Gå til innhold

Dekining i U.S.A

Anbefalte innlegg

Hei!

Er i U.S.A akkurat nå, og den første uka fikk jeg fint full dekning noen steder. Men nå får jeg ikke dekning i det hele tatt på de samme stedene jeg fikk dekning før! (og alle andre steder..) Har telenor! Noe som har opplevd dette eller funnet et svar på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er i U.S.A akkurat nå, og den første uka fikk jeg fint full dekning noen steder. Men nå får jeg ikke dekning i det hele tatt på de samme stedene jeg fikk dekning før! (og alle andre steder..) Har telenor! Noe som har opplevd dette eller funnet et svar på dette problemet?

På endel telefoner, bla Samsung må du manuellt aktivere GSM 1900 ;) (På f.eks Siemens er dette automatisk)

Om du har en telefon der dette må aktiveres.. kan det tenkes at du på et eller annet vis har klart å deaktivere dette?

Lenke til kommentar

Desverre er dekningen i USA noe helt annet enn du er vant med i Norge, spesielt hvis du abre har en trippelbånd telefon ikke en quad band. Min erfaring fra byer som New York, Chicago og Indianapolis er at ute på gaten er den rimelig kurrant, men så fort du kommer inn i en bygning sliter du mye mer med dekning.

Cobos

Lenke til kommentar

Ok.. takk! Hadde ikka hatt dekning på et par dager nå.. (på de stedener jeg pleier og ha dekning) så var redd noe var feil med tlf. eller noe.. Mne fikk plutslig inn noen signaler istad, så nettet er vel bare veldig ustabilt!

Lenke til kommentar
Desverre er dekningen i USA noe helt annet enn du er vant med i Norge, spesielt hvis du abre har en trippelbånd telefon ikke en quad band. Min erfaring fra byer som New York, Chicago og Indianapolis er at ute på gaten er den rimelig kurrant, men så fort du kommer inn i en bygning sliter du mye mer med dekning.

Cobos

Etter det jeg mener, så fungerer "Triband" i store deler av Usa. Men i Nord Amerika, trenger man "QuadBand".

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett, det fungerer med triband telefoner i USA ihvertfall såfremt du holder deg til de store byene. Men i tilfeller hvor dekningen i Oslo f. eks. er dårlig men fungerer så er den HELT død i USA. Det er ihvertfall min erfaring.

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...