Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger en brannmur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt både Zonealarm og EZArmor sin som bygger på Zonealarm. Syntes i begynnelsen at begge to var kjempebra, men så merket jeg etter hvert at den var litt ustabil.

Har nå gått over til Kerio Personal firewall og synes den er kjempebra. Den ser kanskje ikke like "brukervennlig" ut som Zonealarm på pop-up info, men jeg synes at den er mye mer stabil enn Zonealarm og den er nesten enklere å kjøre i "lære"-modus.

Standard-modus som er satt opp for nybegynnere skaper forbausende lite konflikter mellom brannmuren og andre programmer, noe som jeg opplevde på Zonealarm. '

Jeg synes at du har mange flere detalj-muligheter i Kerio. Selv i feeware-versjonen.

Anbefaler derfor denne fremfor Zonealarm.

Du finner den på http://www.kerio.com/kpf_home.html

:yes:

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler også ZoneAlarm, og har ikke opplevd hverken ustabilitet eller konflikter.

Det eneste problemet jeg har opplevd, er at jeg må skru av ZoneAlarm på lan for å finne alle de andre maskinene (med ZoneAlarm på, fant jeg bare noen).

Jeg har ikke prøvd andre brannmurer, men det har jeg heller ikke hatt behov for.

Lenke til kommentar

Siden du sikkert ikke har XP vil jeg også tro ZoneAlarm er bra.

Jeg gikk innkjøp av router etter jeg fikk internett så har ikke brukt Zone Alarm noe særlig. Men mulighetene, instillingene er nok bedre enn den innebygde på xp så stoler jeg mer på Zone Alarm.

Lenke til kommentar

Ok. jeg har exp da bare sånn at dere vet det ;) Problemet er vel egentlig at jeg synes XP brannmuren ikke er så veldi god, litt få muligheter for instillinger osv...(eller det kan bare være meg som ikke har peil da)

Lenke til kommentar

XP sin brannmur er ikke god nei. Den har meget begrensede innstillingsmuligheter, og den største feilen er at den ikke stopper kommunikasjon ut av PC'n. Ikke bra hvis hvis du driver å "tester" programvare :tease:. Alle programmer i dag, stort sett, sender info til produsenten når du installerer programmet på PC'n. Dette stopper ikke XP's brannmur. Har du fått noe virusskjit på PC'n driver dette å sender til gud og hver man uten at du vet.

Selv bruker jeg ZoneAlarm Security Suite med antivirus og brannmur. Denne kan du sette opp som du vil og stopper alt trafikk du ikke ønsker, ut og inn :thumbup:

Endret av bengh
Lenke til kommentar

visst du har ein gammel pc, og 2 nettverkskort. last ned M0n0Wall, og installer på den. tok med 2 min første gangen å sette opp. du får kickass brannmur, med VPN, DHCP og masse anna snax..har hatt min i snart 1 år, som eg har brukt med NOD32 anti virus på,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...