Gå til innhold

Noen som har hørt Stonegard?

cwerner

Anbefalte innlegg

Synes Stonegard er veldig bra og den nye plata (debutalbumet?) var en positiv overaskelse for meg i alle fall. Eneste jeg kan sette fingeren på med bandet er i grunn vokalisten, som jeg i grunn ikke helt liker stemmen på. Misforstå meg rett, han synger bra, men hadde foretrukket en med litt kraftigere, røff stemme i et sånt band. Men det er nå hvertfall min mening da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, hvis du vil ha thrash metal med med røffe stemme kan du vel høre på fks. Lamb of God?

Stonegard har aldri hatt en intensjon om å være knallharde, de sier jo selv de har startet operasjon "metal til folket" og da kan man ikke ha det for hardt heller.. Stemmen er akkurat passe til musikken de lager spør du meg... :)

Lenke til kommentar
Lo godt når jeg se det bildet der, så ikke akkurat ut som at du koste deg foran der :p

Har hørt på "triggerfinger" og "a white shaded lie" og sistnevnte er helt klart best.

Joda, koste meg jeg :p

Men jeg kjempa mest for å holde meg levende, men jeg klarte å nyte konserten hvertfall :!:

Sto midt mellom tre karer, alle var 2 meter høye :roll:

Lenke til kommentar
nope, ikke enda..men det er det første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem :cool:

Du kan låne den nesten gang du stikker innom ;)

Ok, takk :D

Ble faktisk overraska over at jeg likte samme musikk som deg :p

Men når kommer du hjem?

Så dem to ganger under by:larm i trondheim (2002?). Fet musikk. Favoritten min er faktisk "at arms length", en av de litt roligere sangene.

En av de sangene jeg likte best også. Jeg er mer fan av de litt roligere sangene innen metal sjangeren :)

Jeg liker best "At Arms Length", "Goldbar" og "Ghost Circles"

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Jeg så dem da de varma opp for Black Sabbath i bergen for en uke siden. Satan de spilte høyt. Det måtte komme en mann å skru den ene symbalen skikkelig på et par ganger. :p Fikk ta vokalisten i hånden etterpå. De stod rett bak meg under hele Black Sabbath konserten. :)

Lenke til kommentar
nope, ikke enda..men det er det første jeg skal gjøre når jeg kommer hjem :cool:

Du kan låne den nesten gang du stikker innom ;)

Ok, takk :D

Ble faktisk overraska over at jeg likte samme musikk som deg :p

Men når kommer du hjem?

Så dem to ganger under by:larm i trondheim (2002?). Fet musikk. Favoritten min er faktisk "at arms length", en av de litt roligere sangene.

En av de sangene jeg likte best også. Jeg er mer fan av de litt roligere sangene innen metal sjangeren :)

Jeg liker best "At Arms Length", "Goldbar" og "Ghost Circles"

Er hjemme til midten av august ;)

Ghost Circles er åpningssangen på konsertene. Første delen går på playback. også rett før trommene kommer så slider han også begynner de! Får frysninger av å høre på det :love:

Resistance er vel også en av de rolige sangene ;)

Lenke til kommentar
Etter de første gjennom-lyttingene, syntes jeg stemmen var rar. Men den ble bedre og bedre etterhvert. :)

Tror stemmen er noe av det jeg liker best med Stonegard.. Husker hvor overrasket jeg ble første gang jeg satte på Arrows -- hadde forventet skikkelig growling.

Lenke til kommentar
Etter de første gjennom-lyttingene, syntes jeg stemmen var rar. Men den ble bedre og bedre etterhvert. :)

Tror stemmen er noe av det jeg liker best med Stonegard.. Husker hvor overrasket jeg ble første gang jeg satte på Arrows -- hadde forventet skikkelig growling.

Samme forventet jeg. :)

Lenke til kommentar

Trommisen er god ja, også spiller han bare med et 4 trommers sett.

Tror heller ikke at han bruker dobbelpedal, er mange dobbelbass beats i mange av sangene. Men de er ikke så raske at det ikke er umulig å gjøre de med en fot. Dessuten så hører man ofte at han holder takten med hi-haten samtidig ;)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...