Gå til innhold

Hva skal cpuvid stå på i bios?

Anbefalte innlegg

har en winchester 3000+ å ett msi k8 neo2 platinum å lurte litt på cpuvid i bios

fordi vest æ sette den til startup så undervolte kortet cpu ifra 1.4 til 1.36

førr å få rett spenning så må cpuvid stå på 1.5

vest æ ikkje tar mye feil så e stock volt 1.4. har en enermax 350 psu så trur nok den holder

ps bios 1.4 valgte 1.5 på cpuvid som standard men det gjør ikkje 1.8 som æ har nu

merkeli

men vest nån veit så hadde det vert fint med nån innspill ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes tråden passer fint i "overklokking av CPU".

- CPUVID (CPU Voltage IDentification) står sikkert orginalt til 1,4V.

- PSUen din er sikkert kraftig nok til å levere nok strøm. (Jeg har også en Enermax 350 og A64 3000+ her og det går helt fint.)

- Spenningsregulatorene på hvoedkortet kan være noe feilkalibrert slik at innstillingen 1,4V gir 1,36V og 1,5V gir 1,4V. Enten det eller at spenningsmåleren ikke er riktig kalibrert. Dette kan du dobbeltkjekke med et multimeter om du har. Still så inn bios så riktig spenning kommer. (evt overvolt etter ønske dersom du overklokker) 1,8V synes jeg derimot hørtes litt vel mye ut. Hvis jeg var deg ville jeg begrenset meg til maksimalt ca 1,6V. Noe høyere enn det ville jeg ikke tatt risikoen på.

PS. Skriv helst på ett av de offisielle norske skriftspråkene så folk fra hele landet kan forstå deg uten å måtte finlese og tolke innleggene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...