Jalle Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hei ! Les at det er oppgitt livssyklus til nokon av dei bærbare maskinene. Er dette kor lenge ein antek at maskina vil virka før ein får problem ??? Har no ei Desktop maskin som eg har hatt i snart 5 år uten problem....... Er det slik at dei bærbare maskinen har mindre levetid enn desktopane ? I så fall kva maskin-merke "varar" lengst ? (Snakkar om PC, ikkje MAC.........starta jo dann dar andre traoen å dao blei da krig om PC og Mac, men eg lurer på PC) Lenke til kommentar
agamemnon Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 jeg vil tippe rundt 4 år, strømkontakt inn/ut, lyd inn/ut, og batteri. Tror pekebrettet og tastaturet holder lenge [ Denne Melding var redigert av: agamemnon på 2002-07-30 00:22 ] Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Du kan nok ikke regne med samme levetid på en bærbar maskin som på en stasjonær, av den enkle årsak at den stasjonære får lov til å stå i fred og ro, mens den bærbare blir "slengt hit og dit". De skal selvfølgelig tåle mer enn en stasjonær maskin, men på sikt er jeg redd fysikkens lover tar overhånd. Enkelte leverandører (hint hint) tilbyr billige forsikringsordninger mot diverse "uhell" - noe som kan være en grei løsning dersom du ikke er spesielt forsiktig av deg... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 er jo ikke hvor lenge du kan regne med at maskinen din skal funke som regnes i "livssyklus", dettte burde jo en som jobber i dell vite! sier vel litt om dell..............hehe, kunne ikke dy meg å komme med den! men til saken, livssyklusen er hvor lenge du kan få kjøpt maskiner med samme deler, tilbehør osv. Har litt å si for en bedrift at de kan standarisere maskinparken sin for enklere vedlikehold. ser du på compaq evo n800, så finnes den i c utgaven med 3 år syklus og v utgave med 1 år syklus. Lenke til kommentar
Jalle Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Glimrande !! Takk ska di ha førr forklaringane :smile: Glimrande me sånnt forum !!! :razz: Lenke til kommentar
DellDude Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Til geokri: Du har rett, det er ikke det som er livssyklus, men jeg forsto det slik at det var estimert levetid Jalle var ute etter. Jeg beklager hvis min åpenbare inkompetanse skulle gi deg et feilaktig inntrykk av Dell... :wink: Når det gjelder livssyklusen til Dellmaskiner er det Latitude-serien som sikres med hensyn til dette. Alle Latitude C-maskiner, serien ble lansert i 1997, har samme mediabay. Dvs at tilleggsutsyret (CD-ROM, Zip, batterier, ekstra harddisker, dockingstasjoner o.s.v.) er kompatibelt med andre maskiner i samme serie. Når det gjelder Inspironserien er den laget for å trøkke mest mulig ny teknologi inn i maskinene, slik at "folket" får tak i ny teknologi raskest mulig. (Og uten å skulle vente på at butikkene må selge ut lagrene sine av gamle maskiner først...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå