn. Du kan prøve å starte Windows i sikkermodus, og forandre menyen tilbake slik den var. (trykk F8 rett før maskinen begynner å loade OS)

Endret av Bob Ibsen
Lenke til kommentar

Har prøvd det :/ men det er fortsatt feil...

Jeg prøvde å slette driveren (for å instalere på nytt)

og da var alt 100% normalt anet en at alt gikk tregt pga ingen driver :p

Men når jeg lastet ned driveren og installerte dem kom det opp igjen.. woho... men bare litt bedre nå da... bare det grønne nettet...

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd lignende artifacts av to ting:

1. Overklokking, og hovedsaklig av minnet

2. At kortet ikke står skikkelig i sloten.

Punkt to er jo lite sannsynlig, siden problemene dine kom etter at du hadde endret noen innstillinger. Men utifra screenshotet vil jeg på ingen måte utelukke at kortet står løst. Akkurat det var jeg plaget med på en av maskinene mine, selv om jeg ikke drev og tuklet inni kabinettet.

Lenke til kommentar
hehe ok ;) jeg overklokket ikke da... :dontgetit: bare lurte på hvorfor den sto på 300/1000... er ikke helt inn i det med overklokking...pga uhell tidligere :/

Akkurat, men endret du egentlig på noe i det hele tatt? Dette kan være et semi-defekt skjermkort... Har du sjekket hvordan kortet er montert da? Da mitt kort ikke sto skikkelig i, var det aldri synlig før Windows var helt ferdiglastet, og den høyere oppløsningen slo inn.

Lenke til kommentar

Kortet sitter fint det (har prøvd å ta det ut og inn)

Har hatt kortet siden Januar... så defekt håper jeg ikke :no:

Altså det ser normalt ut helt til bildet av Welcome kommer opp :(

Og det er fortsatt feil selv om jeg prøver å stille det tilbake...

Det fungerer jo 100% når driverne ikke er intallert...

Endret av thomba14
Lenke til kommentar
på mitt asus 6600 GT står det jeg kan holde inne CTRL knappen inne mens windows loader og/eller når du trykker på innlogging , for å fjerne overklokking på skjermkortet

Har prøvd... og det fungerte ikke :no:

Kan jo også komme med at når MSN login bildet kommer opp ser det helt normalt ut :dontgetit: (altså login greia)

Lenke til kommentar

Det er også mange som sier jeg skal gå i ''sikker modus'' og stille tilbake... men når jeg er i sikkerhets modus kan jeg ikke stille på klokke instillingene... bare oppløsning og farger... noen forslag om hvordan jeg kan få stillt på klokke instillingene i sikkerhets modus? :hmm:

Lenke til kommentar

Ingen som har noen forslag til hvordan jeg skal få ordnet dette? :(

Altså er Minnet på Skjermkortet herpa eller er det noa jeg bare kan stille på for å få ordnet dette? :hmm:

Har sendt en detaljert mail til Netshop.no + at jeg har lagt ved linken til dette Forum inlegget og venter nå på svar... noe jeg kanskje ikke får før Mandag ;)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått en ny melding fra Windows... endelig litt på tide :roll:

17360_p505772.jpg

Den sier at driveren er korupt... men nå har jeg prøv 3 forskjellige drivere både før og etter at jeg reinstallerte windows... alt fungere jo før jeg installerte driverne så jeg hadde misstanken om at problemet lå der... Men noen forslag da om hvordan jeg kan få ordnet dette? :hmm:

Endret av thomba14
Lenke til kommentar

Du har bumpet denne tråden noe voldsomt, faktisk 5-6 ganger på rad.

Jeg ville gjort:

Avinstallert skjermkort drivere, kjøre Driver cleaner, slette Nvidia mappen, reboote, legge in nye drivere. Hvis du kan konkludere med at det IKKE er software feil, kan du sjekke om kjøleribben har god kontakt med kjernen på skjermkortet (dette fjerner nokk garantien din og det er kanskje bedre å sende det in)

Lenke til kommentar

Hei. Siden du bare får dette når du har lagt inn drivere er det software problem.

Hadde akkurat samme problemet når jeg hadde overklokka mitt radeon 9500@9700 pro. Men hos meg kom artifacts allerede i bios =\ funka etter jeg restatte biosen ;) lykke til videre

-Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...