Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tidenes kuleste hjemmenettverk

Anbefalte innlegg

Ja, dere, dette er sykere enn jeg er villig til å tro. Da vi fikk til hele nettverket, ble jeg virkelig redd - at det går an å få det til :ohmy:

Jeg viser til et bilde, mye enklere å forklare det slik.

nettverk.JPG

De virtuelle nettverksbroene lagde jeg ved å dra over to tilkoblinger, for så å høyreklikke med musa og velge "opprett bro mellom koblinger".

Den Ad-hoc tilkoblinga var det som var mest sykt. Fikk jo 54 Mbps hastighet og med kryptering og det hele!!

Alt funker fjell! :thumbup:

Internetten til siste ledd/PC er like bra som til de andre, og vi finner alle PCene ved spilling.

Beklager utrolig stygt bilde ...

Endret av Panofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker nettverksforbindelse?

Er det noko veldig spesiell grunn til at innkjøp av ein trådlaus router til 600-700 ikkje er å foretrekke?

Utanom at "the hard way is the fun way"

Ein får litt frankenstein-følelsen av å få slike nettverk til å fungere, har vore der sjølv.

Lenke til kommentar
Bra at du fikk det til å fungere. :w00t:

Det kjipe er jo at hvis Laptop 2 skal på nett må alle andre maskinene være på nett de også...

keep up the good work

Joda, men den stasjonære står på så og si døgnet rundt, nesten samme med laptop 1.

Men ellers er systemet ubrukelig, bare litt gøy å lage det, lærer mye gjennom det.

Lenke til kommentar
Litt usikker nettverksforbindelse?

Er det noko veldig spesiell grunn til at innkjøp av ein trådlaus router til 600-700 ikkje er å foretrekke?

Utanom at "the hard way is the fun way"

Ein får litt frankenstein-følelsen av å få slike nettverk til å fungere, har vore der sjølv.

Har tenkt på det, hehe. Vi har en klikk telefonlinje fordi vi har satt opp ADSL-modemet uten splitter. Skal derfor sikkert kjøpe trådløst router og flytte hele skiten opp til første telefoninngang.

Og forbindelsen er helt knall. Ping på CS etc er akkurat den samme :)

Lenke til kommentar

Kommer kanskje med en oppdatering litt senere. Siden laptop 2 også har en kablet nettverksinngang, kan vi jo fortsette oppkobling mellom PCer uten router/switch/hub. Alt man trenger er jo en X-TP-kabel.

En annen ting, er det noen begrensninger på hvor mange som kan bruke et Ad-hoc nettverk? Er det bare mellom to klienter, eller kan man koble til flere? :hmm:

Lenke til kommentar

Hehe, erutrolig gøy å få slik til. Har selv koblet sammen fire maskiner i kablet nettverk uten switch, der to av maskinene hadde to nettverkskort. Selvfølgelig er en svitsj å foretrekke, men hvor spennende er egentlig det?

OT: måtte være kundestøtte for en kamerat som ikke fikk til adsl'en til å fungere. Etter en time fant jeg ut ad adsl'en var koplet til en ruter -> enda en ruter/svitsj -> pc'en... blir litt kluss med to dhcp-servere i ett nettverk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...